Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Var det copelandia var det vl rtt mycket? Enligt elephantos r en stark tripp 10 gram frsk copelandia.
Han skrev ju att det var en cubensis och inte copelandia.
OnT
Vad jag vet r det flesta cubensis sorterna ganska lika i styrka, dremot s kan frska svampar variera mycket i styrka eftersom det r olika mycket vatten i dem. S innehll alla svampar 85% vatten s blir ju det dubbelt s mycket svamt som om dom innehll 93% vatten, Men de ser end lika dana ut.
S det kan ha varit ca 7 gram torkad svamp eller ca 15 gram torkad svamp som ni 5 delade p.
Men chancen att alla svampar hade lg procenthalt vatten r ganska lite och eftersom ni mixade allting s borde styrkan ha blivit ganska neutral.
Men det beror ju ven p hur mycket svamp som anvndes. 100g frsk svamp
kan det bara behvas 2 stora svampar till fr att ppn vikten.
Som slutsats s r det nog stor chans att du fick i dig ca 2g torkad svamp.
Men risken finns att du fick i dig mer i torkad form.
Som slutklm s lter det som att du inte har en aning om doseringar p svamp allts antar jag att du aldrig provat frut?
D r det sjlvklart att du reagerade s starkt ver det hela om chancen finns att du fick i dig 3g svamp, det r en normal dosering av vanlig cubensis. Fr en frstagngs anvndare s kan jag tnka mig att du upplevde det hela vldigt starkt.
Anledning till att du knde det som att du hamnat i en psykos var nog fr att du itne var redo p svampens effekt. Det r inte cannabis det hr s set & settings r viktigt. Tror knappast att det var "dosen" som gjorde detta i sig sjlv utan att du inte kunde hantera den n.
Att spy av svamp r inte ovanligt det heller, frsk att inte ta ngonting innan och att ligga ned medans man mr illa s brukar det g ver (fr mig iaf)