Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-05, 14:32
Medlem
Vi kan genast se exempel pa att min dator ar fuckad, jag kan inte skriva aao. I korta ordalag ligger det till sahar.

En dag nar jag slog pa datorn, sa var det som att jag hade omformaterat hela javla skiten. Allt som var sparat pa skrivbordet borta, alla bokmarken, etc. Massa program som slutat fungera, hjalper inte att avinstallera och installera pa annan harddisk. Nar jag vill oppna mappar sa maste jag ta en javla omvag hela tiden. Spybot hittar inget, andra sprak funkar inte. Har NOD32 som avp, so much for that..
Finns det nat jag kan gora for att slippa omformatera skiten??? Jag har flera HUNDRA bilder i datorn och cirka 400 mp3or...och alla mina program ar crackade, har inget pa cdrom alls. Far lana OP om det behovs, men ja. Fetproblem ar att min cdbrannare inte ar aktiverad, eller vad fan man ska saga, usbminnen ar way for dyrt om jag ska spara typ 20 gig...
Denna angest har pagatt i ett par manader. Vad kan jag gora??? OBS-jag ar inte kunnig gallande datorer, antagligen darfor jag fortfarande har problemet.
Anvander Firefox, om det ar intressant pa nat satt
Citera
2007-07-05, 15:37
Moderator
Falukropps avatar
Testa först att hålla ner altknappen och trycka shift en gång. Det är kortkommandot för att byta keymap. Troligen har du både en svensk och en engelsk keymap installerad.
Prova sen att skriva. Säg till om det inte funkar.

Kör sen en chkdsk på c-driven. Högerklicka på c: i den här datorn, välj egenskaper och leta upp "felkontroll" eller nåt sånt. vet inte exakt vad det heter i svenska XP. Verkar ju som att din dator inte kan ladda vissa filer, skulle kunna bero på ett korrupt filsystem.
Citera
2007-07-05, 16:28
Medlem
pinsamt....jag ar inte hundra pa vilken tangent shift ar...
ska kolla det andra, fast jag har 2000 professional...lala
Citera
2007-07-05, 16:32
Medlem
927s avatar
en bred pil, under caps lock
Citera
2007-07-05, 16:33
Medlem
yay...givetvis inget fel hittat
Citera
Medlem
Kraschad profil?

Om du har XP eller 2000 så kan det vara så att din profil har ballat ur och därefter har systemet skapat en ny profil åt dig.
Kolla under C:\Documents and Settings om det inte finns flera profiler med ditt inloggningsnamn....om det gör det.....kolla storleken på dem (högerklicka-egenskaper) och ta bort den storleksmässigt mindra av dem.Du kan INTE ta bort profilen om du är inloggad som den användare du vill ta bort.Skapa ett nytt konto med adminrättigheter logga på med det och ta bort...(nu fattas det bara att du har win 98 e.dy)
Citera
Medlem
ehm, da gjorde jag ratt. Funkar saklart inte
Citera
2007-07-05, 16:38
Medlem
Men ar det safe?? Jag arslade mig en gang och trollade till det sa att jag inte kunde logga in pa min anvandare alls...det var inte jag som omformaterade datorn sist, och jag hade inget losen. Som tur var, sa hade snubben bara druckit under 10 ol vid akutsamtal.
Citera
2007-07-05, 16:41
Medlem
Jag maste passa pa att fraga om det finns nat snitsigt satt att spara filer forutom att anvanda usb eller branna pa cd. Antagligen vardelost att fundera pa att MAILA bilder till min gmail, skulle det ga att vraka ivag mucho samtidigt, sa skulle det ju vara interesting
Citera
2007-07-05, 16:41
Medlem
Om du har flera mappar med din profil och du skapar ett nytt konto med adminrättigheter så är det inga problem.
Citera
2007-07-05, 16:46
Medlem
927s avatar
installera om win 2000, tar 40 min.

då får du väl koppla in brännaren som slave, två kablar.
koppla bort nätverkskabeln, ta bort alla program från autostarten, och stoppa i windows skivan när du har windows igång. välj installera och lägg nya windows där den gamla finns. ta hellre ur skivan ur brännaren en gång för mycket annars är det riskt datorn börjar installera windows igen (om skivan är bootbar)
Citera
2007-07-05, 16:47
Medlem
woo, nu gjorde jag en mycket intressant upptackt...haha..jag anvander tydligen den ena profilen som suger, det finns tva. den andra ar den riktiga och allt finns kvar jag behover inte ska nagon ny da, eller? hur gor jag nu? jag sitter ju pa den daliga, hur ska jag ta bort den, jag maste val hoppa in pa den andra pa nagot satt?
...still stupid
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in