Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-04, 12:56
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Det har hänt mig 2ggr, eller hm, nej 4ggr att folk har frågat mig på stan. Ena gången så var jag sänkt på Sub och weed så jag kan inte skylla ifrån mig på min klädstil där och hör och häpna jag hade en 1:a att sälja till han. Annars så får man väl skylla sig själv när man går omkring med hood-tröja och baggys.

jag brukar gå runt i hood-tröja och baggy jeans, inte är det nån som vill att jag ska sälja till dom :P inte ens när jag har på mig det och är påverkad av nån drog...men men
Citera
2007-07-04, 14:09
Medlem
MARULKENs avatar
Dom kan la se ut precis hur som helst sen beror det väl lite på vad det är för drog man är ute efter. Enligt mig kan det va vem som helst, köpte exempelvis gräs av en gympalärare en gång för länge sen!
Citera
2007-07-04, 15:19
Bannlyst
Kortsnaggade, 20-30 år, träningsbyxor (oftast adidas) och en stor hund verkar vara säkra tecken.
Citera
2007-07-04, 21:07
Medlem
pebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Kortsnaggade, 20-30 år, träningsbyxor (oftast adidas) och en stor hund verkar vara säkra tecken.

Har vi samma langare?
Citera
2007-07-04, 21:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Sent på stan efter krogen med bara ett fåtal personer ute och snurrar så brukar jag leta rätt på en grupp negrer om jag ska chansa på att det finns rökbart och köpa där. Och oftast gör det ju det.
Citera
2007-07-05, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hanke
Tjena!

Blev för femtielfte gången frågad om jag hade något att sälja när jag gick på stan häromdagen. Visst, jag har långt hår och klär mig som en surfer-dude, men ser jag ut som en dealer?

Är det fler än jag som (utan intention att sälja) kan få frågan en tisdagseftermiddag när ni är ute och går med hunden? Om så är fallet skulle det vara intressant att veta hur ni klär er/ser ut!

Nåja, skum fråga, men det vore intressant att veta om någon mer upplevt samma sak!

har du dålig hållning (lite krökt rygg, händerna nerkörda i fickorna, dvs "slackerstilen".. typ) och ser du slapp-likgiltig-men-cool och självsäker ut? Och: när du är på stan, brukar du ställa dig nånstanns om du ska vänta på dina kompisar, typ vid nån pelare vid utgången från t-centralen till sergels torg, och stå där och se cool-slapp ut på ett ganska oblygt sätt samtidigt som du låter blicken vandra bland människorna du möter?

Då får du akta dig, för då har du haschdealarstilen!

Gör såhär för att bli mindre haschdealaraktig:

1,. stå ALDRIG och häng vid forortstorg, sergels torg eller andra offentliga genomfartsplatser typ tågstationer. väntar du på en kompis så måste du sitta ner. men bara om du har en metro att läsa mycket noggrant och nervöst.

2. se inte cool ut, sitt inte och gör ingenting, och möt inte främmande människors blickar. titta upp ibland bara, och bläng misstänksamt på alla som kommer.

3. se nervös och stressad ut. sitt gärna på en bänk, och stirra intensivt ner i en metro, se ofta på klockan och se arg ut samtidigt som du muttrar för dig själv. ha kakifärgade cityshorts. ditt långa hår skall du kamma i mittbena och fästa i hästsvans med gummiband
Citera
2007-07-05, 10:42
Medlem
Har la hänt mig en gång, satt mitt på brunnsparken i gbg(vid fontänen) så står det en långhårig rastaman, han behöver en 5:a... han har ett val

1. Prata med den svenske finklädde killen som sitter med sin metro tidning ett par meter ifrån mig

eller

2. Prata med mig, blatten med helvita kläder och tattueringar som sitter och stirrar ut över torget med en cool charm som lyser upp hela placet!! *självförtroende på topp*

Svar: 2:an självklart. Fast det var den första gången jag blivit frågad mitt på stan bara sådär hehe
Citera
2007-07-08, 12:09
Bannlyst
Skulle nog ta ganska illa upp ifall någon tyckte jag såg ut som en nerknarkad langare.
Men antar att det alltid kommer finnas folk som vill vara lite gangstah
Citera
2007-07-20, 04:11
Medlem
frågad ett par gånger.

192 cm
65 kg
afro
vit
typ street-klädsel
allmänt spastiskt rörelsemönster

Citera
2007-07-20, 10:30
Medlem
lakritspipans avatar
De som jag har träffat har sett ganska "normala" ut. Folket i 20-års åldern har kanske haft lite mer avslappnad klädstil än typiska svensson men de som har varit 30+ har sett ut som vilken snubbe som helst med vissa få undantag då.

Själv har jag blivit tillfrågad en gång när jag stod och chillade och rökte en cigarett. Inte så konstigt iofs kanske då det hänger en hel del alkoholister där och det dealas en del droger i närheten. Jag ser väl ganska normal ut antar jag, lite slapp klädstil dock och gärna en keps på huvet
Citera
2007-07-21, 18:11
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan
De som jag har träffat har sett ganska "normala" ut. Folket i 20-års åldern har kanske haft lite mer avslappnad klädstil än typiska svensson men de som har varit 30+ har sett ut som vilken snubbe som helst med vissa få undantag då.

Själv har jag blivit tillfrågad en gång när jag stod och chillade och rökte en cigarett. Inte så konstigt iofs kanske då det hänger en hel del alkoholister där och det dealas en del droger i närheten. Jag ser väl ganska normal ut antar jag, lite slapp klädstil dock och gärna en keps på huvet

Har man keps så blir man tillfrågad om man vet av sprit
Citera
2007-07-21, 19:34
Medlem
Dr Bylunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanke
Bra fråga! Hur ser stereotyp-kranen ut egentligen?

Mjukisbyxor, skate-dojor, några tattueringar och en kedja runt halsen. Gärna sliten keps, slö blick, och en övertro till sig själv som den värsta storgangstern i stan

EDIT: Ska också finnas några småbrudar som sitter i soffan och låter sig imponeras över kranens överdådiga livsstil...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in