Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-08, 20:52
Medlem
St_Louiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlumm
Antagligen håller han inte med dig eftersom att han åker dit utan att dricka?

Han vet inte vad som väntar. Klart han kommer ha roligare än att sitta hemma och glo på tv. Men en bärs skulle inte skada.
Citera
2007-07-08, 20:53
Medlem
V-rocks avatar
Känner igen problemet, har en jävligt bra polare som är likadan.

Tyvärr vet jag inte vad ni ska göra, kanske försöka motivera spriten lite, typ ta en öl till pizzan eller nån grogg med en brud.

Och så är ju nattbuss 807 ett mästerverk!
Citera
2007-07-08, 20:54
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St_Louis
Vi tänker inte tvinga honom till någonting. Vi är inga pantad raggare. jag tänker bara på hans bästa att han förlorar en del av sin ungdom då han inte vill dricka. Jag säger inte att han ska supa sig redlös och vakna upp med en rosa kanindräkt på sig och en två meter lång manlighora brevid sig. Utan han kan ju kläcka någon öl och ha en trevlig stund. Alkohol släpper på spärrar och man glömmer besvär och får mer roligt. Svamp är inget att prata om. Vad fan är meningen med den skiten?

Svamp släpper på spärrar, man glömmer besvär och får mer roligt - samt en helvetes massa insikter på köpet. Ingen bakfylla, inget slitage på din kropp osv...

För att vända på frågan - vad är meningen med alkohol?

Förövrigt anser jag att du och dina vänner är pantade raggare som inte kan låta din vän göra sina egna val utan att döma honom för det.
Citera
2007-07-08, 20:55
Moderator
evilhoneys avatar
Har han valt att följa med fast han är "nykterist" så är det ju hans val, eftersom du säger att han dricker vid speciella tillfällen så kanske han planerat att dra en folköl eller två bara för att det är festival men han kanske valt att inte säga något till er eftersom alkoholen inte spelar så stor roll i hans liv.
Citera
2007-07-08, 20:55
Medlem
St_Louiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Svamp släpper på spärrar, man glömmer besvär och får mer roligt - samt en helvetes massa insikter på köpet. Ingen bakfylla, inget slitage på din kropp osv...

För att vända på frågan - vad är meningen med alkohol?

Förövrigt anser jag att du och dina vänner är pantade raggare som inte kan låta din vän göra sina egna val utan att döma honom för det.

Meningen med alkohol är samma som svamp(enligt din förklaring) men avsevärt mindra biverkningar som är skadliga. Badfylla hör till drickandet.
Citera
2007-07-08, 20:56
Medlem
St_Louiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Har han valt att följa med fast han är "nykterist" så är det ju hans val, eftersom du säger att han dricker vid speciella tillfällen så kanske han planerat att dra en folköl eller två bara för att det är festival men han kanske valt att inte säga något till er eftersom alkoholen inte spelar så stor roll i hans liv.

Förstår din poäng men all alkohol är köpt och det verkar inte så på honom att han kommer dra till någon kväll.
Citera
2007-07-08, 20:57
Medlem
St_Louiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Känner igen problemet, har en jävligt bra polare som är likadan.

Tyvärr vet jag inte vad ni ska göra, kanske försöka motivera spriten lite, typ ta en öl till pizzan eller nån grogg med en brud.

Och så är ju nattbuss 807 ett mästerverk!

Gött att det finns fler Nattbuss 807-lovers men hur gjorde du med din kompis som var likadan?
Citera
2007-07-08, 20:57
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Meningen med alkohol är samma som svamp(enligt din förklaring) men avsevärt mindra biverkningar som är skadliga. Badfylla hör till drickandet.

Hehe, jo, tjenamors. Säg det till en människa med kroniska alkoholskador.

Sluta upp med att vara en pantad raggare som dömer en människa som inte delar din inställning till alkohol.
Citera
2007-07-08, 20:58
Medlem
C M Burnss avatar
Varför är du kompis med människan om han inte dricker?
Nä skämt åsido om han nu inte vill dricka så kan ni ju inte tvinga honom men ni kan ju typ leka dryckeslekar så att han måste dricka.

Det lättaste hade ju iofs varit att droga honom. Han kommer tacka dej sen
Citera
2007-07-08, 21:03
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Gött att det finns fler Nattbuss 807-lovers men hur gjorde du med din kompis som var likadan?

Nej har fortfrande problem med han tyvärr, men grejen är att motivera och skapa feststämmning, då brukar dom ge med sig. Det bästa är om du får nån tjej att heja på han, då kan han helt enkelt inte banga...
Citera
2007-07-08, 21:03
Medlem
St_Louiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Hehe, jo, tjenamors. Säg det till en människa med kroniska alkoholskador.

Sluta upp med att vara en pantad raggare som dömer en människa som inte delar din inställning till alkohol.
Har inte dömt dig för din inställning till alkohol. Eftersom jag aldrig har provat svamp och har hört att biverkningarna av svamp är värre än alkohol och mer skadliga så har jag fått den uppfattning som jag har. Därför tar jag avstånd ifrån just Svamp.
Citera
2007-07-08, 21:05
Medlem
St_Louiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Varför är du kompis med människan om han inte dricker?
Nä skämt åsido om han nu inte vill dricka så kan ni ju inte tvinga honom men ni kan ju typ leka dryckeslekar så att han måste dricka.

Det lättaste hade ju iofs varit att droga honom. Han kommer tacka dej sen
Nja, inga droger. Plus att han är elitidrottare som tar regelbundna dopingtester. Om han skulle pissa posetivt på ett prov så skulle han verkligen inte tacka mig efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in