2007-07-05, 09:43
Medlem
Jag köpte en ny dator för några månader sen, med windows vista. Och redan då hade jag detta problem.
När jag startar datorn så ser man text och så i DOS-format som vanligt. Och sen kommer bilden som "laddar" men därefter när man ska komma till inloggningen så här man bara ljudet men det kommer inte fram någon bild.
Då startar jag om datorn med knappen på burken. Om jag har tur funkar det då. Men ibland så måste jag starta om den ca 10ggr innan den börjar funka!

Finns det något jag kan göra åt detta?

Oerhört tacksam för svar.
Citera
2007-07-05, 10:02
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilindstrom
Jag köpte en ny dator för några månader sen, med windows vista. Och redan då hade jag detta problem.
När jag startar datorn så ser man text och så i DOS-format som vanligt. Och sen kommer bilden som "laddar" men därefter när man ska komma till inloggningen så här man bara ljudet men det kommer inte fram någon bild.
Då startar jag om datorn med knappen på burken. Om jag har tur funkar det då. Men ibland så måste jag starta om den ca 10ggr innan den börjar funka!

Finns det något jag kan göra åt detta?

Oerhört tacksam för svar.

Kan vara mycket som är knas. Jag fixade en burk med samma problem för ett tag sedan. Då berodde det på tjall med grafiken. Inte ens felsäkertläge fungerade. Detta löstes genom en format/ominstallation.

Du får ha det som sista lösning, om inget annat fungerar.
Citera
2007-07-05, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nop
Kan vara mycket som är knas. Jag fixade en burk med samma problem för ett tag sedan. Då berodde det på tjall med grafiken. Inte ens felsäkertläge fungerade. Detta löstes genom en format/ominstallation.

Du får ha det som sista lösning, om inget annat fungerar.

Ok, men hur var det för dig då, funkade det ibland eller aldrig?
Citera
2007-07-05, 10:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Som redan svarats, kan vara massor.
Men börja i rätt ände!
Var köpte du burken?
Har du köpt den i delar och plockat ihop själv eller köpt en färdig?
Garanti?
Innan du börjar röja i allt inuti burken så kanske höra med stället du köpte?
Citera
2007-07-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Som redan svarats, kan vara massor.
Men börja i rätt ände!
Var köpte du burken?
Har du köpt den i delar och plockat ihop själv eller köpt en färdig?
Garanti?
Innan du börjar röja i allt inuti burken så kanske höra med stället du köpte?

Datorn är köpt från dell och den var ihopsatt och vista var förinstallerat och så. Jag sitter på den datorn nu. Så den funkar ju.
Citera
2007-07-05, 11:13
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Datorn är köpt från dell och den var ihopsatt och vista var förinstallerat och så. Jag sitter på den datorn nu. Så den funkar ju.

Så ring närmsta Dell-återförsäljare och skäll dig hes!
Hade jag köpt en ny dator som strulat från start hade jag knappast accepterat det.
Citera
2007-07-05, 12:04
Medlem
jastors avatar
Citat:

Jag har en DELL laptop, och jag kan ju säga att dom är inte vettiga någonstanns när det gäller att förinstallera in grejjor (allt möjligt jävla skit får man med och vista fungerade knappt) på burken så det första jag gjorde var att formatera och partitionera om hela hårddisken och installera en ny ren vista.
Citera
2007-07-05, 14:45
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Jag har en DELL laptop, och jag kan ju säga att dom är inte vettiga någonstanns när det gäller att förinstallera in grejjor (allt möjligt jävla skit får man med och vista fungerade knappt) på burken så det första jag gjorde var att formatera och partitionera om hela hårddisken och installera en ny ren vista.

håller med fullt ut!

Kan vara bra att kolla över hårdvara etc om man ska vara "över-seriös", men med störts sannolikhet så är det ett mjukvarufel.

dell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in