2007-07-06, 23:22
Medlem
leznacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Men hallå... menar ni på fullaste allvar att en långhårig och skäggig tjockis som knappt stått en bråkdel av matcherna som han är registrerad för ska få sin tröja upphissad i taket? Om han spelat 90 procent av matcherna, okej men inte en som spelade 4 av 47 matcher säsongen 2001/02, 7 av 45 säsongen 02/03, 9 av 48 säsongen 04/05 och 8 av 49 säsongen 05/06. Nej Lindquist har inte fått gjort något som förtjänar att få hans tröja hissad i taket. SSK har gjort fel när de har räknat hans matcher. Visst han är registrerad för en hel massa matcher men för en målvakt är det skillnad på att vara registrerad för en match och verkligen spela.

Sen det här med att hissa upp tröjan i taket. Det borde verkligen vara spelarens tröja som hänger där och inte någon jäkla flagga som det är i Globen eller träfigur som i Gävle...
jag tar för givet att du inte är SSK:are för då hade du inte kläck ur dig det där för du har ingen aning om vad linkan har gjort genom åren för klubben.
Citera
2007-07-06, 23:23
Medlem
RedXs avatar
Nog f-n ska man vara restriktiv beträffande vilka spelare som får tröjan upphängd i taket. Detroit Red Wings har väl fem (möjligtvis sex) tröjor i taket efter närmare 100 år. Det innebär alltså ett intervall på 15-20 år mellan upphängningarna. Det tycker jag känns lämpligt.

I dagens elitserie tycker jag inte att det finns alltför många spelare som fötjänar tröjan i taket. Ärligt talat kan jag nog inte komma på en enda en. Jörgen Jönsson skulle kanske kunna vara en kandidat, men han är långt ifrån självklar. Renberg hade legat bra till i Luleå om inte han hade tagit sitt förnuft till fånga och dragit till världens bästa AIK. Wernblom likaså (för Modo).

Ett grundläggande krav är att spelaren sedan sitt genombrott aldrig lirat för en annan klubb. Ett annat att han lirat minst sju-åtta säsonger för sitt lag.

EDIT: Johan Davidsson är också en hygglig kandidat.
Citera
2007-07-07, 09:37
Medlem
Citat:
Är det inte i Karlstad som "två" nr 9 hänger? Ulf Sterner och Thomas Rundqvist?

Stämmer, och det är irriterande. Jag var där och jag kan inte direkt påstå att jag jublade när Ulf Sterner fick sin tröja upphängd.
Citera
2007-07-07, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?linkan31

Alla med ssk sympatier eller bara äkta hockeysjälar borde självklart skriva på insammlingen om att Linkan ska få den uppskattning han förtjänar.

Och inga 2:an svar i kommentarerna tack

hoho, ja. gissa vad jag tycker
Citera
2007-07-07, 17:38
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjusextio
hoho, ja. gissa vad jag tycker

Hahaha, det är bra billy!
Citera
2007-07-07, 19:10
Medlem
CrimsonIdols avatar
När jag läste rubriken trodde jag det menades Fredrik Lindqvist/Bremberg i Dif...inte fel det heller....
Tommy Sjödin,Jörgen Jönsson och Johan Davidsson är ju så självklara så oddset är 0.99

HV-supporter som jag är så borde Esa Keskinen vara där uppe oxo....E:S bästa passare genom tiderna...Ulf Dahlen gjorde en kort sejour i HV och utnämnde Esa till den bäste spelaren han nånsin stött på...och ni kan googla själva vilka Dahlen spelat med....alla HV-supportrar unite!...ESA KESKINEN!
Citera
2007-07-07, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leznac
jag tar för givet att du inte är SSK:are för då hade du inte kläck ur dig det där för du har ingen aning om vad linkan har gjort genom åren för klubben.

