2009-04-13, 20:40
Medlem
noidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidel
Hur mycket kostar det att köra på halkbanan i bromma?

Frågar igen, någon? det står nämligen inga priser på hemsidan jag hitta.
2009-04-28, 15:38
Medlem
Kom precis hem från halkan i Kumla. De hade en bil åt oss var (4 på varje bana), så det var köra nonstop som gällde, sweet!
Det var som alla säger asroligt och ytterst svårt att kugga! I en skarp kurva blåste jag fram i 50, slirade runt ett varv och fortsatte vidare i ungefär samma hastighet... Fick "stilpoäng" av lärarn!
2009-04-28, 16:52
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidel
Frågar igen, någon? det står nämligen inga priser på hemsidan jag hitta.
vet inte men det brukar kosta 15-2000kr så runt det gissar jag
2009-05-01, 21:50
Medlem
noidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
vet inte men det brukar kosta 15-2000kr så runt det gissar jag

Kostade 1500 kr, konstigt, borde ha blivit biligare i med att de har delats upp i två delar... för det va väll så tidigare att man fick se på alkohol, knark och trötthetsfilmen när man gjorde halkbana? Nu får man se filmen för 500kr och halkbana för 1500
2010-08-18, 20:00
Medlem
Baileys86s avatar
Jag kände en från mitt förra jobb som misslyckades på halkbanan i Gillinge. Han tyckte tydligen det var lättare andra gången i Tullinge då det satt med en lärare i bilen till skillnad från Gillinge.

Jag undrar om det är bra att ha kört på motorväg innan halkbanan, min körlärare sa att det var bra för då kan man behärska bilen bättre men jag känner att jag gör det ändå fast jag inte kört på motorväg än?

Någon som vet om man kan köra halkbanan på lördagar (i Tullinge) eller måste man ta ledigt från jobbet?
2010-08-18, 21:11
Medlem
Apan-N1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baileys86
Jag kände en från mitt förra jobb som misslyckades på halkbanan i Gillinge. Han tyckte tydligen det var lättare andra gången i Tullinge då det satt med en lärare i bilen till skillnad från Gillinge.

Jag undrar om det är bra att ha kört på motorväg innan halkbanan, min körlärare sa att det var bra för då kan man behärska bilen bättre men jag känner att jag gör det ändå fast jag inte kört på motorväg än?

Någon som vet om man kan köra halkbanan på lördagar (i Tullinge) eller måste man ta ledigt från jobbet?

Vet ej om om dagen.

Men körde nyligen tullinge och du får köra honda eller vad fan det var för skit bil.
Självklart så sitter dom med i bilarna där och går igenom mycket och visar innan.
du behöver inte vara duktig eller ens klara övningen, utan sladdar du och snurrar så är det bara liksom att köra vidare.
Hastigheterna är inte jätte noga, dom babla om 0 och 70 men när jag gjorde det så vart det snarare 20-100.
Och alla som typ kunde gasa, och ändra växel klarade övningen.

Lycka till
2010-08-19, 12:59
Medlem
xeroc81s avatar
Jag läste en del inlägg om hur att det tog 4 timmar, låter väldigt länge.
Min körning tog nog runt 40 minuter inklusive den introduktionsfilm som visades...
Kan det variera så mycket i tid?
2010-08-19, 13:54
Medlem
stolpsk0tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeroc81
Jag läste en del inlägg om hur att det tog 4 timmar, låter väldigt länge.
Min körning tog nog runt 40 minuter inklusive den introduktionsfilm som visades...
Kan det variera så mycket i tid?

Min halkbana på gillinge tog typ 2-3 timmar ungefär. Vi var 8 pers i våran grupp, och vi fick introduktionsutbildning, lite riskutbildning, sen köra på halkbanan såklart

Var så jävla kul tycker jag. Man kan åka tillbaka dit och köra med sin egna bil om man vill slira runt på halkbanor vid senare tillfällen, för ungefär samma pris. Det sa våran lärare där iallafall

Min halkbana kostade ungefär 1400~ om jag inte missminner mig, tog den i mars detta år
2010-08-30, 16:35
Medlem
Jag har precis gjort halkbanan och döm till min förvåning när jag som svar på frågan:
"Är det vanligt att ni kuggar elever?"
-"Ja, mellan 1-2 elever per vecka".

Detta var efter att jag blivit godkänd så det var inte för att skrämma upp mig...

Fick nästan en chock, men så var körlärarna ena riktiga surgubbar också, klagade för minsta lilla. Krävde att den andra i bilen skulle komma ihåg exakt vilken rutt den föregående föraren kört etc, annars blev han sur som fan.

Det var absolut inte som jag förväntat mig och som jag hört att det ska vara, men så körde jag på ett annat ställe än de flesta av mina kompisar också.
2010-08-30, 16:59
Medlem
davkeis avatar
De som kuggas på halkbanan är personer som knappt kört bil och kommer dit och tror de ska fixa det. Har du övningskört ett bra tag och din körskolelärare tycker det är dags så fixar man det. 1-2 personer i veckan är relativt lite med tanke på hur många som kommer till Gillinge varje dag. Man ska inte vara orolig för halkbanan det var jag själv men man har kul och undrade i slutändan varför man oroa sig.
2011-01-18, 01:41
Medlem
Sho!

Ska köra halkbanan den 24/1 - 11

Är det någon som kört i Olofström och vet vad dem kör med för bilar? diesel, bensin?

Sen har jag hört många säger att det är omöjligt att kugga på halkbanan.

Går själv en intensivkurs just nu och är fortfarande lite ringrostig sen sist man körde (1 år sen drygt)
kört 2 lektioner av 8-10 planerade denna veckan och är rädd att man inte ska hinna komma in i kopplingsarbetet riktigt, är lite ivrig när det gäller start från stillastående =P

Men det är körläraren som avgör om jag är redo för halkbanan eller inte?

Tacksam för svar
Mvh

Elysian
2011-08-31, 13:12
Medlem
Ska göra halkan om en månad, har kört mest med in farsa. Får han vara med i bilen när man gör halkan?

Min farsa fick det när han var handledare för sin bror för 4-5 år sedan. Men är tveksam om man får?

Har för övrigt hört att man åker ensam i bilen när man gör halkan där, men vettefan om man får ha med någon privat handledare. Ngn som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in