Då vart jag här igen och krånglar, tönkte installera xp som en andra partiotion, fick igång skivan efter ett sök här på forumet, dock när jag kommer till instalationen så hittar inte datorn cd skivan utan frågar efter den om och om igen? lösningar?
Okej, kolla på apple.com/bootcamp, där har du programmet som behövs för att slänga in XP. Eller ett av dem, det finns alternativ. Kolla på 99mac.com om du behöver hjälp, det finns många kunniga där även om deras admin är en jobbig jäkel.
okej nu har jag dragit hem programmet som sagt men nu kommer vi till en annan fråga, min xp skiva som är ett orginal vill inte gå igång på macen tror detta beror på ondsinta microsoft som bara tillåter att man installerar på en dator, dock går det att gå runt det hr på nått sätt?
Det är nog inte Microsofts fel. Vet inte vad du har för burk men jag har haft en del problem med min DVD-läsare. Testa att mata in skivan några gånger till. Funkar det bra med andra skivor?
jepp dom andra skivorna har fungerat utan problem jag har en macbook pro. min rumskamrat sa dock nåt om att det går bara installera på en dator? vad tror ni, ska man dra hem en annan version istället kanske?
Det är inte det som är problemet. Skivan kan ju inte gärna vet att den blivit installerad förut. Möjligen kanske du har någon konstig skiva som bara funkar på en viss typ av datorer, men det tror jag inte. Testa igen eller låna någon kompis skiva. Du har ju ändå en betald version av XP så vilken skiva du använder spelar ingen roll så länge du använder din reg-key och du använder samma version.
det är ju lite störande faktiskt, men jag har ringt en kompis som har en piratkopia hemma den ska tydligen funka utan problem :P lite irriterande när enda anledning för att jag vill ha in xp är för att kunna spela två spel
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!