2008-10-29, 17:29
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Nix, inget mos.
OK

~Paul~
Citera
2008-10-29, 17:32
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
OK

~Paul~

De förstår väl inte hur tighta kompisar mos, brunsås och lingon är.
Citera
2008-10-29, 17:40
Medlem
byyys avatar
Lägger min röst på alla u-länder i afrika.
Citera
2008-10-29, 17:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
De förstår väl inte hur tighta kompisar mos, brunsås och lingon är.
Precis. På samma sätt förstår inte många av oss deras matkultur som du redan har märkt .

~Paul~
Citera
2008-10-29, 18:38
Medlem
Worezs avatar
Rysk husmanskost är bland det värsta jag smakat, lägger därför min röst på vår vän i öst.
Citera
2008-10-29, 19:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Rysk husmanskost är bland det värsta jag smakat, lägger därför min röst på vår vän i öst.
Problemet är att turister oftast inte får uppleva den genuina ryska bondmaten. Synd den är ganska OK faktiskt. Chicken Kiev, Borstj, Blini och Biff Stroganoff är som bekant världskända.

~Paul~
Citera
2008-10-29, 19:29
Medlem
frutti_di_mares avatar
England!

Inte ens McDonken smakar som det ska i London. Man får t.o.m. behålla snusen inne när man äter finmiddag på 5-stjärning krog, då är det riktigt illa!

"Fish, Chips, bad food, worse weather - Mary Fucking Popins London"
Citera
2008-10-29, 19:42
Medlem
Fickludds avatar
Det är rätt orättvist att döma ut ett lands hela matkultur baserat på ett besök, vilket jag har ett bra exempel på.

Jag var en vecka i Busan i södra Sydkorea och tyckte att maten var bedrövligt dålig. Jag hade, innan besöket i Busan, varit på flera koreanska restauranger i Kina och hade stora förhoppingar inför besöket. Jag åt enbart tillsammans med västerlänningar och vi tyckte att den bästa maten fanns på McDonald.

Samma vecka var en kompis i Sydkoreas huvudstad Seoul och han tyckte att maten var alldeles fantastisk! Han åt enbart tillsammans med koreaner.

Så kontentan är att man ska vara försiktig innan man dömer ut ett lands hela matkultur. Ja, frånsett skitmaten i England, då.
Citera
2008-10-29, 19:48
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frutti_di_mare
England!

Inte ens McDonken smakar som det ska i London. Man får t.o.m. behålla snusen inne när man äter finmiddag på 5-stjärning krog, då är det riktigt illa!

"Fish, Chips, bad food, worse weather - Mary Fucking Popins London"

Varför går du på 5-stjärnig krog i England?

Ett land till som ska nomineras till den här listan är Spanien, åtminstone norra Spanien. Efter en vecka med skaldjur som var dränkta i olivolja så tycker jag faktiskt att vi nominerar landet. Men England ligger fortfarande på min första plats.
Citera
2008-10-29, 19:56
Medlem
frutti_di_mares avatar
Citat:
Så kontentan är att man ska vara försiktig innan man dömer ut ett lands hela matkultur. Ja, frånsett skitmaten i England, då.

Tja, fast jag har varit i England flera gånger, t.o.m. bott där hos en Engelsk familj i en månad.

Jag baserar alltså min åsikt på hemlagad mat, ett par 5-stjärniga krogar och restauranger i London, McDonkeys, massor av Indiskt, kinamat och Fish n Chips (vilket f.ö. var det enda som fick godkänt).

Utöver det så verkar jag inte vara ensam om den åsikten, mitt ur minnet tagna citat i förra inlägg kommer från filmen Snatch. Såg nån Jamie Olivers resa genom Englands skolmat (rätt mycket värre än den svenska)...

Visst, sen finns det 1000-tals andra ställen jag inte har besökt, så min slutsats är enbart baserad på den erfarenhet jag har.
Citera
2008-10-29, 19:57
Medlem
frutti_di_mares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Varför går du på 5-stjärnig krog i England?

Hehe, jävligt bra fråga... Mitt svar är "det bjöds".
Citera
2008-10-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byyy
Lägger min röst på alla u-länder i afrika.

I gambia kan de laga riktigt goda grytor och jäklar vilken god fisk de har där!
Alla råvaror är färska hela tiden, inga grejer som legat i kylen i flera dagar innan det lagas till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in