2007-07-10, 02:33
Medlem
Collishs avatar
Samma med mig ska till gotlanmd. Ska ta med en 5a.
Men är rädd även där.
Ingen kontroll innan man går på ?

Men även om det är oriskablet. Vart ska jag lägga det
På mig (som i fickan)
Eller i bagaget ?
Citera
2007-07-10, 19:08
Medlem
ronnas avatar
Haha, kolla vad gotlandsblaskan skriver. Paranoia?
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=920180
Citera
2007-07-10, 19:14
Bannlyst
Oh men herregud....
Jag har åkt med dom där äckliga gammla ryssbåtarna till den där gudsförgätna, skitön så många gånger att jag inte kan räkna dom på mina fingrar och tår och jag skulle då inte oroa mig om jag så hade ett par kilo i väskan. Ge dom ingen anledning att misstänka dig. Jävligt enkelt egentligen.
Citera
2010-05-18, 17:38
Medlem
KVGs avatar
3 år gammal tråd så jag tänkte fråga på nytt för jag vill inte starta en ny tråd.

är det fortfarande riskfritt att med sig CB på båtarna. Vad är säkrast ha det på sig eller ha det i bilen
Citera
2010-05-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KVG
3 år gammal tråd så jag tänkte fråga på nytt för jag vill inte starta en ny tråd.

är det fortfarande riskfritt att med sig CB på båtarna. Vad är säkrast ha det på sig eller ha det i bilen

Vänner i om gäng på 10+ åkte båten över förra sommaren med fickorna fulla av allt mellan himmel och jord. Inga problem då i alla fall.
Citera
2010-05-19, 22:29
Medlem
Gafflarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysfabbjoj
Jag brukar ha svårt för att handla med människor jag inte känner, jag ser så pass ung och svag ut att de flesta föredrar att antingen försöka lura på mig oregano, eller också att spöa ner mig och dra.. Synd att man måste gå till sådana personer bara för att våran fina regering tycker att de vet vad som är bättre för mig än jag själv.

Hursomhelst så drar jag snart, och åker jag fast är det erat fel!

Meddelar om jag överlever när jag kommer fram..
RIP
Citera
2010-05-19, 23:01
Medlem
Fertedoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflarn
RIP
Amen †
Citera
2010-05-19, 23:34
Medlem
Icecrypts avatar
Ingen koll alls förutom en eventuell koll efter Vapen, enligt ISPS-konventionen (International Ship and Port Security) så kollar dom efter vapen, bomber, och liknande men det är extremt sällan, och då i bagaget som checkas in för att ges tillbaka efter resan. stoppa det i fickan = 100% safe.
Citera
2010-05-20, 00:37
Avslutad
varför skulle dom ha tull eller narkotikahundar vid inrikes resor?
det är inte särskilt logiskt..
det som finns i landet finns redan = tullen har redan misslyckats.

du är väl inte orolig för att ha en femma cannabis när du åker in till stan?

fö arbetar jag på gotlandsfärjan som ordningsvakt! kommer hålla extra utkik efter en misstänksam
flashbackare.
Senast redigerad av goderian2 2010-05-20 kl. 00:45.
Citera
2010-05-20, 19:14
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
varför skulle dom ha tull eller narkotikahundar vid inrikes resor?
det är inte särskilt logiskt..
det som finns i landet finns redan = tullen har redan misslyckats.

du är väl inte orolig för att ha en femma cannabis när du åker in till stan?

fö arbetar jag på gotlandsfärjan som ordningsvakt! kommer hålla extra utkik efter en misstänksam
flashbackare.

Word. Klart det kanske är av intresse för Gotlands Kommun att göra stickprov ibland kanske, men tror inte att de har råd med knarkhundar och så. Kanske nån stickprovskoll med snutar ibland, men har itne hört något om det.

Jag rökte iallafall när jag var på båten förra året, vi gick runt på däck, i hyttkorridorerna och sedan åt vi tacos på buffén. Det var inga problem
Citera
2013-07-25, 22:32
Medlem
Hej jag ska flytta till Gotland om 3 veckor och undrar hur det ser ut i nuläget på båten och på ön? Jag vet att den här tråden är gammal men tänkte att det kanske blir någon feedback ändå. Är tacksam för alla svar

//
Citera
2013-07-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananhammock
Hej jag ska flytta till Gotland om 3 veckor och undrar hur det ser ut i nuläget på båten och på ön? Jag vet att den här tråden är gammal men tänkte att det kanske blir någon feedback ändå. Är tacksam för alla svar

//

På båten är det inga problem alls. Finns inga hundar eller någon narkotikaspaning. Det vore som att ha det på en båt till stockholms skärgård. Det finns röka i visby m.m. men utanför där det är glesare bebyggt måste man i princip känna någon för att få en hookup, annars blir det väldigt jobbigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in