Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-21, 15:20
  #25
Medlem
Hupats avatar
Ett stycke bump!
Ska till gotland om någon vecka, tror ni att det är safe att ta med lite hasch dit? Har med mig cykel, ska jag gömma haschet i cykeln eller ha det i fickan?
Citera
2018-08-19, 08:58
  #26
Medlem
Jag är också intresserad av hur läget är. Ska över med bil snart och tänkte ta med lite röka.
Finns det risk för att snuten är där med hund?
Citera
2018-08-19, 10:19
  #27
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnnigga
Jag är också intresserad av hur läget är. Ska över med bil snart och tänkte ta med lite röka.
Finns det risk för att snuten är där med hund?
Gotland är fortfarande svenskt territorium, även om Ryssland sneglar på ön med jämna mellanrum. Att åka färja över till Gotland är inte som att ta flyget till ett annat land. Jag har väldigt svårt att se varför polisen skulle patrullera med hundar på en resa mellan två destinationer inrikes.
Citera
2018-08-19, 12:36
  #28
Medlem
Länk

Jo det är ju förvisso sant. Är väl bara jag som blir lite paranoid. Ska vara där i några månader så behöver ta med en del 😎

Hittade förövrigt det här när jag googlade lite:

https://lawline.se/answers/visitering-pa-gotlandsfarjan
__________________
Senast redigerad av damnnigga 2018-08-19 kl. 12:42. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-25, 22:31
  #29
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnnigga
Jo det är ju förvisso sant. Är väl bara jag som blir lite paranoid. Ska vara där i några månader så behöver ta med en del 😎

Hittade förövrigt det här när jag googlade lite:

https://lawline.se/answers/visitering-pa-gotlandsfarjan
Stackare som är så paranoid och måste ha nervlugnande precis som Sobril-kärringarna. Måste vara ett helvete.
__________________
Senast redigerad av Zoom008 2018-08-25 kl. 22:44.
Citera
2018-08-26, 04:54
  #30
Medlem
Skauris avatar
Haha, jag kan lugna ner er med att de inte visiterar er på Destination Gotland. Det finns ingen form av deklaration på båten. Man stiger på, åker över sjön, och stiger av igen.
Citera
2018-08-29, 21:13
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skauri
Haha, jag kan lugna ner er med att de inte visiterar er på Destination Gotland. Det finns ingen form av deklaration på båten. Man stiger på, åker över sjön, och stiger av igen.

Det låter ju lovande, gäller samma för bilister?

Jobbar du på/vid båten eller reser ofta? 😎

Haha. Är nojjig att snuten mycket väl skulle kunna stå med hundar vid på eller avfärd. Det har jag sett vid andra tillfällen, dock vid färjor som åker utomland.

Det skulle ju kunna ligga i visbys kommuns intresse att ha sådanahär kontroller just för att förska hålla narkotika borta från ön.
Citera
2018-09-24, 01:55
  #32
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
På båten är det inga problem alls. Finns inga hundar eller någon narkotikaspaning. Det vore som att ha det på en båt till stockholms skärgård. Det finns röka i visby m.m. men utanför där det är glesare bebyggt måste man i princip känna någon för att få en hookup, annars blir det väldigt jobbigt!
Det finns afghaner och det är nog bara att haffa en på stan. Om det är rökheroin eller cannabis vågar jag inte sia om. Nyttjar inte droger själv och hoppas att både dessa och afghanerna försvinner inom kort. Sen vore det kul om dom hade några hundar vid kajen. Det händer inte så mycket här och allt är av intresse så lokaltidningen får en rubrik om annat än bortsprungna katter.
Citera
2018-09-26, 16:19
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnnigga
Det låter ju lovande, gäller samma för bilister?

Jobbar du på/vid båten eller reser ofta? 😎

Haha. Är nojjig att snuten mycket väl skulle kunna stå med hundar vid på eller avfärd. Det har jag sett vid andra tillfällen, dock vid färjor som åker utomland.

Det skulle ju kunna ligga i visbys kommuns intresse att ha sådanahär kontroller just för att förska hålla narkotika borta från ön.

Om du beter dig konstigt eller någon tycker du ser påverkad ut, så kan ju passagerare eller personal ringa polisen som sedan väntar på dig vid avstigning.
Att det står poliser vid terminalen innan påstigning kan ju bero på att det skett ett grovt brott på ön, och lättaste sättet att gömma sig är att ta färjan till fastlandet exempelvis.
Citera
2018-09-27, 17:38
  #34
Medlem
ruttenfimps avatar
Fyfan jag trodde jag var nojig men ni e bara för mycket..

Gotland är ju fortfarande Sverige. Så länge ni inte e pundig odrägliga så är risken att ni blir visiterade eller liknande lika stor som att bli det på ett tåg/buss ..
Citera
2018-09-28, 17:27
  #35
Medlem
Det är tvärlugnt polarn.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback