Citat:
Ursprungligen postat av Hanke
Tjena!
Blev för femtielfte gången frågad om jag hade något att sälja när jag gick på stan häromdagen. Visst, jag har långt hår och klär mig som en surfer-dude, men ser jag ut som en dealer?
Är det fler än jag som (utan intention att sälja) kan få frågan en tisdagseftermiddag när ni är ute och går med hunden? Om så är fallet skulle det vara intressant att veta hur ni klär er/ser ut!
Nåja, skum fråga, men det vore intressant att veta om någon mer upplevt samma sak!
har du dålig hållning (lite krökt rygg, händerna nerkörda i fickorna, dvs "slackerstilen".. typ) och ser du slapp-likgiltig-men-cool och självsäker ut? Och: när du är på stan, brukar du ställa dig nånstanns om du ska vänta på dina kompisar, typ vid nån pelare vid utgången från t-centralen till sergels torg, och stå där och se cool-slapp ut på ett ganska oblygt sätt samtidigt som du låter blicken vandra bland människorna du möter?
Då får du akta dig, för då har du haschdealarstilen!
Gör såhär för att bli mindre haschdealaraktig:
1,. stå ALDRIG och häng vid forortstorg, sergels torg eller andra offentliga genomfartsplatser typ tågstationer. väntar du på en kompis så måste du sitta ner. men bara om du har en metro att läsa mycket noggrant och nervöst.
2. se inte cool ut, sitt inte och gör ingenting, och möt inte främmande människors blickar. titta upp ibland bara, och bläng misstänksamt på alla som kommer.
3. se nervös och stressad ut. sitt gärna på en bänk, och stirra intensivt ner i en metro, se ofta på klockan och se arg ut samtidigt som du muttrar för dig själv. ha kakifärgade cityshorts. ditt långa hår skall du kamma i mittbena och fästa i hästsvans med gummiband