2007-07-05, 23:17
Medlem
En pastasallad med kyckling, spenat och pinjenötter. Som efterätt vit chokladmousse med jordgubbar.

Ett halvtorrt vitt vin, typ en Weinberg Riesling skulle passa bra.

Kör en picknick vettja. Allting kan man förbereda i förväg.
Citera
2007-07-05, 23:36
Medlem
flummeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostz0r
alla gillar ju kycklig så varför inte tillaga kyckling Kiev?

till kan man ju ha lite svamp med persilja och vitlök.

Oj,Jäklar.. Skulle jag bli bjuden på Kiev Kyckling skulle jag fanimej fria på stört,det är ju grymt gott.
Men hur får man in smöret i kycklingbollen? Något jag alltid undrat över.
Citera
2007-07-05, 23:39
Medlem
flummeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salvatore
En pastasallad med kyckling, spenat och pinjenötter. Som efterätt vit chokladmousse med jordgubbar.

Ett halvtorrt vitt vin, typ en Weinberg Riesling skulle passa bra.

Kör en picknick vettja. Allting kan man förbereda i förväg.

Vit chokladmouse med jordgubbar....åh vad gott. Blir upphetsad av bara tanken Men hur tillagar man vit chokladmouse? Finns det att köpa i pulverform eller?
Citera
2007-07-06, 11:57
Medlem
rayraviolis avatar
Jag skulle köra på massa smårätter. Tänk tapas. Då kan man sitta och äta länge, dricka mera vin, bli småpackade och hamna i säng!
Citera
2007-07-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummey
Vit chokladmouse med jordgubbar....åh vad gott. Blir upphetsad av bara tanken Men hur tillagar man vit chokladmouse? Finns det att köpa i pulverform eller?

http://www.tasteline.com/default.ns?...ID=1207&tlfo=0
Citera
2007-07-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ja,det där lät inte alls dumt..tror killen ja ska äta med är en "köttman" faktiskt.
Men att steka fläskfile är så svårt..hur får man den saftig och inte torr?
Vad ska man ha för efterätt till det då?

Tackar så vänligt för alla tipsen.

Helstek den, dvs du bryner den på alla håll och kanter o skickar in den i ugnen, sedan trycker du i en ugnstermometer och avslutar tillagningen när kärnan nåt ca 65-70 grader (har jag för mig, men du får undersöka saken med en kniv). Kom oxå ihåg att den här paniken som råder kring att äta fläskkött rosa är något överdriven, de parasiter som påstås överleva i köttet då existerar i stort sett inte längre, framförallt inte hos svenskt kött som behandlas efter konstens alla regler. Därmed inte sagt att du ska servera köttet blodigt... Sen serveras ju det har med fördel med gratäng med mkt vitlök i, men det är ju bara lilla jag
Citera
2007-07-06, 16:52
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Oj,Jäklar.. Skulle jag bli bjuden på Kiev Kyckling skulle jag fanimej fria på stört,det är ju grymt gott.
Men hur får man in smöret i kycklingbollen? Något jag alltid undrat över.

Här är ett recept som verkar relativt enkelt:

http://www.coop.se/includefiles/MODU...Opskrift=37480
Citera
2007-07-06, 18:00
Medlem
Tolvans avatar
Jag tycker om att bli bjuden på fisk på date. Min sambo bjöd på grillad lax med ingefärasås och kokt färskpotatis på vår första date. Enkelt, rena smaker och gott. Det var 8 år sedan.
Citera
2007-07-06, 21:08
Medlem
Rhynns avatar
Stek fläsk med löksås

Nej men , fisk är alltid gott dock inte lax för det kan luka i munnen och det vill man ju inte? Någon plattfisk går alltid hem.
Citera
2007-07-07, 01:36
Medlem
det här är säkert sjukt OT..men hur är man funtad om man bjuder hem till middag på första daten? dessert javisst, eller förrättsbetonat..men trerätters hemma första daten, är det bra det?
Citera
2007-07-07, 16:23
Medlem
Tjohildas avatar
Jag tycker man ska vara lite försiktig med vitlöken...kan bli riktig illa om daten inte gillar det, och räknar man med "senare aktiviteter" ska nog bägge ha ätit vitlök..
Citera
2007-07-07, 21:58
Medlem
En man av värld bjuder sin dam på restaurang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in