2007-08-30, 13:32
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Men Michael Lund gjorde ju ingeting. Utan han skrev propagande mot den Svenska poliskåren vilket fick honom avsatt..

Om du med "gjorde" syftar på den sortens aktiviteter baseballigan och A-turen var kända för så erkänner Lund att han misshandlade "buset" hur många gånger som helst och att han borde ha suttit flera år i fängelse för handlingarna.

Det var väl inte förrän i slutet av hans karriär, mitten på 90-talet och framåt, som han offentligt började krocka med polismyndigheten.
Citera
2007-08-30, 13:45
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag kände en hardcore-snut som var en av pionjärerna i baseball-ligan. Har hört många roliga och upplyftande historier om deras framfart.... Synd att de satte igång typ 15 år för tidigt. NU skulle samhället behövt sina smutsiga vakthundar i A-turen!!!

Vore kul att höra de historierna
Citera
2007-08-30, 17:20
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Om du med "gjorde" syftar på den sortens aktiviteter baseballigan och A-turen var kända för så erkänner Lund att han misshandlade "buset" hur många gånger som helst och att han borde ha suttit flera år i fängelse för handlingarna.

Det var väl inte förrän i slutet av hans karriär, mitten på 90-talet och framåt, som han offentligt började krocka med polismyndigheten.

Jovisst gjorde han det men han var absolut inte drivande i det hela. Dåligt formulerat kanske. Men det snackar han ju inte så mycket om utan mer om hur det var att komma in osv. Han hatade ju egentligen allting från början, men det var efter några år han verkligen stod upp för det..
Citera
2007-08-30, 20:30
Medlem
baseboll ligan

Jo, jag känner till dom. Har ingen ny info men jag vet personer som var med. Numera tror jag det är "lugna killar".
:-)
Citera
2007-08-31, 17:59
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cielo
Jo, jag känner till dom. Har ingen ny info men jag vet personer som var med. Numera tror jag det är "lugna killar".
:-)

Jaha vad ville du ha sagt? Kom med relevant info nästa gång. FÖ vet nog alla vilka som var med i BBL.
Citera
2007-08-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Jaha vad ville du ha sagt? Kom med relevant info nästa gång. FÖ vet nog alla vilka som var med i BBL.

jasså .."alla"...verkligen..?
Citera
2007-08-31, 23:25
Avslutad
Rola*nd Ol*son

Vet Ni om den forne norrlandskonstapeln Rola*nd Ol*son (atleten) var med i baseballigan. Ryktades ju om det när han kom hem till Ådalen....
Sportflyger ju numera bl a.
Citera
2007-08-31, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chacaloni
Vet Ni om den forne norrlandskonstapeln Rola*nd Ol*son (atleten) var med i baseballigan. Ryktades ju om det när han kom hem till Ådalen....
Sportflyger ju numera bl a.

Sen bör ju allas våran Sten Sjöberg (Scarface) sett upp till ligan med tanke på agerande mm.
Citera
2007-08-31, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chacaloni
Sen bör ju allas våran Sten Sjöberg (Scarface) sett upp till ligan med tanke på agerande mm.

Satans sopor hela bunten!
Citera
2007-08-31, 23:57
Medlem
Jag undrar hur ett trumsolo lät? Beronde på kroppens olika håligheter, täthet samt resonans, så borde den skicklige med bra gehör och taktsinne lyckats rätt bra. Rent hypotetiskt så kan ju varje enskilt revben ha sin egen ton? Kombinerat med skallen samt andra delar så borde det gå någorlunda bra att skapa en enkel Salsa, rumba eller liknande.

Vore de företagsamma så skulle ju Polisen kunna kamma in en rejäla hacka till Julen genom att ge ut skivan, Rolf Machnov Salsa. Eller varför inte farbror Nisse i rumba takt.

Cheers,

Sillstryparn
Citera
2007-09-02, 19:24
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillstryparn
Jag undrar hur ett trumsolo lät? Beronde på kroppens olika håligheter, täthet samt resonans, så borde den skicklige med bra gehör och taktsinne lyckats rätt bra. Rent hypotetiskt så kan ju varje enskilt revben ha sin egen ton? Kombinerat med skallen samt andra delar så borde det gå någorlunda bra att skapa en enkel Salsa, rumba eller liknande.

Vore de företagsamma så skulle ju Polisen kunna kamma in en rejäla hacka till Julen genom att ge ut skivan, Rolf Machnov Salsa. Eller varför inte farbror Nisse i rumba takt.

Cheers,

Sillstryparn

Försökte du vara rolig? Du är från Göteborg va?
Citera
2007-09-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akazippo
http://sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=2519&Artikel=834559

Bra dokumentär om just Baseball-ligan.

Bara ifall folk ignorerade den kan jag rekommendera den igen. Perfekt att lyssna på långa bilturer eller när man jobbar (om man har ett sådant jobb att man kan lyssna samtidigt). P3 har en del andra bra ljuddokumentärer man kan ladda ner gratis för övrigt, bland annat en om Militärligan, kolla i arkivet.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
För en tid sedan efterlyste jag namnen på de som ingick i BBL så vi slapp detta larviga tassande runt runt. De som vill se namnen kan kolla här

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=105 00000000000669&posting=19500000003666489

Dick Malmlund? Haha det var en överraskning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in