• 1
  • 2
2007-06-30, 22:22
Medlem
Mollgans avatar
Uppgiften hittade jag här:

http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=115930

"I verkliga livet finns det bara en konkurrent som inte har 100 procent nötkött och det är Max, så det är väl de som får ta smällen i det fallet."
Citera
2007-06-30, 22:26
Medlem
Sälklubbarns avatar
Om det är ägg, potatis och mjölk som gör Max burgare så goda, så är jag inte så imponerad av säljargumentet "100% nötkött".
Citera
2007-06-30, 22:29
Medlem
Quorthons avatar
Det som menas är väl att det inte innehåller något annat kött än just nötkött. Annars är det ju i stort sett ingen hamburgare som är 100% nöt eftersom de flesta åtminstone kryddar hamburgaren med någonting.
Citera
2007-07-01, 01:16
Medlem
Villons avatar
Jävla trams egentligen, varför skulle den godaste hamburgaren innehålla 100% nötkött?
Citera
2007-07-01, 01:32
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Uppgiften hittade jag här:

http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=115930

"I verkliga livet finns det bara en konkurrent som inte har 100 procent nötkött och det är Max, så det är väl de som får ta smällen i det fallet."
Mest troligt efter att ha läst artikeln:
Din källa är en reklamare som ljuger om en konkurrent till dem han arbetar för.
Citera
2007-07-02, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Vart kommer denna uppgift ifrån? För vad jag förstår, kallar Max sina burgare för Hamburgare, vilket inte är tillåtet om det inte är 100% nötkött. Salt och peppar och andra kryddor får tillsättas och räknas just som tillsatser, inte ingredienser, så det fortfarande handlar om 100%
Så är det inte. Hamburgare måste innehålla minst 80% nötkött. Kolla i frysdisken nästa gång du är på ICA; den billigaste skiten typ Euroshopper heter "stekburgare" eller dylikt, men de dyrare "hamburgarna" har ändå nästan aldrig 100% nötkött.
Citera
2007-07-02, 02:36
Medlem
irrblosss avatar
Max har de godaste tillbehören och bästa "kampanjburgarna", men själva hamburgarna är inget vidare. Alldeles för sliskiga för min smak. Burger King har de bästa hamburgarna, både vad gäller konsistens och smak.
Citera
2007-07-02, 10:53
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jävla trams egentligen, varför skulle den godaste hamburgaren innehålla 100% nötkött?

Precis. Helt diotiskt. Inte en jävel gör väl hamburgare, pannbiffar, köttbullar på enbart färs när det gäller matlagning i hemmet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in