2007-07-04, 10:44
Medlem
pihops avatar
Nu sitter jag har i thailand efter en sjuhelvetes svamptripp.
Vi var 5 stycken som delade pa totalt hundra gram svamp. Jag tyckte att det lat skitmycket men han som redan hade kort den har svampen tyckte att det skulle vara lagom sa jag litade pa honom.
Jag ar inte saker pa vilken sort det var men jag antar att det var samui cubensis eftersom den vaxer vilt har.
Hur som helst sa blev det alldeles for mycket for nan av oss, en kille spydde livet ur sig men jag lag bara pa rummet och trodde jag skulle hamna pa psyket.
Jag var helt overtygad om att jag inte var menniska lengre.

Sa min fraga ar om det ar samma rekommenderade dos pa samui cubensis som pa toppisar? Isafall overdoserade jag nat sa rakt at helvete!

Nan som vet?
Citera
2007-07-04, 10:56
Medlem
Salmons avatar
om det var torkade svampar s var det en helt sjukt fet verdos men antar att det var frska du menade, d var det nog inte cubensis ni ftt tag p, troligtvis copelandia eller liknande som r rtt vanliga dr vad jag frsttt... 20g frska cubensis r en ganska normal dos, medan 20g frska copelandia r ungefr 4ggr normal dos...
Citera
2007-07-04, 10:57
Medlem
GeneralPsfgels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Vi var 5 stycken som delade pa totalt hundra gram svamp. Jag tyckte att det lat skitmycket men han som redan hade kort den har svampen tyckte att det skulle vara lagom sa jag litade pa honom.
Jag ar inte saker pa vilken sort det var men jag antar att det var samui cubensis eftersom den vaxer vilt har.
Hur som helst sa blev det alldeles for mycket for nan av oss, en kille spydde livet ur sig men jag lag bara pa rummet och trodde jag skulle hamna pa psyket.

Sa min fraga ar om det ar samma rekommenderade dos pa samui cubensis som pa toppisar? Isafall overdoserade jag nat sa rakt at helvete!

Nan som vet?
Var dom torkade eller frska?
Citera
2007-07-04, 10:58
Medlem
semafors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop

Nan som vet?

20 gram frskt r en inte alltfr stark dos. Ni kanske borde ha tagit lite mindre om ni r ovana svamptare. Kan vara lite vervldigande att brja med en stark dos (ven fast 20 gram inte r s farligt). Illamende under trippen kan minimeras genom att inte ta ngot innan.
Citera
2007-07-05, 12:48
Medlem
pihops avatar
Jag vet faktiskt inte hurvida dom var torkade eller farska, killen gjorde dom till shakes direkt.
Forhoppningsvis sa var det farsk.
Jag tyckte ocksa att 20g lat som skitmycket men en av dom vana personerna sa att 100g pa 4-5 pers brukade vara lagom av den sortens svamp.
Citera
2007-07-05, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
20 gram frskt r en inte alltfr stark dos. Ni kanske borde ha tagit lite mindre om ni r ovana svamptare. Kan vara lite vervldigande att brja med en stark dos (ven fast 20 gram inte r s farligt). Illamende under trippen kan minimeras genom att inte ta ngot innan.

Var det copelandia var det vl rtt mycket? Enligt elephantos r en stark tripp 10 gram frsk copelandia.
Citera
2007-07-05, 19:48
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Var det copelandia var det vl rtt mycket? Enligt elephantos r en stark tripp 10 gram frsk copelandia.
Han skrev ju att det var en cubensis och inte copelandia.

OnT
Vad jag vet r det flesta cubensis sorterna ganska lika i styrka, dremot s kan frska svampar variera mycket i styrka eftersom det r olika mycket vatten i dem. S innehll alla svampar 85% vatten s blir ju det dubbelt s mycket svamt som om dom innehll 93% vatten, Men de ser end lika dana ut.

S det kan ha varit ca 7 gram torkad svamp eller ca 15 gram torkad svamp som ni 5 delade p.

Men chancen att alla svampar hade lg procenthalt vatten r ganska lite och eftersom ni mixade allting s borde styrkan ha blivit ganska neutral.

Men det beror ju ven p hur mycket svamp som anvndes. 100g frsk svamp
kan det bara behvas 2 stora svampar till fr att ppn vikten.

Som slutsats s r det nog stor chans att du fick i dig ca 2g torkad svamp.
Men risken finns att du fick i dig mer i torkad form.

Som slutklm s lter det som att du inte har en aning om doseringar p svamp allts antar jag att du aldrig provat frut?
D r det sjlvklart att du reagerade s starkt ver det hela om chancen finns att du fick i dig 3g svamp, det r en normal dosering av vanlig cubensis. Fr en frstagngs anvndare s kan jag tnka mig att du upplevde det hela vldigt starkt.

Anledning till att du knde det som att du hamnat i en psykos var nog fr att du itne var redo p svampens effekt. Det r inte cannabis det hr s set & settings r viktigt. Tror knappast att det var "dosen" som gjorde detta i sig sjlv utan att du inte kunde hantera den n.

Att spy av svamp r inte ovanligt det heller, frsk att inte ta ngonting innan och att ligga ned medans man mr illa s brukar det g ver (fr mig iaf)
Citera
2007-07-06, 00:52
Medlem
Salmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
det kanske hadde skett ett misstag? eftersom han inte ens sg svampen r det ju lite svrt att veta. bda sorterna frekommer iallafall dr nere.
men ont. s tror jag mer p det du sger, 2-3g stark svamp frsta gngen kan vara en ganska mktig upplevelse om man inte har s mycket erfarenhet av halucinoger
Citera
2007-07-06, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2500

ass vafan Han skrev att han inte visste.
Citera
2007-07-06, 03:24
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
ass vafan Han skrev att han inte visste.
Topic? Han visste inte hur mycket svamp, men han visste vad det var fr svamp

Edit igen: Aha sg nu texten att han bara "antog" My bad!!!!
Citera
2021-02-26, 16:27
Medlem
cerns avatar
Hejsan!

Jag vet.. Detta r fetingdump men otroligt aktuellt i mitt lge nu.

Jag sitter nu p hotellrummet i Koh Samui med en liten konsumpse halvfylld med torkade Magic Muchrooms. Har ven en nve med frska svampar.

Hur doserar jag detta p bsta sttet?

Har inte ens en vg help!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in