Ingen aning? Jag har nog mer koll på ishockey i allmänhet och Södertälje i synnerhet än vad du tror. Anders Eldebrink har redan sin tröja i taket och det är ett litet mått på hur stor spelaren måste vara för att föräras att få tröjan i taket. För att göra sig förtjänt av en tröja i taket så måste man vara en exceptionell spelare och som spelat flera landskamper och också varit tongivande i landslaget. Hur många landskamper har den skäggige tjockisen spelat? Nada. Och han har ju inte ens varit ordinarie förstekeeper. Spelar ingen roll hur lojal han har varit när han inte har de meriter som krävs.

Den enda målvakt som jag kan se är förtjänt att få sin tröja i taket i någon elitseriearena är Pekka Lindmark som borde få den i Karlstad. Men de är väl bittra på honom där antar jag för att han valde Pööörsis stålar i Malmö.

Den enda målvakt som fått sitt nummer pensionerat som jag kan erinra mig är Honken, där ingen mer får ha nummer 1. (Men det är undantag gjordes för Thomas Sjögren men där de i efterhand har ångrat det).

Å andra sidan verkar en del klubbar ha rätt lösa och slappa kriterier för att få sin tröja i taket, så det talar ju för att tjockisen kan få sin tröja upphängd också. Exempel på spelare som inte alls gjort sig förtjänta av tröjupphängningar är ju Jörgen Pettersson i Frölunda, Linköpings Mats Andersson, Stefan Jacobsson och i Mora Hasse Hansson. Fullständiga nobodys.
Citera
2007-07-07, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Jag skulle gärna se både Stefan Larssons och Ronnie Sundins tröja i taket i Scandinavium

Du verkar inte ha varit dit, eller så är du blind. 29 Stefan Larsson hänger ju i taket. Tillsammans med 13 Lars-Erik Lundvall, 14 Roland "Sura-Pelle" Pettersson och 19 Jörgen Pettersson.
Citera
2007-07-07, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leznac
Jag anser iofs att Peter Forsberg i Modo ska upp med motiveringen att han har gjort mycket annat också än spelat i klubben han var en av finansiärerna till den nya arenan t.ex, för övrigt har han spelat 184 matcher i modo.

Varför ska hans tröja upp när den redan hänger där tillsammans med 4 Nicke Johanssons? Kabben Berglunds nummer 5 är också "odödligt" men han har inte fått sin tröja utan han har fått samma trams som i Globen med en flagga i stället för en tröja.
Citera
2007-07-08, 01:09
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Du verkar inte ha varit dit, eller så är du blind. 29 Stefan Larsson hänger ju i taket. Tillsammans med 13 Lars-Erik Lundvall, 14 Roland "Sura-Pelle" Pettersson och 19 Jörgen Pettersson.

Jag är där varje vecka under säsongerna då jag bor i Gbg. missat några säsonger då jag bor i uppsala nu fram tills mitten av juli då jag åter är hemma i gbg. Så visst har jag varit i Scandinavium. Någon Blackout där. Jag tänkte bara på de spelare som jag verkligen vill se i taket. Så tänkte jag inte på vilka som hänger där idag
Citera
2007-07-08, 14:40
Bannlyst
Citat:

Den enda målvakt som jag kan se är förtjänt att få sin tröja i taket i någon elitseriearena är Pekka Lindmark som borde få den i Karlstad. Men de är väl bittra på honom där antar jag för att han valde Pööörsis stålar i Malmö.

men det är ju just det som är poängen i hela den här diskussionen - att premiera klubbkärlek.
ditt exempel suger ju röv då pekka har spelat i 3 elitserieklubbar - timrå, malmö och fbk.
likså har masken carlsson sin tröja i leksand vilket är sjukt pinsamt då han spelat i ssk, leksand, brynäs, västerås och team boro.
Citera
2007-07-08, 19:58
Medlem
Kupsans avatar
Vem fan é Magnus Lindquist?! Aldrig hört talas om karln.
Enda "Linkan" som finns är Fredrik Bremberg, det kan man diskutera om han ska få tröjan upphissad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in