Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-28, 14:33
Bannlyst
Oerhört bra Admin. Det där forumet har alltför länge varit ett träsk.
2007-06-28, 14:34
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Visst kan man diskutera kvaliten emellanåt, och det finns säkert en del fog i kritiken.

Men i vanlig ordning så är det ju de politiskt korrekta och multikulturalisterna som ojjar sig över alla "lågintelligenta" "outbildade" "untermenchens" som inte lever upp till deras "gudomligt överhöga" diskussuionsnivå och inte respekterar deras av Allah (?) skänkta privilegium att enhälligt få diktera problemets formulering och diskussionens vilkor, på samma sätt som dom är vana vid att ALLTID få göra IRL!!!

Så du tycker t.ex. att trådstarter om "Speciella glasögon för muslmiska män" är passande i I&I? Nåväl, jag är iallafall glad att man gör nåt åt misären som för tillfället råder där.
2007-06-28, 14:36
Bannlyst
Citat:
Visst kan man diskutera kvaliten emellanåt, och det finns säkert en del fog i kritiken.

Men i vanlig ordning så är det ju de politiskt korrekta och multikulturalisterna som ojjar sig över alla "lågintelligenta" "outbildade" "untermenchens" som inte lever upp till deras "gudomligt överhöga" diskussuionsnivå och inte respekterar deras av Allah (?) skänkta privilegium att enhälligt få diktera problemets formulering och diskussionens vilkor, på samma sätt som dom är vana vid att ALLTID få göra IRL!!!

Alltså...

Jag tror inte att det kommer bli förbud att yttra sig om vissa tabubelagda ämnen, det handlar snarare om att göra I&I lite mer intellektuellt. Det är värsta fjortisnivån över I&I idag. Det kan du väl ändå inte ha undgått? Det erbjuds aldrig seriösa källor utöver Aftonhoran, och så tjatas det hela tiden om att araber är apor.

Visst, jag tycker att araber är idioter, men det är knappast en givande, intellektuell, och produktiv debatt man får ut av I&I så som det har varit den senaste tiden. Man blir ju fan bara dummare efter att ha vistats där i 5 min.
2007-06-28, 14:37
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Du tycker alltså att när admin och kompani har fått nog av Muhammed_Akbars konstant upprepande av "alla araber är apor" inlägg, och vill strypa låg intelligens av debattnivån, är PK?

Du måste väl ändå inse, Ajajaj, att I&I idag är ett trollforum utan dess like.
Nej, jag sa det att det finns fog för en del kritik, om någon tycker att araber är apor så får dom väl säga det, däremot tycker jag att det i så fall borde räcka att säga det vid något enstaka väl valt tillfälle och i övrigt hålla en mer normal ton. Om du förstår vad jag menar?

Vad jag dock tycker är ett STORT MISSTAG, är att arkivera hundratals av bra I&I trådar!

Jag vet inte hur många trådar det finns totalt sett men det är väl några tusen kanske? Och av dessa borde några hundra i alla fall vara riktigt bra.

Dumt att kasta alla I&I-trådar i ett svart hål. Det hade varit mycket bättre att fortsätta i det gamla forat, men med vissa regelförändringar.

2007-06-28, 14:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Jag tycker inte att din beskrivning är helt med sanningen överensstämmande. Ni invandringskritiker brukar var mycket snabba med att anklaga de som inte håller med er för att vara "troll". Och det är framförallt ni, som är orsaken till den låga nivån på forumet.
2007-06-28, 14:45
Bannlyst
Citat:
Nej, jag sa det att det finns en fog för en del kritik, om någon tycker att araber är apor så får dom väl säga det, däremot tycker jag att det i så fall borde räcka att säga det vid något enstaka väl valt tillfälle och i övrigt hålla en mer normal ton. Om du förstår vad jag menar?
Jag förstår vad du menar. Problemet är att vi har oseriösa troll på I&I (Dr.Gurka och Muhammed_Akbar) som dagligen startar trådar i stil med "KOLLA ALLA ARABER ÄR APOR LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!11one", och detta kan inte fortsätta. Man blir bara dummare av att läsa deras skit. De spekulerar som bara fan, och överdriver och försöker få deras trams att låta som fakta utan att erbjuda några källor.

Någon blatte beter sig som en idiot, och de drar hela folkgrupper över en kam i överdrivna spekulationer. Sen återupprepar de sitt mantra om och om igen att araber och negrer är våldtäktsmän, och så vidare.

Visst, det kanske ligger någon sanning i att fler araber och negrer begår gruppvåldtäkter, men liknande trådar har det svämmats över av i I&I. Det har för längesedan passerat stadiet löjligt.

Jag kan gå med på att man startar trådar som är starkt kritiska mot araber och negrer, men då ska det i alla fall göras seriöst.
Citat:
Vad jag dock tycker är ett STORT MISSTAG, är att arkivera hundratals av bra I&I trådar!
Äsch, de flesta ligger ändå djupt begravna flera hundra sidor bak. Se det som att vi börjar om från scratch.
Citat:
Jag vet inte hur många trådar det finns totalt sett men det är väl några tusen kanske? Och av dessa borde några hundra i alla fall vara riktigt bra.
Admin sa ju att de bra trådarna ska få en ny chans. Vad är problemet?
Citat:
Dumt att kasta alla I&I-trådar i ett svart hål. Det hade varit mycket bättre att fortsätta i det gamla forat, men med vissa regelförändringar.

