Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Det kanske hjälper att jag flyger tillsammans med min lillasyster på 12 år och med mamma? Dessutom kommer alla väskorna vara på en vagn så ingen vet att det är min väska.. Jag har en tendens att se "suspekt" ut, enligt vissa människor, fast jag vet inte exakt vad dom menar med det. Men det går väl bra...
Då kommer dom ta in alla er 3. Dvs dom kommer inte be dig plocka fram dina väskor och följa med in och låta din morsa och syrra gå vidare ut med deras väskor.
Har din morsa köpt nått? För dom kommer slå ihop antalet flaskor dom hittar och dela det på dig och din morsa (ifall du har åldern inne förstås).
Och det är ingen idé att dela upp era väskor och ge din syrra din väska. För åker hon in så snor dom alla flaskor. Dvs du får inte behålla din ranson ens.
Spelar alltså ingen roll hur du gör. Om du ber morsan ta din väska så kommer hon förmodligen bli nervös och göra sig skyldig utseendemässigt.
Försök gå i mitten av gången genom tullen. Dvs inte slicka den andra väggen, men ej heller slicka tullmännen.

Ha inte stoneface där du lägger en stirrande blick rakt fram. Men kolla ej heller tullmännen rakt i ansiktet. Försök titta nyfiket in bakom dom istället.
Ta ej upp mobilen så att du försöker se upptagen ut eller ännu mindre prata i mobilen. Hälsa inte på tullmännen. Dom kommer inte tänka "shit, vilken trevlig kille...."