2009-04-06, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ech0o0
Vad är det för dumma frågor du ställer upp? Dessa kanaler är förbjudna för att de har med religionen och göra dvs. de gör det för islam och västvärlden hatar islam. Roj Tv har hur som helst kända budskap på att stödja en Marxism parti som är till och med terrorstämplad av EU. Nu när de vet att Turkiet och den danska regeringen kontrollerar ROJ tv så vill tv stationen hålla en låg profil med PKK och nyhets propaganda.

Frågan är varför ska de just behöva den kanalen varför inte den nya kanalen som Turkiet har startat TRT6? Är det för att ni gillar när ni ser öcelan är fängslad eller hur PKK planerar för attacker?

Jasså? Jag trodde västvärlden hatade terrorister? Men kanske inte kurdiska terrorister? Varför är inte kurdiska "terrorist" kanaler förbjudna?

Marxism är det inget fel på. Inte för att jag är Marxist men inte så att Marxism är synonymt med terrorism. Tvivlar på att du läst nått om Marxismen.
Citera
2009-04-06, 23:45
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-89
Källan är antalet kurder i Turkiet som är med i PKK och antalet som inte är, i Turkiet finns 35 miljoner människor av kurdisk etnicitet, en ytterst liten fraktion av dessa är radikala kommunister som går upp i bergen för att göra motstånd, hur många? 5000 pers. ?, Kurder skäms för dessa terrorister som dödar Turister och andra människor i Turkiet för dessa ideal.

Fel nr 1 15-20 miljoner
Fel nr 2 Turkisk propaganda.
Fel nr 3 Du påstår att kurder är så pass assmilerade att endast en liten klick av de 15-20 miljoner kurder som lever där kan tala kurdiska.

Du baserar den kurdiska frågan på antalet peshmarga PKK har.
Vad säger du om DTP då? Är dom också 5 tusen?
Senast redigerad av Adazanim 2009-04-06 kl. 23:52.
Citera
2009-04-06, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Fel nr 1
Fel nr 2

Du baserar den kurdiska frågan på antalet peshmarga PKK har.
Vad säger du om DTP då? Är dom också 5 tusen?

men nu talade vi om aktiva terrorister.

sen har vi också dem "latenta" DTP

De flesta i denna gruppen är människor som lever i extrem fattigdom etc som man kan hjälpa genom att bygga upp infrastrukturen och ge dem lån för att köpa traktorer etc för de flesta av dessa bor ute på landet.
här har sekularister gjort fel genom att med vilja stöta sig med dem etc
man ska visa dem att varenda medborgare i Turkiet är den andres broder.
uppmuntra blandäktenskap och jobba för en omfördelning av den etniska sammansättningen i Turkiet.

som svar på din punkt 3 gör du en halmdocka igen, du ljuger om att jag skulle ha påstått att bara en "klick" som du beskriver med din "kurdsvenska" talar kurdiska av kurderna i Turkiet, Nej jag sa majoriteten talar inte kurdiska längre inte alla.
Senast redigerad av Snake-89 2009-04-06 kl. 23:54.
Citera
2009-04-06, 23:56
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
du försöker att utmåla det som att det finns något behov av kurdisk TV i Turkiet, majoriteten av kurderna där är assimilerade och talar inte ens Kurdiska längre
bara en liten del som håller till i Bergen med några ruttna ak-47or och kräver något " Kurdistan
"

Fel nummer 3 Mongol
Senast redigerad av Adazanim 2009-04-06 kl. 23:58.
Citera
2009-04-06, 23:58
Bannlyst
Citat:
Fel nummer 3

är du blind bergråtta? du kopierade nyss en text där du styrker mitt uttalande om att du hade fel, haha jävla idiot
Citera
2009-04-07, 00:02
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
är du blind bergråtta? du kopierade nyss en text där du styrker mitt uttalande om att du hade fel, haha jävla idiot

Du har uppenbara lässvårigheter. Du skriver att majoriten av kurderna är assmilerade och talar inte kurdiska utan endast en liten klick som bor i bergen.

Vad är det du inte förstår mongol?

Läs din egen text rotlösa mongol
Senast redigerad av Adazanim 2009-04-07 kl. 00:04.
Citera
2009-04-07, 00:06
Bannlyst
Citat:
Du har uppenbara lässvårigheter. Du skriver att majoriten av kurderna är assmilerade och talar inte kurdiska utan endast en liten klick som bor i bergen.

Vad är det du inte förstår mongol?

Läs din egen text mongol

Lyssna Idioooht...

