• 1
  • 2
2007-07-04, 17:10
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Min kreatin är helt smaklös. Brukar också blanda med juice, som någon annan redan skrivit.
Citera
2007-07-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
blanda med juice

Teoretiskt inte så dumt som det först låter, bara det inte är för mycket socker/sötningsmedel. Speciellt om det är precis före träningsstart så kan juice + kreatin ge en liten kick, inte minst mentalt. Alla sätt är bra....
Citera
2007-07-04, 20:29
Medlem
yep, vad jag förstått så ska det även hjälpa kroppen att ta upp kreatinet, men det är säkert kvalificerat bullshit.

Killen jag fick höra det av var dock inte någon med ekonomiska intressen i juicebranschen så jag valde att lita på han. Tror inte det blir sämre iaf.
Citera
2007-07-04, 21:49
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
yep, vad jag förstått så ska det även hjälpa kroppen att ta upp kreatinet, men det är säkert kvalificerat bullshit.

Killen jag fick höra det av var dock inte någon med ekonomiska intressen i juicebranschen så jag valde att lita på han. Tror inte det blir sämre iaf.
Det stämmer nog ganska så säkert. Dock ska det vara juice med socker i. Nån arabjuice eller nåt, ni fattar. Det hjälper ju att få kreatinet ut i blodet snabbare.
Citera
2007-07-04, 23:40
Medlem
LD50s avatar
Det finns en studie som man ofta hänvisar till när man vill sälja kreatin+kolhydrat blandningar där man faktiskt uppmätte ett markant bättre upptag av kreatinet. Vad man dock glömmer att nämna är att man i studien använde 100g enkla kolhydrater 4ggr per dag för att uppnå dessa resultat. Att varje dag sätta i sig 400g socker för att uppnå ett bättre kreatinupptag gör nog att de negativa effekterna överväger gentimot de positiva.

Jag anser att det duger gott att ta kreatinet i samband med måltid eller ännu bättre, i gainern till träningen. Detta är dock inte grundat på vetenskaplig fakta utan på egna erfarenheter. Jag har provat alla möjliga sätt att inta kreatinet (sakaros, druvsocker, olika juicer osv) men har aldrig märkt av någon skillnad.

LD
Citera
2007-07-05, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Det finns en studie som man ofta hänvisar till när man vill sälja kreatin+kolhydrat blandningar där man faktiskt uppmätte ett markant bättre upptag av kreatinet. Vad man dock glömmer att nämna är att man i studien använde 100g enkla kolhydrater 4ggr per dag för att uppnå dessa resultat. Att varje dag sätta i sig 400g socker för att uppnå ett bättre kreatinupptag gör nog att de negativa effekterna överväger gentimot de positiva.

Jag anser att det duger gott att ta kreatinet i samband med måltid eller ännu bättre, i gainern till träningen. Detta är dock inte grundat på vetenskaplig fakta utan på egna erfarenheter. Jag har provat alla möjliga sätt att inta kreatinet (sakaros, druvsocker, olika juicer osv) men har aldrig märkt av någon skillnad.

LD

Kloka ord som vanligt.
Jag brukar ta den med protein/maltotilskottsblandningen före o efter träningen men den sabbar ju hela belöningen genom att få det hela att smaka maginehåll..men man vänjer sig nog..var dock mycket nära till att kasta upp allt igår när jag drack det rent...brrrr men vad gör man inte för att bli fin: )
Citera
2007-07-05, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tidenrinnerivag
Det stämmer nog ganska så säkert. Dock ska det vara juice med socker i. Nån arabjuice eller nåt, ni fattar. Det hjälper ju att få kreatinet ut i blodet snabbare.

Får du i dig för mycket socker precis innan träning kommer du obönhörligen att få ett blodsockerfall som heter duga under ditt träningspass, inte bra
Citera
2007-07-05, 14:27
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Får du i dig för mycket socker precis innan träning kommer du obönhörligen att få ett blodsockerfall som heter duga under ditt träningspass, inte bra
Ett halvt glas juice är knappast för mycket dock. Men visst, du har rätt i det du säger.
Citera
2007-07-05, 21:06
Medlem
dunderturkens avatar
Vad är det för fel på AST Creatin HSC Druv eller citrussmak?... mmh mmh

Har någon provat SAN Fierce kreatin ( apelsin). Är det värt priset 375kr ( rea, gymgrossisten)?
Citera
2007-08-23, 23:28
Medlem
jag passar på att låna tråden lite. Jag har köpt smaklöst (trodde jag) kreatin som enl innehållsförteckningen ska innehålla 100% kreatinmonohydrat, blev jävligt förvånad när jag hällde i mig det och upptäckte att det smakade bittermandel! Någon mer som råkat ut för det? Man blir ju lite orolig att det ska vara någon restprodukt från tillverkningen som inte renats ut....
Citera
2007-08-23, 23:32
Medlem
LD50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zege
jag passar på att låna tråden lite. Jag har köpt smaklöst (trodde jag) kreatin som enl innehållsförteckningen ska innehålla 100% kreatinmonohydrat, blev jävligt förvånad när jag hällde i mig det och upptäckte att det smakade bittermandel! Någon mer som råkat ut för det? Man blir ju lite orolig att det ska vara någon restprodukt från tillverkningen som inte renats ut....
Vad är det för märke?
Citera
2007-08-23, 23:34
Medlem
simplex creatine, burk med mörk bakgrund och lite stjärnor tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in