• 2
  • 3
2007-07-06, 01:09
Medlem
927s avatar
eftersom den filen är ok så finns det inga tveksamheter i loggen längre och det kan ju va en ide att försöka minska på dom autostartande programmen. mrt eller bitorrent behöver ju verkligen inte starta med windows
Citera
2007-07-06, 01:25
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
eftersom den filen är ok så finns det inga tveksamheter i loggen längre och det kan ju va en ide att försöka minska på dom autostartande programmen. mrt eller bitorrent behöver ju verkligen inte starta med windows

Det är väldigt sant, MSN behöver inte heller automatiskt startas,

hur tar man bort de från autostart ? kommer ihåg någon annan gång jag fick hjälp för nått år sen att ta bort en grej som autostarta, då fick jag gå in via KÖR å grejjer

jisses vad jag kan lite om datorer asså
Citera
2007-07-06, 01:48
Medlem
927s avatar
http://formansdatorsupport.atea.se/d...sp?ml=8055&p=0
Citera
2007-07-06, 03:01
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
http://formansdatorsupport.atea.se/d...sp?ml=8055&p=0

nu till problemet hur får jag fram KÖR via aktivitetshanteraren

EDIT: såg att det bara var att skriva msconfig i starta ny aktivitet.. fösökte först gå in i KÖR men de funka icke.

Men du skall ha ett stort tack för att du har stått ut med mig,
skall rensa lite där nu osv, sen testa å starta om. vem vet kanske fungerar om man har tur

men stort tack

EDIT :

var inne å rensade nu, tog bort allt som var onödigt.. de filer jag var osäker på googlade jag och fick reda på vad det var.

felet kvarstår dock ännu
Citera
2007-07-06, 10:15
Medlem
927s avatar
du ska alltså skriva msconfig i kör, sen när du ändrat under autostart och startat om så visas ett meddelande och där finns en ruta som du ska bocka i och klicka på ok. har du inte gjort det så gäller inte ändringen du gjorde

skriv upp exakt vad det står i de felmeddelanden du får

kanske är du tvungen att installera om windows för att fixa ditt problem
Citera
2007-07-06, 10:49
Bannlyst
Citat:
du ska alltså skriva msconfig i kör, sen när du ändrat under autostart och startat om så visas ett meddelande och där finns en ruta som du ska bocka i och klicka på ok. har du inte gjort det så gäller inte ändringen du gjorde

Det är det absolut sista du ska i göra. I detta fallet, försök med att installera om internet explorer, om du har 6,0, uppgradera till 7,0. Om du redan har 7.0, så ta bort det, och installera om det. För det första, ladda ner installationsprogrammet!
Citera
2007-07-06, 11:18
Medlem
927s avatar
vad har webbläsaren med saken att göra, du är ju helt lost!
Citera
2007-07-06, 14:35
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Det är det absolut sista du ska i göra. I detta fallet, försök med att installera om internet explorer, om du har 6,0, uppgradera till 7,0. Om du redan har 7.0, så ta bort det, och installera om det. För det första, ladda ner installationsprogrammet!

Hade internetexplorer 6.0 när problemet uppdstod, trodde då att det blivit något fel med det, så jag uppdaterade till 7.0 utan någon skillnad,

Citat:

yes det där har jag redan fixat,

yes skall skriva upp exakt va det står i felmeddelande,

återkommer
Citera
2007-07-06, 20:16
Bannlyst
Citat:
vad har webbläsaren med saken att göra, du är ju helt lost!

Mycket, som du inte verkar begripa..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in