Turker behöver inte ge er något vi kan lika gärna dra in det vi ger redan nu, jag är en av de som försvarar kurderna och är liberal , för att såna som vi sätter vår röst hindras sekularisterna för att förinta er helt, vill du komma på kant med mig också nu?

PKK är bannlyst och det blir inget Kurdistan

Fatta

för att fortsätta föra en konstruktiv dialog är hur vi kan hjälpa Kurderna i de kurddominerade områdena.
Citera
2009-04-07, 00:16
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Lyssna Idioooht...

Turker behöver inte ge er något vi kan lika gärna dra in det vi ger redan nu, jag är en av de som försvarar kurderna och är liberal , för att såna som vi sätter vår röst hindras sekularisterna för att förinta er helt, vill du komma på kant med mig också nu?

PKK är bannlyst och det blir inget Kurdistan

Fatta

för att fortsätta föra en konstruktiv dialog är hur vi kan hjälpa Kurderna i de kurddominerade områdena.

Jag är ingen PKK anhängare Mongol. Jag är för AKP;s valframgångar och DTP:s valframgångar. Det leder till en motpol mot de fascistiska partierna som har styrt den turkiska staten sedan 1923.

Ni kan börja med att fullt ut erkänna kurders kultur, språk och rätt till självbestämmande. En tv kanal och en radio kanal för 20 miljoner människor, kallar du det för framsteg?

Satsa på de civila samhället, infrastrukturen öka tillväxten i de kurd dominerande områdena.
Sedan så hoppas jag att ni går med i EU, 20 miljoner kurdiska europiska medborgare är inte fel.

Bespara mig även dina patetiska försök till hot.

Edit: Det tog ett tag innan du förstod din egen text.
Senast redigerad av Adazanim 2009-04-07 kl. 00:20.
Citera
2009-04-07, 00:19
Medlem
Citat:
Jag är ingen PKK anhängare Mongol. Jag är för AKP;s valframgångar och DTP:s valframgångar.

Du är alltså anti-sekulär. Och så kallar du mig mulla.

Kurder har alltid åsikter som passar för stunden ...
Citera
2009-04-07, 00:21
Bannlyst
Citat:
Jag är ingen PKK anhängare Mongol. Jag är för AKP;s valframgångar och DTP:s valframgångar. Det leder till en motpol mot de fascistiska partierna som har styrt den turkiska staten sedan 1923.

Ni kan börja med att fullt ut erkänna kurders kultur, språk och rätt till självbestämmande.
Satsa på de civila samhället, infrastrukturen öka tillväxten i de kurd dominerande områdena.
Sedan så hoppas jag att ni går med i EU, 20 miljoner kurdiska europiska medborgare är inte fel.

Bespara mig även dina patetiska försösk till hot.

Edit: Det tog ett tag innan du förstod din egen text.

Det är ju helt rimliga krav du framställer, varför började du inte att nämna dem ifrån början? utan gick direkt till anfall utan att ens veta vad du gick mot anfall emot??

om du är för AKP vet jag inte, har för mig att jag sett islamofobiska och pro-marxistiska inlägg i andra trådar.

och det jag sa som du tog som hot är inte hot utan bara Verklighet.
Citera
2009-04-07, 00:23
Medlem
Seriöst nu SFI-turk. Om du nu ska starta en tråd kan du väl försöka dra ner på dina lögner?
Du påstår att ROJ TV är förbjuden i Sverige, vilket inte är sant. För går man in i ComHem's hemsida så hittar man kanalen i deras kanalutbud.
Jag har själv kanalen hemma och ser den utan några som helst problem. Dessutom är kanalen inte heller förbjuden i de länderna du tagit upp förutom Turkiet.

Men ja, vad ska man säga? SFI-turken måste hitta på lögner också när han ser att det blir för mycket press på turkland o turken!
Citera
2009-04-07, 00:24
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arahant
Du är alltså anti-sekulär. Och så kallar du mig mulla.

Kurder har alltid åsikter som passar för stunden ...

CHP och MHP kallar jag inte för sekulära. Sekulärt innebär inte att militären har makten. Möjligtvis i din fantasi värld.
Du däremot är antisekulär ärade Mulla annars hade du inte försvarat Iran tråd efter tråd. Finns en jätte rolig tråd som jag rekomenderar alla att ta del av. Där Mulla Arahant ensam försvarar Irans försvar vid ett eventuellt anfall av USA/Israel.
Måste dock ge dig lite creed som ensam argumenterar mot minst 10 uppenbara militära experter.

Riktigt underhållande. Rekomenderas starkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in