Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatischoklad
Men han snackar ju med Carcass fattar du väl, lär dig att läsa för fan.

Men han vill väl att folket skall hålla sig till Topic.

Det enda jag kan ha problem med ibland är att jag blir paranoid över det nyktra aset, för allt dumt jag gör på fyllan kommer säkerligen användas emot mig.
Citera
2007-07-16, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av St_Louis
Vi är ett gäng från Götet som på tosdag ska sätta oss på festivalbussen för att inta Arvikafestivalen. Alla i gänget dricker, feströker samt snusar. Den resterande personen dricker inte. Okej, nykterist är lite att överdriva. Han dricker på sin födelsedag, studenten m.m. men inga överdriva mängder. Han sattsar mer på sin sportkärriär än att prioritera sin ungdom. Nu kommer frågan.
Vad ska vi göra för att han ska dricka och bli go som alla oss andra? Kanske är bra att ha en "mamma" i gänget som inte dricker och kan hålla kåll på de andra, eller? Aja, vi vill inte tvinga i honom alkohol för det är fel. vad skulle ni gjort i detta läge?
När ni kmr igång så kmr han också igång.. tro mig
Citera
2007-07-16, 15:59
Medlem
Med vänner som i tidig ålder körde ner sig rejält i alkohol/drog-träsket gör din livssyn mig helt jävla mörkrädd.
Ursäkta personangreppen TS men hur infantil är du?

Vad skulle du säga till en nykteralkolist sen två år om han avböjde en bira?
"Fan vad du sabbar stämningen!" ?
Citera
2007-07-16, 16:13
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakish
Vad skulle du säga till en nykteralkolist sen två år om han avböjde en bira?
"Fan vad du sabbar stämningen!" ?

Sker garanterat om folk inte vet om alkolistproblematiken. i Sverige ska det supas utan måtta, men nåde dig om man man nämner en harmlös svampjävel som folk plockat och knaprat i hundratals år
Citera
2007-07-17, 17:18
Medlem
rohyps avatar
Men glöm för fan inte att ni lämnar Götlaborg, då är inte alla "goa gubbar" längre..varje gång du säger ELÄ efter varje mening kommer du få en käftsmäll. Trådskaparen, du borde stannat hemma och sitta på Harrys på avenyyyyyyn (sofistikerat) uttal och dricka din Prippen och peta in 17 gram Rapé, klipp sönder din Limone tröja och vaknar upp för fan..
Citera
2007-07-17, 17:26
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Jasså? Bra för kroppen? Sitter du på några foskarrön som bevisar det?

CB har använts rätt länge som medicin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis
Citera
2007-07-17, 17:28
Medlem
Det som kommer att sabba stämningen är när ni tjatar på honom att dricka när han inte vill. Han blir sur för att ni tjatar, ni blir sura för att han inte dricker. Annars får ni väl låta bli att ta med honom, om det är så stort problem att han inte dricker.
Citera
2007-07-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St_Louis
Vi är ett gäng från Götet som på tosdag ska sätta oss på festivalbussen för att inta Arvikafestivalen. Alla i gänget dricker, feströker samt snusar. Den resterande personen dricker inte. Okej, nykterist är lite att överdriva. Han dricker på sin födelsedag, studenten m.m. men inga överdriva mängder. Han sattsar mer på sin sportkärriär än att prioritera sin ungdom. Nu kommer frågan.
Vad ska vi göra för att han ska dricka och bli go som alla oss andra? Kanske är bra att ha en "mamma" i gänget som inte dricker och kan hålla kåll på de andra, eller? Aja, vi vill inte tvinga i honom alkohol för det är fel. vad skulle ni gjort i detta läge?

jaja jaha, väldigt intressant.. men vad är din åsikt o lesbiska flickor?
Citera
2007-07-24, 02:31
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
Jag vet att det finns såna människor, men jag har aldrig träffat några jag känner bara en person som är nykterist, och han har aldrig varit full, dock så kan han ta 1,2 öl till maten nån gång.

Jag förstår verkligen inte hur folk inte kan gilla alkohol, för mig så är det gud på jorden

Aldeles för många använder alkoholen som en problemlösare för att slippa ta itu med sina problem som man har. Det är helt enkelt så att vissa inte behöver alkohol för att slappna av eller snacka med okända, på mig blir det snarare tvärt om när jag dricker, det är anledningen till att jag personligen inte dricker mer än två-tre öl om jag sitter på en pub eller är på fest.

Enda anledningen till att bli aspackad är om man är omgiven av skitfulla människor och är oförmögen att ta sig därifrån eller hitta någon som går att föra ett samtal som inte är rent skrattretande med. Då är det ibland enda sättet att stå ut.

Till trådskaparen finns det inte mycket att säga förutom att han verkar mer bekymmrad över sig själv än kompisens välbefinnande. Har inte arvika varit nu. Vi kanske kan få en beskrivning om hur tråkigt nykteristvännen hade det eller om det faktiskt var så att det var han som fick ut mest av vistelsen.
Citera
2007-07-24, 02:40
Medlem
Låter ju lite väl segt att gå runt nykter på festival fast det e klart, har ett par polare som ofta gör det, och deras anledning är träningen blir förstörd...
kan man ju fatta kanske o visst vissa har ju det roligare utan alkohol än med fast på festival... det vete katten
Citera
2007-07-24, 02:41
Medlem
Trollols avatar
Är han någorlunda social och trevlig så ska ni nog inte behöva oroa er.

Sen om han inte har jättekul är ju hans problem, det finns ju alltid alkohol om ni lyckas få han på bättre tankar
Citera
2007-07-24, 12:07
Medlem
bergstromss avatar
Ge killen en kamera och låt honom fota. Roligt veckan efter festivalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in