2007-07-07, 19:30
Medlem
Hallå

Har haft en dator i flera år nu,men det har nu på slutet börja dyka upp en sida som det står ,Äkta programvara från microsoft, att jag ska skaffa äkta windows.jag behöver inte ens vara ute på internet när den sidan kommer upp vad ska jag göra måste jag skaffa nytt windows eller?? eller vad??

tacksam för hjälp.
Citera
2007-07-07, 19:39
Medlem
milks avatar
Framkommer ju inte om du verkligen har en äkta kopia av windows eller inte...
Citera
2007-07-07, 19:53
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus6668
Hallå

Har haft en dator i flera år nu,men det har nu på slutet börja dyka upp en sida som det står ,Äkta programvara från microsoft, att jag ska skaffa äkta windows.jag behöver inte ens vara ute på internet när den sidan kommer upp vad ska jag göra måste jag skaffa nytt windows eller?? eller vad??

tacksam för hjälp.

Om det dessutom står något i stil med "Du måste aktivera Windows" måste du antingen skaffa fram en cd-nyckel (följer oftast med datorn eller liknande, förutsatt att din windows version inte är piratkopierad) eller köpa nytt windows. Det här med äkta programvara är en "tjänst" som gör att man kan ladda ner vissa saker gratis från Microsoft (såsom t ex nya Powershell) genom att låta Microsoft kontrollera att du kör en äkta version. Vill du inte ha tag i dessa nya tjänster/program behöver du inte bry dig om det helt enkelt.
Citera
2007-07-07, 19:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Det är bara att kontakta Microsoft ifall du får meddelandet så får du en ny licenskod...
Citera
2007-07-07, 21:07
Medlem
vet faktiskt inte...men lite jobbigt att sidan ploppar upp lite då och då..men jag har haft datorn i flera år men inte förrens nu det börjat komma upp,,,
Citera
2007-07-07, 21:49
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
vet faktiskt inte...men lite jobbigt att sidan ploppar upp lite då och då..men jag har haft datorn i flera år men inte förrens nu det börjat komma upp,,,

Kan du välja att validera ditt Windows då, så Microsoft ser om det är äkta? Det behövde jag endast göra 1 gång, sen har jag inte fått någon varningsruta mer. Jag menar, det måste ju komma upp något alternativ du kan välja??
Citera
2007-07-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Kan du välja att validera ditt Windows då, så Microsoft ser om det är äkta? Det behövde jag endast göra 1 gång, sen har jag inte fått någon varningsruta mer. Jag menar, det måste ju komma upp något alternativ du kan välja??

ja kan validera men då står det att det inte är äkta??
vad ska jag göra då måste jag installera om windows eller??
har ju massor med saker på datorn man inte vill att det ska försvinna..
Citera
2007-07-08, 21:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
ja kan validera men då står det att det inte är äkta??
vad ska jag göra då måste jag installera om windows eller??
har ju massor med saker på datorn man inte vill att det ska försvinna..
Om du har en äkta licens men updateringssidan ändå säger att den är oäkta skall du ta kontakt med Microsoft för att få ett nytt licensnummer. Om man har installerat om XP för många gånger kan originalet bli ogiltigt men det är snabbt löst med ett samtal till MS kundtjänst...
Citera
2007-07-09, 00:19
Medlem
Ondkvists avatar
Det går som sagt oerhört smidigt att validera äkta licenser mot MS. I första hand ringer man till deras pratdator och knappar in vad man har och väntar på motuppgifter att knappa in. Om det fortfarande inte går att validera så kopplas man automatiskt vidare till en humanoid, som efter att ha förstått problematiken kopplar över till en annan pratdator som genererar fungerande nycklar.

Skulle inte förvåna mig om det även går att helt kallt fuskregga på detta vis, MS-personalen är stressade och frågar inte efter några egentliga uppgifter annat än hur många datorer licensen man äger ska omfatta.
Citera
2007-07-09, 01:27
Medlem
Men trådskaparen har en piratversion... fast det förstår ni inte för ni kan inte mellan raderna...
Citera
2007-07-09, 07:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Men trådskaparen har en piratversion... fast det förstår ni inte för ni kan inte mellan raderna...
Isåfall ställer han väl frågan i helt fel forum!?
Citera
2007-07-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Isåfall ställer han väl frågan i helt fel forum!?
det är fixat nu tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in