2023-08-01, 14:22
Medlem
DrWangs avatar
Massa onödigt strunt i trådar som dessa som vanligt och allt för att få människor som TS eller asiater i allmänhet att må skit. Detta stigma och total rasism gentemot asiater för att dom råkar vara från ett land som är fattigare generellt än andra - sorgligt är vad det är och trångsynt. Men antar alla har rätt till en egen åsikt, synd bara att det sker på andras bekostnad.

Både kvinnor och män från Filippinerna är väldigt vänliga och bra på engelska. Som i andra asiatiska kulturer så är kärnfamiljen viktig men också att bibehålla banden med övriga i släkten. Majoriteten av dom människor jag har träffat är kristna.

Det enda du ska tänka på är egentligen sunt förnuft som i alla fall, att inte låna eller donera pengar högt och lågt. Om personen ifråga bor där så åk dit en period och sen kör en liknande period hemma i Sverige och se vad du tycker. Allt behöver inte vara fast i sten! Du förlorar inget på att utan förutsättningar lära känna en annan och följa hjärtats melodi (glöm inte den stora hjärnan bara) lev livet! Strunta i vad andra tycker.
Citera
2023-08-01, 14:34
Medlem
Fruxo9987s avatar
Till att börja med hoppas jag du inser att hon förmodligen enbart är intresserad av att ha ett bättre liv och inte alls finner dig attraktiv eller intressant på riktigt.
De flesta av dessa importkvinnor har också så klart flertalet gamlingar och losers som alla tror att hon gillar just dem specifikt. Ofta när dom väl kommit hit så tappar dom intresse efter att dom fått medborgarskap etc och jag vet också fall där kvinnan lämnade mannen för en annan svensk man när hon väl kommit in i landet etc.

Så det du ska tänka på är att det förmodligen inte är på riktigt som hon gillar dig.
Citera
2023-08-01, 14:36
Medlem
UtvisaFlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruxor
Vill be om ursäkt för den skumma tråden till att börja med.

I alla fall, jag är intresserad av en tjej från filippinerna, och jag undrar vad det är som gäller? Nu snackar vi alltså väldigt generaliserat.
Det jag vill veta är saker som hur tighta familjerna är, om familjen påverkar val av pojkvän eller om dom är väldigt open-minded, om dom ofta är religiösa (och i så fall vilken religion), vad som gäller angående sex och äktenskap etc.

Så vitt jag märkt så är hon jättetrevlig och "normal" (i brist på bättre ord), men jag känner henne som sagt inte så väl än.. fast förhoppningsvis kommer det att ändras på

Nån här som kanske till och med är från filippinerna eller har pojk/flick-vän därifrån?
Paul berättar allt du behöver veta på sin youtubekanal.
www.youtube.com/@paulinthephilippinesolddog9234
Citera
2023-08-03, 12:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Det handlar om att du kommer ses av din omgivning som en värdelös loser som inte kan få svensk fitta utan måste skaffa importfitta om du tar hit en filippinska eller thailändska eller vietnamesiska osv.

Du kommer ses som ett äckligt snuskigt gubbslem som importerat en hushållerska och sexslav och hon kommer ses som en lycksökerska och golddigger som är ute efter uppehållstillstånd och den ekonomiska trygghet som din plånbok ger henne. Hon kommer ses som en hora som använde fittan för att göra en klassresa och du kommer ses som ett gubbslem.

Det behöver självklart inte vara så här men det är så stora delar av samhället kommer se på situationen och det är därför dom säger att alla vet vad det "handlar om"

Gäller inte bara kvinnor från sydostasien, har själv utländsk kvinna och om det är någon som blänger så är det hängpattsmaffian måste jag nog säga. I regel sväljer de mångkulturen med hull och hår men råkar det vara svensk man och utländsk kvinna så reser de ragg och visar huggtänderna. Dubbla måttstockar de lux liksom.
Citera
2023-08-26, 00:44
Medlem
DenHemligaKukens avatar
Mjaaa...Du får inte skilja dig i Filippinerna, familjer är väldigt tighta och ja, de flesta är jävligt religiösa. Jag har en pojkvän från Filippinerna, vi bodde där några månader och flyttar tillbaka snart. Det var kyrkan varje söndag, hälsa på hela familjen ofta, samt att han har ett ekonomiskt ansvar över hela familjen (så du kan behöva räkna med att pengar delas mellan alla, inte bara dig och tjejen). Detta beror dock på hur fattig familjen är. Men du ska definitivt kunna axla mycket ansvar!

Du ska inte ha vara intim med henne framför hennes familj, men de flesta tjejer där är INTE oskulder och dejtar normalt (men anonymt) mycket på tinder och liknande. Det är inte tabu att ha pojk/flickvänner innan äktenskap. Aborter är olagliga i Filippinerna, tänk på det.

Så det viktigaste då: Du får inte skilja dig och inte göra abort i landet, annars så kööör bara kööör, det kommer bli underbart! Vill du imponera på hennes päron så tar du deras hand, bugar och sätter handen mot din panna (gesten kallas ''mano'').
Citera
2023-08-26, 05:07
Medlem
FOGSPRUTAs avatar
du får titta extra så de inte är en MAN du träffar
Citera
2023-08-26, 05:10
Citat:
Ursprungligen postat av fruxor
TLDR; Jag har skaffat en tjej från Thailand. Vad ska jag tänka på?
She's there for a good time, not for a long time. Knulla som om idag var din sista dag. Blås på, och för helvete; gift dig inte och gör henne inte på smällen. #tipsfråncoachen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in