2007-07-04, 22:33
Medlem
arthuros avatar
Jag har sökt igenom alla fora så gott jag kunnat och orkat, men jag har inte funnit något. Jag får Azureus-felmeddelanden som lyder:

"Too many successive failures occured on port X, UDP - processing abandoned. Please check firewall settings for this port to ensure that it is enabled for receiving connections."

Testat att ändra port mellan 49152–65534 i Azureus-inställningarna, men förgäves. Kommer inte heller åt modemets inställningar då det är ett som jag fått av comhem och det enda man tillåts att göra på 192.168.100.1 är att se de rådande inställningarna.

Hjälp efterlyses, jag håller på att få ett psykbryt pga. detta.

Tack på förhand.

(Ursäkta ev. felplacering.)
Citera
2007-07-04, 22:41
Awaiting Email Confirmation
Bara ett hett tips, testa med uTorrent först. Ett mkt bättre program enligt 99% av Torrent-användarna. Till största del för den låga resursanvändningen. TESTA!!
Citera
2007-07-04, 22:58
Medlem
arthuros avatar
Jag har testat µTorrent en gång tidigare och jag var missnöjd. Vet inte ifall det beror på att jag helt enkelt är van vid Azureus. Tack för tipset ändå, jag kanske testar senare.

Jag har i vilket fall som helst lyckats lösa problemet, som det nu verkar. Jag har Windows Vista (sic) så jag gick in i Kontrollpanelen -> Säkerhetscenter -> Windows-brandväggen -> Tillåt ett program i Windows-brandväggen -> flik 'Undantag' -> Lägg till port...

Där lade jag bara till de TCP- och UDP-portar som jag ville använda i Azureus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in