2007-06-28, 18:08
Medlem
Hörde igen denna flyktingkramare på Studio Ett.
Har ni nåt att säga?
Citera
2007-06-28, 19:56
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Hörde igen denna flyktingkramare på Studio Ett.
Har ni nåt att säga?
Ja, hon är jättetrevlig men väldigt envis och bestämd av sig. Ser man henne på TV så kan man bli väldigt irriterad på henne men träffar man henne så går det oftast över.
Citera
2007-06-28, 20:53
Medlem
Fått intrycket att hon har varit lite av en rättshaverist när det kommer till kontakten med psykiatrin. Vilket hon har haft en del kontakt med för "hennes" undangömda flyktingars räkning. Upplevde att hennes engagemang ej var specielt uppskattat av ffa psykiatrikerna men det fanns även en utbredd skepsis mot henne bland övrig personal. Man antydde att det i vissa fall med flyktingars psykiska ohälsa fanns inslag av påverkan från henne för att förhala utvisningsbeslut.
Citera
2007-06-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
Ja, hon är jättetrevlig men väldigt envis och bestämd av sig. Ser man henne på TV så kan man bli väldigt irriterad på henne men träffar man henne så går det oftast över.

Hörde av en person jag känner att hon vid flera tillfällen har följt med asylsökande som skall intervjuas av myndigheterna och där varit så otrevlig att vakter fått avlägsna henne. Hon nämner gärna tjänstemäns namn och kallar dom för allt möjligt otrevligt.

Man kan säga att hon är den typen av kvinna som skulle ha 17 katter hemma om hon hade det intresset men nu är det "flyktingar" istället hon samlar på.

Som förtidspensionerad måste man säga att hon ändå har en del krafter till att arbeta med detta på "heltid" som hon säger.
Citera
2007-06-28, 21:48
Medlem
shotguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Hörde av en person jag känner att hon vid flera tillfällen har följt med asylsökande som skall intervjuas av myndigheterna och där varit så otrevlig att vakter fått avlägsna henne. Hon nämner gärna tjänstemäns namn och kallar dom för allt möjligt otrevligt.

Man kan säga att hon är den typen av kvinna som skulle ha 17 katter hemma om hon hade det intresset men nu är det "flyktingar" istället hon samlar på.

Som förtidspensionerad måste man säga att hon ändå har en del krafter till att arbeta med detta på "heltid" som hon säger.

Stämmer bra. Rätt oberäknelig. Kan vara väldigt trevlig, men sedan vända på en 5-öring och bli som förbytt.
Hon har (minst) en son och han har inte alls något av sin moders nyckfullheter. Men så var det också ett decennium sedan jag träffade honom senast. Då hade han kommit över något gammalt ruckel till villa som han hyrde ut rum till studenter i. Det fanns en studio där också om jag inte minns fel... samt en och annan (illegal kanske) flykting.
Citera
2013-02-22, 00:50
Medlem
Med anledning av kvällens debatt så drar jag en bump. Jag blev så rosenrasande på skrället att inget skulle göra mig gladare än att få höra lite skitsnack om den gamla skatan. Snälla, låt näthatet flöda!!!
Citera
2019-10-01, 14:38
Medlem
Ördögs avatar
Borde det vara en viss nivå på skvallret för att det ska kunna nämnas i denna tråd? Det vete fan - men om Dårazio nu efter åtskilliga år av tystnad på nytt syns i medierna, kan det vara värt att notera. Hon bor alltså på Lidingö, där det nu blivit förbjudet att livnära sig på tiggeri.

Ilska när Lidingö klubbade igenom tiggeriförbud: ”Skäms!”
https://mitti.se/nyheter/klart-lidin...dingo&view=app
https://www.friatider.se/riv-wallenb...-tiggerif-rbud
Citat:
Anita Dorazio är arg.

– Riv Wallenbergstatyn! Vi kan inte ha den längre! Jag är så ledsen. Jag har bott på Lidingö sedan 1963. Jag har aldrig skämts över Lidingö som jag görs nu, säger hon.

Anita Dorazio är en mångårig företrädare för Stockholms Asylkommitté och FARR, Flykting och Asylkommittéernas riksråd. 2016 fick hon utmärkelsen Årets Livsgärning på Svenska hjältar-galan.
Senast redigerad av Ördög 2019-10-01 kl. 14:41.
Citera
2019-10-02, 07:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Borde det vara en viss nivå på skvallret för att det ska kunna nämnas i denna tråd? Det vete fan - men om Dårazio nu efter åtskilliga år av tystnad på nytt syns i medierna, kan det vara värt att notera. Hon bor alltså på Lidingö, där det nu blivit förbjudet att livnära sig på tiggeri.

Ilska när Lidingö klubbade igenom tiggeriförbud: ”Skäms!”
https://mitti.se/nyheter/klart-lidin...dingo&view=app
https://www.friatider.se/riv-wallenb...-tiggerif-rbud
Har bara sett kärringen kolka vin på krogen Järnet i Lidingö centrum. Vi får hoppas att stollekärringen lämnar in av harm över tiggeriförbudet på Lidingö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in