• 1
  • 2
2007-07-02, 00:24
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Firefox heter inte firefox i Debian den heter iceweasel

sudo apt-get install iceweasel

Iceweasel är baserad på Firefox, dock så är den inte Firefox. Det är olika utvecklare. Iceweasel är dessutom inte en av del av Mozilla, utan Gnuzilla.
Citera
2007-07-02, 01:07
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Iceweasel är baserad på Firefox, dock så är den inte Firefox. Det är olika utvecklare. Iceweasel är dessutom inte en av del av Mozilla, utan Gnuzilla.
jag vet inte men som jag förstått det har firefox ersatt av Iceweasel i Debian 4.
Det största skillnaders är väl dock bara att den kompilerad av (Debian) och på så vis ingen riktigt fork.
Citera
2007-07-02, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Debian är kanske inte det mest lämpade systemet för dig. Börja med Ubuntu, där finns t.ex. firefox installerat från början och det är en distro som är väldigt användarvänligt, bygger dessutom på Debian (som är svinbra, men inte för nybörjare imo)
Var ditt inlägg riktat till mig? Ubuntu är distributionen jag använder i hemmamiljö, då den sannerligen är lätthanterlig och jag inte har behov av att göra saker krångligare än det behövs för internet, musik & film.
Citera
2007-07-02, 11:18
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Firefox heter inte firefox i Debian den heter iceweasel

sudo apt-get install iceweasel

Firefox finns väl med i Aptitude för det?

Anledningen till att jag inte skrev rakt upp och ned hur han ska skriva i terminalen var för att han skulle läsa en guide och fatta konceptet bakom en pakethanterare.
Citera
2007-07-02, 12:10
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Firefox finns väl med i Aptitude för det?

Anledningen till att jag inte skrev rakt upp och ned hur han ska skriva i terminalen var för att han skulle läsa en guide och fatta konceptet bakom en pakethanterare.

Det är dödfött, då TS inte är det minsta intresserad av att lära sig någonting. Vi kommer få se många av trådar från nämnde TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in