2007-06-27, 16:26
Medlem
Hejjsan!
Nu är det såhär att varje gång jag startar datorn så "startas" även alla lediga usb-platser och lägger sig vid "den här datorn" med namn som t.ex. "H" "G" och "I". Så jag undrar vad gör jag för att dom inte ska "starta" upp varje gång?

Har skrivit "msconfig" i Kör och kollat i Ccleaner, men där finns dom inte med...

Så om nån skulle kunna berätta för mig hur jag gör så att dom inte startar varje gång så skulle jag bli mkt glad!

Tack på förhand!

Mvh // Jimmy
Citera
2007-06-27, 17:18
Medlem
Nån?!
Citera
2007-06-27, 19:00
Medlem
MaZtoRs avatar
om det är som jag gissar så är det din kortläsare som ligger där. Gör likadant på min dator. stör du dig på det kan du gå in i kontrollpanelen/administrationsverktyg/datorhantering/diskhantering sen kan du ta bort alla enhetsbeteckningarna för det du inte vill att ska synas.
Citera
2007-06-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
om det är som jag gissar så är det din kortläsare som ligger där. Gör likadant på min dator. stör du dig på det kan du gå in i kontrollpanelen/administrationsverktyg/datorhantering/diskhantering sen kan du ta bort alla enhetsbeteckningarna för det du inte vill att ska synas.

Okej, tack. Är mest den där ikonen nere i systemfältet (Säker borttagning av maskinvara) som är irriterande. Ska se om den försvinner oxå.
Citera
2007-06-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nördström^^
Okej, tack. Är mest den där ikonen nere i systemfältet (Säker borttagning av maskinvara) som är irriterande. Ska se om den försvinner oxå.

Den får man även av SATA hårddiskar..
Citera
2007-06-28, 00:59
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:

Den skulle jag också vilja ha bort. Men vet tyvärr inget sätt att göra det på.
Citera
2007-06-28, 15:02
Medlem
Citat:
Den skulle jag också vilja ha bort. Men vet tyvärr inget sätt att göra det på.

Här hitta en guide på hur man får bort den, http://www.fpgroup.se/nyheter/?id=25389. Men jag fattar inte vart man ska högerklicka?! Skriv gärna om du hittar en lösning.
Citera
2007-06-28, 15:50
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Här hitta en guide på hur man får bort den, http://www.fpgroup.se/nyheter/?id=25389. Men jag fattar inte vart man ska högerklicka?! Skriv gärna om du hittar en lösning.

Använder tyvärr inte explorer som skal till mitt windows. Kör litestep. Så jag har inte ens de menyerna.
Citera
2007-06-28, 15:58
Medlem
Citat:
Använder tyvärr inte explorer som skal till mitt windows. Kör litestep. Så jag har inte ens de menyerna.

Aha Okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in