2007-06-27, 13:32
  #1
Medlem
krillos avatar
Hejsan,

Efter att ha suttit här och sökt runt ett tag, utan framsteg, startar jag en tråd!

Jag har själv alltid handlat på bordershopen i Puttgarden men har nu hört om andra alternativ. Calles mm.

Finns det bättre alternativ än bordershopen och Calles? Har hört några namn men har inget direkt minne.

Söker en bordershop liknande affär med stort utbud och lägre pris i samma område alltså!

Tacksam för svar,

Krillo
Citera
2007-06-27, 13:41
  #2
Medlem
midnighttrains avatar
i heiligenhaven (ligger något mil söder om puttgarden) så hittar du både aldi och sky. även några andra riktiga tyska affärer. priserna på flaskorna är billigare här. dock säljer de inte öl utan pant.
Citera
2007-06-27, 17:26
  #3
Medlem
chekiuss avatar
Vad ligger priserna på ungefär för:

1 flak öl
1 bag-in-box
1 vodka
Citera
2007-06-27, 23:15
  #4
Medlem
krillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Vad ligger priserna på ungefär för:

1 flak öl
1 bag-in-box
1 vodka

1flak öl= runt 5euro, hansa kostar 3, tuborg 7, ungefär där..

1baginbox= helt ok viner får du för kanske 3-4 euro, medelklass, såna du hittar här för 70-100 kr.

1vodka, absoluten ligger runt 100lappen, 75cl då.. sen har du ju skräp för 3euro..
Citera
2007-06-27, 23:19
  #5
Medlem
krillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
i heiligenhaven (ligger något mil söder om puttgarden) så hittar du både aldi och sky. även några andra riktiga tyska affärer. priserna på flaskorna är billigare här. dock säljer de inte öl utan pant.

Finns väl inga undantag för panten längre?
Tror de avskaffats!
Citera
2007-06-27, 23:52
  #6
Medlem
midnighttrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillo
1flak öl= runt 5euro, hansa kostar 3, tuborg 7, ungefär där..

1baginbox= helt ok viner får du för kanske 3-4 euro, medelklass, såna du hittar här för 70-100 kr.

1vodka, absoluten ligger runt 100lappen, 75cl då.. sen har du ju skräp för 3euro..

skulle snarare säga att priserna är 5-6€ för billigaste ölen. baginbox 5€ och billigaste vodkan 4,99€
Citera
2007-06-28, 01:18
  #7
Medlem
njuttos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillo
Finns väl inga undantag för panten längre?
Tror de avskaffats!

det är inte avskaffat, om dom inte avskaffat det senaste veckan då !?
Citera
2007-07-05, 18:30
  #8
Medlem
njuttos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njutto
det är inte avskaffat, om dom inte avskaffat det senaste veckan då !?

svarar mig själv, det är inte avskaffat
Citera
2007-07-05, 18:32
  #9
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillo
Hejsan,

Efter att ha suttit här och sökt runt ett tag, utan framsteg, startar jag en tråd!

Jag har själv alltid handlat på bordershopen i Puttgarden men har nu hört om andra alternativ. Calles mm.

Finns det bättre alternativ än bordershopen och Calles? Har hört några namn men har inget direkt minne.

Söker en bordershop liknande affär med stort utbud och lägre pris i samma område alltså!

Tacksam för svar,

Krillo

Denna butik är väldigt billig http://www.kanontilbud.com/
Citera
2007-07-05, 20:41
  #10
Medlem
tja.. funderar på att börja köra linjetrafik 3-4ggr veckan till tyskland-Gbg .
Hur stor e knas risken igentligen? värdt å sitta å köra för 100timmars samhällstjänt ?........... *Funderar* p.s fri bil å diesel har ja
Citera
2007-07-06, 18:19
  #11
Medlem
njuttos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oMega69
tja.. funderar på att börja köra linjetrafik 3-4ggr veckan till tyskland-Gbg .
Hur stor e knas risken igentligen? värdt å sitta å köra för 100timmars samhällstjänt ?........... *Funderar* p.s fri bil å diesel har ja

du får ju räkna med att dom fattar misstanke tillslut och du åker på en husransakan
Citera
2007-07-06, 19:33
  #12
Medlem
Bartbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Denna butik är väldigt billig http://www.kanontilbud.com/

instämmer, och mycket färre som shoppar här(i alla fall de gånger jag varit ned) så detgår snabbt att plocka ihop det man vill ha,genom kassan och iväg till nästa godisbutik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in