Nej. Det är bra att det görs på det här sättet. Hade en sticky startats i det gamla forumet, hade det inte tagits på lika stort allvar. Nu när I&I har stängts ner, signalerar admin klart och tydligt att han menar business.
Citat:
Ursprungligen postat av Rikkinen
Hittade inte kfk nånstans, är i och för sig rätt seg av benso nu. Men jag har fått fristad på fb för det lönar sig inte att banna mig så jag kan skriva prutt och bajsprutt och pruttibajs bajs och bajsiprutt prutt om jag vill överallt.
Banna apan.
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag tycker inte att din beskrivning är helt med sanningen överensstämmande. Ni invadnringskritiker brukar var mycket snabba med att anklaga de som inte håller med er för att vara "troll". Och det är framförallt ni, som är orsaken till den låga nivån på forumet.
Den som sa det, han var det
2007-06-28, 14:50
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Jag tycker inte att din beskrivning är helt med sanningen överensstämmande. Ni invandringskritiker brukar var mycket snabba med att anklaga de som inte håller med er för att vara "troll". Och det är framförallt ni, som är orsaken till den låga nivån på forumet.
GayMan har rätt i att I&I blivit ett riktigt tillhåll för troll! Multikultitroll!

Administrationen kan ju passa på och rensa upp bland trollarmeerna, när ni ändå håller på och rumsterar om.

Bara en liten bråkdel av alla suspekta nicks som synts i I&I på sistone:

KungAllan
set_my_path
Soda_Popinski
Soyuz
Conando
Cilere
Memento_mori
Communist
LadyDoOrDie

2007-06-28, 14:50
Administrator
admins avatar
När Lounge inte fungerade så stängde vi forumet och byggde om det. Vi öppnade det senare som Laidback och idag fungerar det.

När avdelningen "Sex och samlevnad" inte fungerade så delade vi upp forumet i två olika forum. Ett för sex och ett annat forum för samlevnad. Det fungerar idag mycket bra.

Samma sak gör vi nu med I&I. Ämnet kan utan problem diskuteras i andra forum, men vi anser att frågan är så betydelsefull att ämnet förtjänar ett eget diskussionsforum.

Syftet med I&I är skapa ett diskussionsforum där man sakligt ska kunna argumentera kring fördelar och nackdelar gällande invandring och integration. Vi anser frågan så pass intressant att det vore dumt att förstöra möjligheten att kunna diskutera ämnet. Vi upplever att ämnet inte diskuteras på allvar i övriga medier, och därför skapar vi denna unika plattform på Flashback.

Ett traditionellt hata-invandrare-forum är enkelt. Att däremot ta frågan på allvar och låta båda grupper tala, och ge båda samma rättigheter, det är ovanligt. För att inte säga icke existerande i Sverige?

Människor som har avvikande uppfattningar på många andra forum bli avstängda. Man hänvisar exempelvis till HMF. Även om de inte ens varit i närheten av HMF. Men många webbplatser är livrädda att debattera frågan. Dels för att bli stämda, men också pga badwill för att man är rädda för att uppfattas som en rasistisk webbplats.

Flashback är åsiktsneutral, och för oss är det helt ointressant vad användarna har för åsikter. Vi stödjer ingen av åsikterna, men vi tror på en öppen och civiliserad debatt.

Avdelningen I&I spårade ut, och nu måste vi få ordning på det hela. Målsättningen är också att de mest upprörda inte ska riskera att stänga sig ute från debatten pga varningar efter tillsägelser. Därför får den tillfälliga stängningen fungera som en avkylning.

admin
2007-06-28, 14:54
Bannlyst
Citat:

Som sagt; jag skulle gärna se att troll - anklagelser förbjöds. Det är något som oftas tas till när argumenten tryter. Och jag upplever att det förstör debatten. Synpunkter?
Du missförstod mig. Jag var lite otydlig, menade att jag höll med dig om att de som kallar alla för troll är egentligen själva trollen.
2007-06-28, 14:58
Medlem
Byfånens avatar
Tack admin !

Nu kanske vi får ett någorlunda sansat debattklimat mellan "realister" & "antirasister".

Jag ser gärna Fet-evert åter som moderator då han har snille och smak i bästa akademikerstil !

Men det är hans val, men han är en ypperlig och opartiskt moderator !
2007-06-28, 14:59
Administrator
admins avatar
Citat:

De trådar som är bra och intressanta kommer att flyttas till den nya avdelningen. Men vi ansåg att en arkivering var bäst, eftersom vi ville garantera oss om att endast bra trådar fanns där.
Det finns mängder av bra trådar också i "gamla" I&I, och dessa ska givetvis inte vara arkiverade.

admin
2007-06-28, 15:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Du missförstod mig. Jag var lite otydlig, menade att jag höll med dig om att de som kallar alla för troll är egentligen själva trollen.

Sorry, mannen. Jag håller väl på att bli paranoid efter alla troll - anklagelser.

Faktum är att många invandringskritiska debattörer har svårt att "hänga med" när diskussionen lämner vardagliga erfarenheter, för en mer principiell nivå. Ofta tar dessa debattörer ut sin frustration genom personliga påhopp eller genom att gå OT, i syfte att förstöra tråden.

Av denna anledning vore det kanske önskvärt att tillåta ett fåtal trådar (jfr. tråden om invandrarbrott) där dessa människor kan ta ut sin frustration och tramsa bäst de vill.

Jag tvivlar på att en del debattörer klarar av att diskutera på en högre nivå än den som ofta återfinns idag. Varför inte ge dem en tråd där de kan hata invandrarna och posta trams, så att vi slipper detta i seriösa trådar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in