Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-06, 22:59
Medlem
har kört min pc med ett gammalt windows xp som jag har uppdaterat via windows update, var flera år sedan jag gjorde en formatering och installation av windows.

internet funkade bra men datorn var ruskigt slö och jag beslutade mig för att installera windows igen

nu kommer jag inte ut på internet, det står att modemet/datorn har ingen kontakt med internet, är det en nätverks grejj?

hur skall jag gå till väga?

jo jag vet att jag är en newbie, kommer inte ihåg nått längre hur jag gjorde
Citera
2007-07-06, 23:46
Medlem
DennisOlofs avatar
Ok.

1. Kolla i enhetshanteraren om det finns utropstecken eller frågetecken kring några enheter, gissar på att ditt nätverkskort inte installerats av Windows.

2. Då du gör ett inlägg här antar jag att du har kontakt med Internet via annan dator eller på något annat sätt. Kolla i manual till moderkortet om det är inbyggt nätkort, vad du har för något osv. Sedan ta hem drivrutinerna för detta kort.

3. Installera drivrutinerna och kolla så det inte finns flera frågetecken i enhetshanteraren så du vet att all hårdvara har intstallerats.

4. Nu borde du ha kontakt med nätverket och kunna ta dig ut på Internet om det var så du gjorde tidigare när du använda Internet på den där datorn.

Kolla också eventuella brandväggar och andra inställningar som kan ställa till det för dig, bara leta lite settings osv i Windows.
Citera
2007-07-07, 08:23
Medlem
Darkness Itselfs avatar
Och skulle inte något av de ovanstående funka eller om din dator hittat nätverkskortet men ändå inte får någon kontakt med nätverket/internet så får du gå in på nätverksanslutningar välja Skapa ny anslutning.

Edit: BTW, se för böveln till också att du inte har glömt att sätta i alla nätverkskablar. Jag känner någon som har gjort den missen förr.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in