2007-07-04, 09:04
Medlem
Hon får hata USA hur mycket hon vill det är hennes ensak... men när hon däremot verbalt spottar folk rakt i ansiktet så som hon gjorde på Arlanda då ska hon helt klart inte komma med nån jävla snyftarstory om diskriminering.
Citera
2007-07-04, 11:24
Medlem
GoEks avatar
Är väl typiskt den tyvärr ganska vanliga delen av "nysvenskar" som går omkring och bara letar anledningar att få skrika "rasist". Ganska barnsligt, som vuxen borde hon vara medveten om den nya världsordningen.

Har varit i staterna ganska mycket senaste året och det är tydligt att dom särskilt kontrollerar "arab-liknande" resenärer speciellt. Ur vänster-flumm-liberal synvinkel kan man naturligtvis börja skrika "rasism!! snyft..." men å andra sidan har väl hittils inte särskilt många blåögda västerlänningar kört en brinnande jeep in i terminalen på en flygplats. Frågorna dom ställer kan naturligtvis upplevas som lite påträngande, "Varför ska du till USA?", men svarar hellre på dom och känner mig trygg på resan.

Hade en ganska kul upplevelse i Världsbankens säkerhetskontroll i Washington DC, fungerar ungefär som på en flygplats med genomsökning, passkoll och röntgen. Andra dagen jag kommer släpper dom igenom mig mer eller mindre direkt och säkerhetskillen viskar till mig "Det är OK, jag har sett dig förut. Jag är ingen rasist men hade du varit arab-liknande hade det varit en annan situation naturligtvis". Poängen är att killen var afro-amerikan! Nya fiender, nya vänner...
Citera
2007-07-04, 11:32
Medlem
Jag fick också svara på liknande frågor när jag skulle genom passkontrollen / tullen i usa och jag är ingen kamelfösare. Tror dom frågar alla.
Citera
2007-07-04, 11:38
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. W
Jag fick också svara på liknande frågor när jag skulle genom passkontrollen / tullen i usa och jag är ingen kamelfösare. Tror dom frågar alla.

Japp, standardfrågor för att stressa lite och se om man kan ge raka svar utan nervositet. Fick t.ex. svara på frågan varför jag hade en Egyptisk stämpel i passet. Å andra sidan har jag också ett visa från kommunist-kina i samma pass som ingen brytt sig om. Måste säga att passkontrollörerna i staterna är mycket professionella, trevliga men målmedvetna utan att kännas som öststaterna, faktiskt ganska stor skillnad på dom stasi-likande kontrollanter som sitter här i svedala när man kommer hem.
Citera
2007-07-04, 11:39
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. W

Precis.
Det är väl för fan bara svara på frågorna. Man får helt enkelt acceptera deras regler, hur djävla svårt kan det vara?
Vet själv när jag fick stå i kö i Thailand i 2.5 timmar (passkontroll BKK), och folk lade sig och sov osv. Det hade inte hjälpt att börja skrika och gorma om diskriminering. När dom fick ordning på kontrollerna, så gick personalen snällt och väckte alla som sov.
Är man snäll själv, så blir man oftast behandlad bra tillbaka. Det fattar inte dessa mellanöster-människor, dom ska få allt serverat, utan att göra ett piss själva.
Citera
2007-07-04, 11:56
Medlem
Judyjetsons avatar
Men vilket jävla mähä! Tror hon att säkerhetsvakterna ska skratta och släppa förbi henne? Och nu grinar hon i kvällspressen, härlig sänkning av sig själv.
Citera
2007-07-04, 13:36
Medlem
_-?-_s avatar
Hennes "skämt" var ungefär lika roligt som att gå in på banken och i kassan säga att det här är ett rån.
Vad skulle bankkassörskorna göra .... Jo, dom trycker på larmet.

Samma sak på en flygplats, vissa saker bör man inte skämta om i dagsläget.
Citera
2007-07-04, 14:05
Medlem
volvo 240s avatar
Synd att hon inte gjorde det i USA och några sura vakter hade gripit henne och tvingat henne till en full body cavity search. Vem vet vad de hade hittat i den skatans gömställen
Citera
2007-07-04, 14:12
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Sympatiserar man med PKK så är man enligt mig USA-hatare.

Är man inte närmare att kallas Turkiet-hatare om man sympatiserar med PKK?

// dodeesos
Citera
2007-07-04, 14:19
Medlem
davidoffs avatar
Sannolikt bra att PKK sympatisorer inte beviljas att resa till USA. Jag ar tveksam till att personer fran lander som oppet hatar USA far aka dit. Att skamta om bomer later ganska pundigt i dessa dagar
Citera
2007-07-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Sympatiserar man med PKK så är man enligt mig USA-hatare.
Ojoj. Förutfattade meningar va?
Citera
2007-07-04, 15:30
Medlem
jag fick med svara på frågor ang varför jag reste till USA. vem som packat min väska. hur länge jag skulle stanna osv. detta var 97, tänkte inte ens på att jag blev diskriminerad!!

när jag i början av 90talet åkte till ett arabland fick jag gå in helt själv i ett rum, med en man framför mig vid ett skrivbord och en till vakt lite längre bak i rummet. de gick sakta men säkert igenom alla mina uppgifter på passet och mitt visum, och kollade igenom hela min resväska och mitt handbagage. då alla som var med på planet fick göra detta så var det ju liksom inget att göra - det berodde nog inte på att jag var en liten blond tjej på den tiden, utan att det var deras säkerhetssystem för alla som inte var infödda i landet..

jäkligt korkat att skämta om att spränga planet man ska åka på, det fattar man väl att man inte då får åka med, mörk eller icke mörk, har inget med rasism att göra utan säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in