Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-16, 13:32
Bannlyst
Jag har hört att vita jeans och svart munktröja skulle vara utmärkande samlingsplagg för dealers.
Citera
2009-04-16, 13:40
Bannlyst
huvtröja, mjusikbrallor-alternativt adidasbrallor o luktar svett. så är dem flesta jag haft kontakt med. några med dreads också.
Citera
2009-04-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Hallucinogener: Alltid minst ett plagg från Saturn Return

Jag garvade faktiskt åt det där
Citera
2009-04-16, 15:23
Medlem
I min ungdom när "knark" var det värsta jag visste blev jag tillfrågad tre ggr om jag hade nåt att sälja. Jag var punkare i tonåren och det här var på diverse olika festivaler. Vet inte varför folk frågade just mig, de kanske frågade runt i största allmänhet. Vad jag vet såg jag inte ut som en knarkare eller dealer för den delen (liten 17-årig tjej med svartfärgat hår och punkkläder...).

De "dealers" jag haft att göra med har alla varit någorlunda propra, det har inte gått att se på någon av dem att de langat eller varit kriminella på något sätt. De har dessutom varierat i ålder från 30-50 ungefär (dock har alla varit av manligt kön). Den enda jag handlat av som uppträtt märkligt var en snubbe som själv var väldigt förtjust i flödder. Var lite jobbigt när han flummade runt och tappade sedlar på marken helt öppet men det var på ett undanskymt ställe så det var lugnt och allt gick som det skulle.

Mvh
/marilyn
Citera
2009-04-16, 17:23
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matfreak
Handla inte tråden om dealer utseenden? inte bögar

word
Citera
2009-04-16, 19:37
Medlem
Dolcontinas avatar
De kranar jag känner ser ut som vilka som helst.. och helt olika.

En är tjej, ganska mullig på gränsen till tjock... söt... ser helt vanlig ut liksom. Ofta efter jobbet-kläder, dvs mjukisbrallor och t-shirt. Syns aldrig att hon är påverkad.

En kille är snygg Lite längre, halvrakat hår, smal, lite kutig stil, gärna händerna i byxfickorna när man pratar. Lite halvbaggyjeans och t-shirt, alltid samma färg faktiskt, nu när jag tänker på det. Har tatueringar men minns inte vad. Syns aldrig att han är påverkad.

En annan är riktigt smal, dock inte kutig... Ser också bra ut, dock inte lika bra som ovan. Kort hår men frisyr. Periodvis har han haft väldigt stirrig, flackande blick och han har haft problem med att hålla sig still Andra perioder är han som vanligt, ev hängiga ögon... beroende på vad han går på då. Jeans och vanlig långärmad tröja. Har en tatuering men den syns aldrig då han alltid har långärmat... döljer sprutstick. Syns om han är påverkad.

En till tjej... Långt hår och gangster. Syns på t-shirten och träningsoverallbyxorna Tatuering. Ibland kan hon inte stå still och smackande ljud ljuder... Syns om hon är påverkad och hon döljer inte sprutstick.

En till kille... ser hel vanlig ut, kunde vara vem som helst. Vet ej ang tatuering.

Har aldrig handlat av någon som ser ut som en "typisk" narkoman faktiskt, fast alla dessa tar droger själva. Eller person 3, tjack/moffe-blicken... kan periodvis se ut som en riktig knarkare.
Citera
2009-04-16, 19:58
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Jag har hört att vita jeans och svart munktröja skulle vara utmärkande samlingsplagg för dealers.

Citera
2009-04-16, 20:21
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Tatueringar.
Citera
2009-04-16, 20:38
Medlem
Jamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuddhaBoy
...och observera att de oftast cyklar på bockstyrscykel årgång ´84. Väldigt smala däck....
haha.. fick ett skratt anfall när jag läste de där.. Ser framför mig en snubbe med Adidas brallor (såna man kan knäppa upp längs hela benet), gamla tränings skor, en gammal Fila tröja och en svart dassig mössa som sitter på denna cykel..
Citera
2009-04-17, 18:26
Medlem
Konstigt det ni beskriver. Här har dom flesta som pundar dyra märkeskläder; peak, lacoste, goose osv.
Citera
2009-04-19, 14:15
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Konstigt det ni beskriver. Här har dom flesta som pundar dyra märkeskläder; peak, lacoste, goose osv.

Men den stora frågan är ju om dom köpt det lagligt
Citera
2009-04-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelansvarig
ser man ut som en stereotypisk cannabisrökare med stora ganjablad på tröjan eller en allmänt reggaeutseende, så hade jag fattat att man fått både frågor om man säljer eller vill köpa, då hela den livsstilen kretsar kring ganja,

en surfer skulle iaf inte jag få för mig puffar, därav skulle jag aldrig fråga, kanske för att jag tycker att surf-posers i sverige är löjligt,

du kan inte ha sett filmen surfer dude väldigt mycker surfare och gräs, iofs på hawai har jag för mig, men ändå..

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in