köpte en 500 gig extern hårddisk på siba för nån dag sedan. formaterade om den från FAT32 till NTFS direkt. Efter nån dag fick jag problem.
Alla filer hade försvunnit från hårddisken och gick inte att hitta. Nu så hittar inte ens datorn hårddisken som är kopplad till en USB 2.0 port. Gick in och sökte på alla mappar pch filer på "Iomega".
Hittade ett textdokument som löd :
"Installationsprogrammet för Microsoft Windows XP har upptäckt att en zip-enhet av märket Iomega är ansluten till datorns parallellport. Vissa av de verktyg som har installerats för zip-enheten kommer inte att fungera ordentligt efter uppgraderingen till Windows XP om enheten är ansluten till datorns parallellport.
Även om Windows XP har stöd för zip-enheter av typen Iomega kommer drivrutinerna för den här enheten att inaktiveras under uppgraderingen. Du rekommenderas avinstallera zip-enhetens verktyg innan du fortsätter.
Mer information om den här programvaran finns på tillverkarens webbplats.
De enheter som stöds av denna version av Microsoft Windows finns i kompatibilitetslistan för Microsoft Windows XP på http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=whistler&ar=help&sba=compatible."
Kan tillägga att jag varit in på länken men inte hittat ett dugg. Vad ska jag göra? Verkar vara helt hopplöst.