2008-11-24, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ech0o0
Turkiet har största och mest avancerade militär tekniken, så hur kan de ljuga om sina förluster och vad skulle de tjäna på att ljuga? De kan när som helst flyga och bombedera norra Irak. Vad har PKK-terrorister? Sitter det en gerilla man med papper och penna och räknar hur många helikopter och soldater ni sjukter på...Stackars dig till att tro dessa siffror....
på bergen spelar teknologin ingen roll, dom skjuter ner helikoptrar med värmesökande raket gevär och machineguns.
och om dom är så mäktiga som du säger, hur kommer det sig att turkarna aldrig ens varit nära att besegra PKK?
Citera
2008-11-24, 20:14
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopman
Ni har största och mest avancerade militärtekniken och ändå har ni inte lyckats besegra PKK på 30 år!

Du får nog fråga dig själv varför turkiska militären ljög om nedskjutningen av en turkisk helikopter? ...tills man visade vraket på kurdiskt TV
Försök även klura ut varför man nekade att PKK kidnappat 8 turkiska soldater? ...tills det visades på kurdiskt TV.

Tyvärr verkar du inte förstå hur politik fungerar, annars hade du vetat vad du snackar om..

varför kidnappar man någon?
tror kurderna att det blir bättre av det

kurder är ju zigenare eller hur
Citera
2008-11-24, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ni har största och mest avancerade militärtekniken och ändå har ni inte lyckats besegra PKK på 30 år!

Du får nog fråga dig själv varför turkiska militären ljög om nedskjutningen av en turkisk helikopter? ...tills man visade vraket på kurdiskt TV
Försök även klura ut varför man nekade att PKK kidnappat 8 turkiska soldater? ...tills det visades på kurdiskt TV.

Tyvärr verkar du inte förstå hur politik fungerar, annars hade du vetat vad du snackar om..

Hahahaha säger jag bara. USAs militär är dubbel starkare än turkiets militär varför har de inte kunnat besgera Al-qaida i Irak och bekämpa terrorismen, det är ju också samma sak med PKK. Terrorister är vad det heter. Krig i berg är väldigt svårt även med avancerade militär medel. Det är därför PKK har valt att skydda sig i bergkedjorna annars hade det inte funnits ett enda berg i området så hade ni inte ens funnits kvar på jorden. Det är vad man kunde göra med er PKK är att slänga ner kemiska gas på var enda berg kedja.

Har du glömt vad som hände år 1997 då KDP den kurdiska partiet i norra irak gick i samarbete med Turkiets invasion för att bekämpa PKK.
Citera
2008-11-25, 14:12
Bannlyst
Jag stör mig väldigt mycket på pkks och kurdernas aktiviteter i turkiet . Vi kurder från de fyra del staterna har bara två saker gemensamt den ena är att kurdisk identitet och den andra är vi alla kurder är beroende av dessa majoritets stater där vi lever i. Så sluta skyll på själva folket. Det är tack vare er kurder från turkiet som har skämt ut alla andra oss kurder.
Citera
2008-11-25, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xoshawist
Jag stör mig väldigt mycket på pkks och kurdernas aktiviteter i turkiet . Vi kurder från de fyra del staterna har bara två saker gemensamt den ena är att kurdisk identitet och den andra är vi alla kurder är beroende av dessa majoritets stater där vi lever i. Så sluta skyll på själva folket. Det är tack vare er kurder från turkiet som har skämt ut alla andra oss kurder.
va fan snackar du om? Vem skäms du för?
Kurderna behandlas som djur i Turkiet och jag stödjer allt PKK gör, från att döda poliser till bomb attacker.
Hade turkarna gett oss mer respekt skulle jag ha andra åsikter idag.
Folk säger hur PKK är terrorister, men ingen nämner var turkarna gör era fula idioter
Citera
2008-11-25, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av $_$
va fan snackar du om? Vem skäms du för?
Kurderna behandlas som djur i Turkiet och jag stödjer allt PKK gör, från att döda poliser till bomb attacker.
Hade turkarna gett oss mer respekt skulle jag ha andra åsikter idag.
Folk säger hur PKK är terrorister, men ingen nämner var turkarna gör era fula idioter

Du ska ge fan och kalla dig för kurd om du stöder PKK och våld. Ni kurder i Turkiet är inga kurder alla ni är ute efter pkk. jag vet exakt hur kurderna i turkiet uppför sig och du vet det också att ni inte beter er som vanliga människor. och jag vet exakt vad ni kräver i turkiet och det är därför turkarna behandlar er pkk. Kan säga dig att ingen gillar er, ni använder kurdiska städer i irak som bas för att andra grannländerna ska vara fiende mot oss när ni inte vet hur man ska leva som en människa. från och med nu kalla dig inte för kurd för du har inte något gemensamt med oss kurder från iran och irak.
Citera
2008-11-25, 18:38
Medlem
Citat:
DU är en försvenskad kurd som snackar skit, du ska inte kalla dig kurd ditt smuts, vart bor du ja ska komma och ****** din mamma
Nå vad säger ni, är inte kurder det mest civiliserade folket i MÖ?
Citera
2008-11-25, 19:43
Bannlyst
Citat:
Jag är kurd från Iran, o alla vi älskar PKK. Jag känner många kurder från Iraq och Syrien, dom tycker samma sak som jag. Kurderna i Iraq ger PKK vapen idag. Det finns ingen hat mellan kurder i olika delar, endast smuts som du försöker skapa hat.
DU är en försvenskad kurd som snackar skit, du ska inte kalla dig kurd ditt smuts, vart bor du ja ska komma och ****** din mamma

Kurd från Iran? Ljug inte, kurder från Iran stödjer en annan organisation. Du är PKK-kurd från turkiet och jag har sett dina gamla inlägg här på flashback om hur mycket du försvarar pkk och snackar skit om turkar. Det var det löjligaste jag har hört på länge att kurderna i irak stöder och hajar på pkk, tvärtom nu ska fan KRG och USA gå och bekämpa terrorismen som PKK har spridit sin kaos. Det finns mer hat än vad du tror, du ska inte komma hit och tala om för mig att dessa "stolta kurder" här i sverige stöder pkk. nästan alla kurder här i Europa har hjärntvättats av sina föräldrar som försöker tala om för de att pkk gör bra saker. enda anledningen att jag hatar er pkk är att ni kidnappade små kurdiska ungar från städerna och tvingade de till bergen.

