Citat:
Ursprungligen postat av leznac
jag tar för givet att du inte är SSK:are för då hade du inte kläck ur dig det där för du har ingen aning om vad linkan har gjort genom åren för klubben.
Ingen aning? Jag har nog mer koll på ishockey i allmänhet och Södertälje i synnerhet än vad du tror. Anders Eldebrink har redan sin tröja i taket och det är ett litet mått på hur stor spelaren måste vara för att föräras att få tröjan i taket. För att göra sig förtjänt av en tröja i taket så måste man vara en exceptionell spelare och som spelat flera landskamper och också varit tongivande i landslaget. Hur många landskamper har den skäggige tjockisen spelat? Nada. Och han har ju inte ens varit ordinarie förstekeeper. Spelar ingen roll hur lojal han har varit när han inte har de meriter som krävs.
Den enda målvakt som jag kan se är förtjänt att få sin tröja i taket i någon elitseriearena är Pekka Lindmark som borde få den i Karlstad. Men de är väl bittra på honom där antar jag för att han valde Pööörsis stålar i Malmö.
Den enda målvakt som fått sitt nummer pensionerat som jag kan erinra mig är Honken, där ingen mer får ha nummer 1. (Men det är undantag gjordes för Thomas Sjögren men där de i efterhand har ångrat det).
Å andra sidan verkar en del klubbar ha rätt lösa och slappa kriterier för att få sin tröja i taket, så det talar ju för att tjockisen kan få sin tröja upphängd också. Exempel på spelare som inte alls gjort sig förtjänta av tröjupphängningar är ju Jörgen Pettersson i Frölunda, Linköpings Mats Andersson, Stefan Jacobsson och i Mora Hasse Hansson. Fullständiga nobodys.