• 1
  • 2
2007-07-04, 00:48
Medlem
mer enabrt resturang

har avrit där men är mer för grabbgänget och inte sin älskarinna
Citera
2007-07-05, 02:05
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Om du bara vill sitta i bås finns det väl ett par alternativ. Den där Mongolean barbecue eller vad den heter (rätta mig gärna) nere vid Älven hade sådana när jag var där för tusen år sedan.

Åh, det gamla haket. Om det överhudtaget finns kvar, efter nya tunnlar och omdragningar av vägar kring älven, så kan jag garantera att det är ett ställe du inte besöker utan att bära gummihandskar nuförtiden.

Men bås hade de!
Citera
2007-07-05, 02:09
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Åh, det gamla haket. Om det överhudtaget finns kvar, efter nya tunnlar och omdragningar av vägar kring älven, så kan jag garantera att det är ett ställe du inte besöker utan att bära gummihandskar nuförtiden.

Men bås hade de!

Ja jävlar, så är det ju. Det hade jag helt glömt.

Men visst vore det hjälpsamt om vi fick veta lite mer om vad trådskaparen söker. Dyrt, billigt, mysigt, flådigt och så vidare.
Citera
2007-07-05, 02:23
Bannlyst
Det finns ett libanesiskt ställe vid avenyn där du kan boka vinkällaren och sitta helt avskilt från övriga gäster. Tjejen bokade det åt oss på vår 4 års dag och det var, minst sagt, riktigt mysigt.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vad stället heter, men kan kolla upp det om du tkr det låter intressant.
Citera
2007-07-05, 02:30
Medlem
CashBlows avatar
Coming up!

Det finns flera restauranger i Göteborg, perfekta för dating och lekar på tu man hand. Men om det är just bås man önskar, och inte vill gå på någon tafatt kinakrog, så verkar det ovanligt i hela Sverige.

Men jag har bestämt för mig att senaste gången jag var på Panorama Hotell och åt så satt vi placerade i bås. Eller åtminstone bakom någon form av skärmvägg. Eller att soffan hade hel rygg så att man fick "båskänsla".

Annars skulle jag rekommendera Thörnströms kök som ett perfekt ställe för en date. Ett ställe för en date tycker jag ska ligga en liten bit från de stora stråken och klassisk elegans har ingen mått dåligt av.
Citera
2007-07-05, 12:04
Medlem
Tiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toffeln
Det finns ett libanesiskt ställe vid avenyn där du kan boka vinkällaren och sitta helt avskilt från övriga gäster. Tjejen bokade det åt oss på vår 4 års dag och det var, minst sagt, riktigt mysigt.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vad stället heter, men kan kolla upp det om du tkr det låter intressant.

Kan det vara Sahara du menar? Ligger på en tvärgata till Avenyn.

EDIT: som sagt lite svårt att veta vad du menar med intimt men det finns ett relativt nytt ställe på kyrkogatan, LOKAL. Väldigt liten övervåning med några få bord vilket inte är så intimt kanske, men man kan boka bord i köket och få testa på deras olika rätter.
Citera
2007-07-05, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tiljan
Kan det vara Sahara du menar? Ligger på en tvärgata till Avenyn.

Precis, så hette stället.
Citera
2007-07-09, 21:18
Medlem
now we talking

nu börjar det likna något. behöver kanske inte vara bås men gärna väldigt avskilt.. gärna hygglig kvalitet på den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in