Kan säga dig också att dessa kurder från turkiet som bor här, har inte kommit hit för förtryck utan de har sprungit ifrån Pkks hot för att de blev mördad ifall om de inte gav 2 eller 3 söner till deras läger.

Du vet helt enkelt inte vad du pratar om du är en liten skit unge som har blivit proppad av massa skit propaganda.
Citera
2008-11-25, 21:29
Bannlyst
Citat:
Då vill jag gärna ha bevis på detta från det irakiska folket som gillar pkks aktiviter.
Jag känner många stolta Irakier som håller på med politik 24 7, har kontakter där och åker dit varje sommar. Dom säger att Iraqs regering ger PKK vapen. Även norra Iraq.

Citat:
KRG och Talabani har redan erkänt att pkk är terrorister
Och?

Citat:
De har förstört relationen med Turkiet
Det behövs ingen jävla relation med Turkiet. Det var som som började så de dom som har förstör relationen. Turkar är stolta anti kurder.

Citat:
All livsmedel varor vi får dagligen är ALLT från Turkiet
Och? Turkiet kommer fortsätta sälja varor till kurder. Dom bryr sig inte om politik, företagen vill ha pengar.

Citat:
..... vad gör du här i Sverige.
Och vad gör du i sverige?

Du svarade inte heller på min fråga, men du har inget bra svar så därför svara du inte. Du säger att jag är hjärntvättad men du e de!
Kurderna i Turkiet vill ha rättigheter och ha kurdisk som modersmål i skolan.
Du är smuts, haaram, skulle jag se dig skulle jag örfila dig och spotta dig i ansiktet. HAARAM
Citera
2008-11-25, 23:25
Medlem
Mackan Eks avatar
Citat:
...HAARAM

Hahahaha. Du e ju fan helt korkad, du kan ju inte ens hålla diskutionen på en vuxen nivå.

Du måste ju acceptera att många kurder inte gillar PKK, för deras politiska åsikter samt deras boliga kamp som inte bara har drabbat turkiska staten, utan även civila.

Kom inte med de löjliga resonemangen om att PKK är fredliga och har många gånger tagit till ensidig vapenvila många gånger. För det första så har man tagit till vapenvila de gångerna PKK behövde andrum (Öcalans gripande, vid interna strider, vid logistiska problem och väderförhållanden som missgynnat en kamp).

PKK har under sina första 15 år dödat många civila som tex byvakters familjer. De har utpressat många kurdiska stammar och familjer som inte har gett sin stöd på s.k. "skatter". De har t.o.m. använt sig av "blodskatt" där man har tvingat unga pojkar att "tjänstegöra och skydda sitt folk".

Bara för att nämna några grejer.

PKK är absolut inte älskad av samtliga kurder, och de har så mycket mindre stöd från kurder som bor i de Irakiska och Iranska områden.

Acceptera bara det faktum och håll dig på en vuxennivå!
Citera
2008-11-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan Ek
PKK är absolut inte älskad av samtliga kurder, och de har så mycket mindre stöd från kurder som bor i de Irakiska och Iranska områden.
Trots det så är PKK det största partiet med miljontals anhängare både i Kurdistan, Turkiet och Europa.
Tack vare PKK fick kurderna sitt första kanal någonsin, MedTV. En kanal som senare stängdes ned. Idag har man RojTV, en kanal som finansieras helt och hållet av PKK's anhängare.

Varje år demonstrerar ca 50 000 kurder i Frankrike och Tyskland för att visa sitt stöd till Öcalan och PKK.
PKK är det kurdiska folkets ryggrad, PKK är folket och folket är PKK!
Citera
2008-11-26, 14:27
Bannlyst
Citat:
Trots det så är PKK det största partiet med miljontals anhängare både i Kurdistan, Turkiet och Europa.
Tack vare PKK fick kurderna sitt första kanal någonsin, MedTV. En kanal som senare stängdes ned. Idag har man RojTV, en kanal som finansieras helt och hållet av PKK's anhängare.

Varje år demonstrerar ca 50 000 kurder i Frankrike och Tyskland för att visa sitt stöd till Öcalan och PKK.
PKK är det kurdiska folkets ryggrad, PKK är folket och folket är PKK!

Jag säger till dig att "kurder" från turkiet som kallar sig för kurder är inte kurder, när ska ni fatta det??! 50.000 du snackar om är PKKs anhängare som får betalt för att visa omvärlden att det finns även civila som stöder dem. PKK är sedan sommras har blivit förbjuden i Tyskland.

PKK är inte det kurdiska folket. PKK är ett folkslag som finns i Turkiet som inte har något med kurd identiten och göra. PKKs terror aktivitter ska inte heller blandas med det kurdiska folket. OCH PKKs ursäkter och aktiviter ska INTE göra saker i vårt identitet punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in