2007-07-03, 00:27
Medlem
Alla filer borta tänker man nu? Här till problemet:
Jag satt o kolla på filmen batman begins och helt plötsligt laggar filmen sönder, stoppas och ett ljud från datorn låter. Allt stängs ner och en blå ruta dyker upp som säger ngt med: "allt fysiskt minne dumpas, bla bla"... Jag håller på och bajsar på mig så jag stänger av datorn fort som fan (med hjälp av att hålla inne powerknappen). När man sedan startar datorn igen så försöker den ladda igång windows men den hänger sig efter ca 6 sekunder och den där blå rutan dyker upp igen i en tiondels sekund (!). Sedan startas skiten om igen och om man försöker starta i felsäkert läge så blir d bara svart skärm i ca 30 sek och sedan startas skiten om igen.
Så nu tänker man: allt skit borta, varför? virus, hårdvara,fläkt?
Fan jag kommer inte ens in i datorn längre :/

Ngn som har ngt tips om vad man ska göra? Det är en hyrdator så jag vettifan om man vågar gräva i den...

//tacksam för svar
Citera
2007-07-03, 08:53
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigernx13
Alla filer borta tänker man nu? Här till problemet:
Jag satt o kolla på filmen batman begins och helt plötsligt laggar filmen sönder, stoppas och ett ljud från datorn låter. Allt stängs ner och en blå ruta dyker upp som säger ngt med: "allt fysiskt minne dumpas, bla bla"... Jag håller på och bajsar på mig så jag stänger av datorn fort som fan (med hjälp av att hålla inne powerknappen). När man sedan startar datorn igen så försöker den ladda igång windows men den hänger sig efter ca 6 sekunder och den där blå rutan dyker upp igen i en tiondels sekund (!). Sedan startas skiten om igen och om man försöker starta i felsäkert läge så blir d bara svart skärm i ca 30 sek och sedan startas skiten om igen.
Så nu tänker man: allt skit borta, varför? virus, hårdvara,fläkt?
Fan jag kommer inte ens in i datorn längre :/

Ngn som har ngt tips om vad man ska göra? Det är en hyrdator så jag vettifan om man vågar gräva i den...

//tacksam för svar

Det va juh synd att det va en hyrdator (skulle visserligen inte stoppa mej) för annars så hade du juh kunnat skaffa nån gamal sketen IDE hdd å installerat om systemet på å sen gå in å kolla på den krashade hdd'n vad det är för fel, alternativt komma åt alla viktiga filer som man vill spara. Orsaken har jag inte den blekaste om, det kan juh va allt från ljudkorts krash till nån form av drivrutins konflikt.

Hursomhelst så kan du juh kanske prova att boota om på installations cd/dvd'n av ditt operativ, låt säga att det är XP så kan du alltid läsa lite här om hur du reparear XP utan att bli av me grejjor!

http://michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in