2007-07-08, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkiz
Så jag är en idiot som flashar med mina dyra saker?
Nä, för Mac är inte dyrt.

Varför tror folk att Mac är dyrare än Dell, HP, Acer eller liknande? För att dessa företag har datorer i budgetklassen (vilket Apple inte har) och därför är de billigare? Så är det ju inte.
2007-07-08, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Vi vet alla att tråden handlar om att han vill ha en Mac men inte har råd och måste därför övertyga sig själv att en skit PC från Zepto är bättre. Om användaren samt tråden tar en vändning till det bättre snarast borde han få en permaban och tråden låsas för alltid.

word =)
2007-07-08, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddan83
slutsats, en mac är dyrare än vad den borde vara och enda anledningen att köpa en skulle vara om man gör musik då? det kanske förklarar att ingen använder skiten

Mac används även väldigt mycket inom reklambranshen för webb- och filmproduktion
2007-07-08, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_first_two
trodde typ det var allmänt kännt att apple tog för mkt för sina datorer, men jagska köpa en ändå, det stör mig inte särskilt.

om du får välja mellan en ferrari och en saab 900 med samma motor som en ferrari, vilken skulle du välja? skulle du inte hellre lägga till några tusen och skaffa en ferrari? det skulle jag gjort, och det ska jag göra.

(klaga inte på metaforen, använde den för den kom upp i en diskution med en kompis)

den e ju sann ju... märket kostar pengar... ja kör BMW med V8 dels för att det är en underbar bil samt att ja måste ha en kukförlängare...
2007-07-08, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Smart genomtänkt och lättarbetat system, inga virus, stabilt och med Bootcamp/Parallels kan man köra Windows-program om man behöver.

Virus finns, men inte i lika stor utsträckning. Bara för att vara übertydlig
2007-07-08, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddan83
slutsats, en mac är dyrare än vad den borde vara och enda anledningen att köpa en skulle vara om man gör musik då? det kanske förklarar att ingen använder skiten

Skiten? Jag blir så trött på ovetande människor... Är min Mac Book Pro skit för den har ett äpple på skärmen och tangentbordet? Din mamma är skit för hon ser ut som ett päron... E jag rättivs?

Skaffa dig en uppfattning, pengar, kamma till dig, sök jobb.... din fula lilla sosse... Uj va rättvis och mogen jag är... I samma klass som alla andra som säger att Mac e skit.

Mac kostar. Fina saker kostar. Mac é överklassen. Punkt.

Darkiz - För trött och irriterad...
2007-07-08, 04:02
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkiz
Klart det är lite status i att ha en Mac Mac ( BMW / Merca / Lexus ) e något alla vill ha men få (kan) köper... :P

Det är ett lågprismärke. Mac = Opel
2007-07-08, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåfisk
Nej, det är inte en skitsak. Det är lika illa att skriva förkortningar fel som att särskriva. Jag blir så jävla trött, det är fan inte svårt att göra rätt! Kanske svårt att trycka ner shift för vissa, jag vet inte..

Om man i engelskan förkortar ett ord på tre delar så blir varje första bokstav per ord i versal (Media Access Control - MAC). Mac däremot, är en förkortning av namnet Macintosh, och som vi alla vet är första bokstaven i ett namn i versal. Det hoppas jag verkligen att alla är med på..

Edit: Ta inte skiten personligt, jag blir bara svårt deprimerad av att se samhällets språkkunskaper försvinna mer och mer..

Det är helt ok, jag slarvade helt enkelt.

Själv tycker jag det är jobbigt när folk inte skiljer på Mbit å MB..... Inte hela världen, men det blir ibland faktiskt svårt att avgöra vad dessa människor EGENTLIGEN menar. Skall börja korrekturläsa mina inlägg tror jag!
2007-07-08, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo

Det är ett lågprismärke. Mac = Opel

haha, klart det är Synd att en opel kostar från 143k
2007-07-08, 07:27
Medlem
anledningen till att det saknas virus till macen är för att ingen använder skitdatorn och varför ta fram virus som inte kan drabba någon.

ja men iaf, det hela började när ni var små..
- mamma mamma jag vill ha en dator när jag fyller år
- jaja vi ska kika på det

så mamma och pappa åker ner till supermacstore och köper en G-1337 och lägger upp en avbetalningsplan på 20 år.

födelsedagen nalkas och lille Du packar upp datorn.
Nä men herregud, vad är det Du ser??
- mamma mamma det är feeeeeeeel dator
- käft ungjävel, mamma o pappa hatar dig var nu nöjd med datorn du fått

Nöjd med det han fått? det går ju inte, det är ju en mac! Men med lite självbedrägeri gick det efter ett tag bra, till kompisarna på skolan kläcktes kommentarer som "jo men du vet mac är det absolut bästa, max martin använde det när han gjorde britney spears crazy, jo jag lovar de e sant, o du vet hobbexkatalogen, den gör dom också på en mac - så jävla bra är den!"

Tiden går och det är dags att byta ut datorn som var antik redan vid inköpet och när man gått omkring och pushat så hårt för hur bra mac'en är kan man ju inte byta så då får man fortsätta på samma linje.
"alla andra förstår bara inte hur bra den egentligen är"
2007-07-08, 09:05
Medlem
miklons avatar
Nej, nu har den här diskussionen gått överstyr sedan länge, här sätter vi punkt. Trådens ämne var om Apple tar ut högre priser än datorerna är värda, men jag känner inte att diskussionen leder längre åt det hållet.

*tråd låst*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in