• 1
  • 2
2007-06-28, 18:05
Medlem
Kapten Kokss avatar
Har nu bestämt mig för vad jag ska ha för MBP på alla punkter utom skärmen. Är ganska sugen på glossy-skärmen, men är fortfarande tveksam. Vad tycker ni som köpt glossy? Speglar den så mycket så att det stör? Jag själv tror inte att jag kommer sitta särskilt mycket utomhus men jag måste få lite fler synpunkter på nackdelarna med att köpa glossy.

Är det någon som har haft chans att jämföra den matta och den glansiga skärmen brevid varandra?
Citera
2007-06-28, 18:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Koks
Har nu bestämt mig för vad jag ska ha för MBP på alla punkter utom skärmen. Är ganska sugen på glossy-skärmen, men är fortfarande tveksam. Vad tycker ni som köpt glossy? Speglar den så mycket så att det stör? Jag själv tror inte att jag kommer sitta särskilt mycket utomhus men jag måste få lite fler synpunkter på nackdelarna med att köpa glossy.

Är det någon som har haft chans att jämföra den matta och den glansiga skärmen brevid varandra?

gå in till en Mac Butik och kolla säger jag om det.

Jag har kollat på bägge och glossy är förbannat trevligt, om man inte jobbar där blänk (IE Solsken, starkt ljus osv) kan förekomma.

Men det där är en väldig smakfråga. Beroende på var du bor, gå och kolla i en butik

Här kan du hitta butiker: http://www.apple.com/se/buy/locator/
Citera
2007-06-29, 18:09
Medlem
Kapten Kokss avatar
Jag har inte lyckats hitta någon återförsäljare som har demoex av glossyskärmen då det är en "beställningsvara", och är således beroende av andras (era) åsikter! Ni som har glossyn kan väl skriva en rad eller två om vad ni tycker om den.
Citera
2007-06-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Koks
Jag har inte lyckats hitta någon återförsäljare som har demoex av glossyskärmen då det är en "beställningsvara", och är således beroende av andras (era) åsikter! Ni som har glossyn kan väl skriva en rad eller två om vad ni tycker om den.
Kolla på Macbookarna, de har alla glossy.
Citera
2007-06-29, 22:42
Medlem
fågelmannens avatar
Tjejen har en macbook (alltså glossy) och jag tycker inte speciellt mkt om den skärmen. Men kanske är nnorlunda på en större skärm?

Iaf så skulle jag valt matt skärm (vilket jag också gjort).
Citera
2007-06-30, 01:07
Medlem
NiV3Rts avatar
Välj en matt skärm. Räcker med ett lysrör eller en lampa för att det ska börja reflektera och ha sig med glossy. Så om du inte tänker sitta i mörkret hela dagarna så välj en matt
Citera
2007-06-30, 11:05
Medlem
slrslrs avatar
Jag ahde en HP dator förut som hade glossy skärm och det var ganska B. Självklart e det snyggare, men när du skulle kolla på en film eller något liknande på datorn så såg man sin egna reflektion hela tiden på skärmen. Jag valde matt nu på min macbook pro och det funkar mycket mycket bättre
Citera
2007-06-30, 23:18
Medlem
Jag har glossy på min Macbook och tycker det fungerar helt okej, ger lite mer liv i färgerna och så.
Citera
2007-06-30, 23:22
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Välj en matt skärm. Räcker med ett lysrör eller en lampa för att det ska börja reflektera och ha sig med glossy. Så om du inte tänker sitta i mörkret hela dagarna så välj en matt

Larv. Glossyn är hur grym som helst, reflekterar mycket mindre än man kan tro. Skulle aldrig välja en matt.
Citera
2007-07-02, 01:20
Medlem
Argots avatar
Jag har kunnat jämföra då jag har glossy och min bästa polare har matt. Jag gillar glossy mer. Har bara tyckt det var jobbigt en gång när jag hade den med mig på picnic.
Citera
2007-07-02, 06:43
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
..HP dator..

'nuff said.

Citera
2007-07-02, 07:40
Bannlyst
Måste säga att glossy skärmen på en macbook PRO inte är lika glossy som dom på macbookarna...

Jag skulle lätt rekomendera den glansiga...För film och alltl...

Alla som tjatar om att allt reflekteras i den är överkänsliga

mac-måste-tycka-något-om-allt-människor...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in