Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-07, 02:03
  #1
Medlem
elo, ingen som har lite tips på intressanta platser i laxå- eller hallsbergs-trakten som kan vara värt ett besök eller två?
Citera
2007-07-07, 16:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harriet
elo, ingen som har lite tips på intressanta platser i laxå- eller hallsbergs-trakten som kan vara värt ett besök eller två?

Skallerud söder om Hallsberg kanske?
Citera
2007-07-10, 17:09
  #3
Medlem
FnurrHas avatar
Trutfallen Norr om Laxå.
Citera
2007-07-14, 12:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Trutfallen Norr om Laxå.

Hm, hur "norr" om laxå?
Citera
2008-03-15, 21:34
  #5
Medlem
Hela Laxå,Hasselfors som ligger någon mil utanför Laxå och Vrestorp som ligger i Hallsberg kommun är fantastiska platser.Hallsberg ska ni däremot hålla er i från jävla skitställe.
Citera
2008-03-16, 09:11
  #6
Medlem
Jack_Sparrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppkaffe
Hela Laxå,Hasselfors som ligger någon mil utanför Laxå och Vrestorp som ligger i Hallsberg kommun är fantastiska platser.Hallsberg ska ni däremot hålla er i från jävla skitställe.


Hallsberg är inte ett skitställe. Det finns några trevliga objekt där!
Citera
2008-03-16, 20:26
  #7
Medlem
MainTanks avatar
Inte för att det är aktuellt nu, men jag har för mig att det fanns nåt övergivet miljonprogram i Laxå för ett tag sen. Typ som Hästhagen, bara lämnat vind för våg.

Det är dock rivet nu...
Citera
2008-03-16, 21:33
  #8
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack_Sparrow
Hallsberg är inte ett skitställe. Det finns några trevliga objekt där!

Som vilka då?
Citera
2008-03-17, 09:51
  #9
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainTank
Inte för att det är aktuellt nu, men jag har för mig att det fanns nåt övergivet miljonprogram i Laxå för ett tag sen. Typ som Hästhagen, bara lämnat vind för våg.

Det är dock rivet nu...

Nästan halva Laxå är rivet... Skämt åsido, det finns ett område i Laxå som heter Saltängen. Byggt i nybrutalistisk miljonprogramsstil på sextiotalet. Större delen av Saltängen är borta men när jag var där i somras fanns det några hus kvar. De var tomma men i ganska gott skick, inte alls vandaliserade som husen i Hästhagen.

Jan Jörnmarks site Övergivna platser innehåller ett sevärt galleri från Laxå.
Citera
2008-03-17, 18:54
  #10
Medlem
Jack_Sparrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Som vilka då?

Tomma Lägenhetsbyggnader...
Citera
2008-03-17, 23:26
  #11
Medlem
Nja.det vet jag inte ja går igenom saltängen dagligen det finns gott om hus kvar,en del är ganksa fina.Men visst stämmer det nästan att halva Laxå är rivetHar aldrig riktigt förstått varför inte folk vill bo kvar.
Citera
2008-03-20, 21:17
  #12
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Rivningar i Laxå

Den här sajten har en ambitiös dokumentation av olika rivningar i Laxå, inte minst Saltängen. Håll till godo:

http://medlem.spray.se/rivningarlaxa/index.html
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback