Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-03-05, 21:25
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wops
Har tänkt köpa en Airport Express för att streama musik från min Macbook till steron i vardagsrummet.

Har ingen möjlighet att koppla Airport Expressen till internet i vardagsrummet så jag måste köra internet via min gamla trådlösa hub.

Så, går detta att genomföra, kan jag köra internet via min gamla trådlösa hubb som står i en skrubb samtidigt som jag trycker ut musik via Airport Expressen?

Vet inte riktigt om jag förstod dig riktigt..

Men ja, du kan sätta upp Airporten helt utan internet och bara använda för att streama musik. Men om Airporten inte är ansluten till ditt befintliga nätverk så måste du byta nätverk varje gång, vilket kanske inte är så kul.

Med reservationen för ev. missförstånd.
Citera
2009-03-05, 21:29
Medlem
NiV3Rts avatar
Givetvis kan man använda airport express för att brygga från andra nätverk
Citera
2009-03-05, 21:51
Medlem
Grymt, tack, då blir det en APE imorgon, kommer revolutionera musiklyssnandet här hemma. Hoppas på hjälp om det är oklart hur man bryggar nätverket...
Citera
2009-03-05, 21:54
Medlem
smurfehs avatar
Kunde inte bli lättare med Airport Utility, du hittar det i /Applications/Utilities.. Antingen kör du den inbyggda "guiden", annars finns manuella inställningar, går aningen fortare. Brukar inte vara något problem att sätta upp en Airport, du fixar det nog på nolltid!
Citera
2009-03-06, 22:01
Medlem
Japp, det gick på nolltid, och Airfoil funkar perfekt för att streama från Spotify. Tack för hjälpen.
Citera
2009-03-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wops
Har tänkt köpa en Airport Express för att streama musik från min Macbook till steron i vardagsrummet.

Har ingen möjlighet att koppla Airport Expressen till internet i vardagsrummet så jag måste köra internet via min gamla trådlösa hub.

Så, går detta att genomföra, kan jag köra internet via min gamla trådlösa hubb som står i en skrubb samtidigt som jag trycker ut musik via Airport Expressen?

Är det någon som vet om man kan använda airport express som wireless bridge. (På applestore påstår det att det ska funka..)

Dvs: ha datorerna anslutna till tex bredbandsmodemets wireless, använda airporten att trycka ut musik till och sedan använda ethernetporten som ett "internettat" uttag borta vid tvn?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in