2025-07-09, 19:26
Medlem
Finns det någon svensk Swedbank som säljer bra genetik på autos? Tycker det ser dyrt ut på st, 3 frön typ 100 spänn styck och upp
Citera
2025-07-14, 09:15
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Finns det någon svensk Swedbank som säljer bra genetik på autos? Tycker det ser dyrt ut på st, 3 frön typ 100 spänn styck och upp
Varför vill du köpa från just svenska seedbanks med skyhöga priser och dessutom gamla fröer med noll % grobarhet, Satsa hellre på europeiska seedbanks som har betydligt lägre priser och fräschare fröer med betydligt högre grobarhet.

Vad har du för speciell önskan om strain?
Citera
2025-07-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.webmaster
Varför vill du köpa från just svenska seedbanks med skyhöga priser och dessutom gamla fröer med noll % grobarhet, Satsa hellre på europeiska seedbanks som har betydligt lägre priser och fräschare fröer med betydligt högre grobarhet.

Vad har du för speciell önskan om strain?

Sant Sant, jag kikade på royal queen seeds, har du någon erfarenhet av dessa ?
Det enda egentligen är väl en fin genetik
Citera
2025-12-09, 04:07
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Sant Sant, jag kikade på royal queen seeds, har du någon erfarenhet av dessa ?
Det enda egentligen är väl en fin genetik

Jag har odlat med frön från den banken. Detr var visserligen några år sen, men jag vart nöjd. Köpte 3, fick 1 på köpet. Alla grodde och blev fina damer.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-12-09 kl. 04:12.
Citera
2026-04-15, 13:42
Medlem
Hejsan!

Jag hade tänkt sätta igång en odling, sakta men säkert (inte råd att köpa allting på en gång) så jag tänkte köpa 2 eller kanske 3 olika strains, att ha för moderplantor. Feminiserade alltså, pallar inte genlotteriet haha.

Egenskaper jag letar efter:
Strain1: Min "main production" strain, ska vara indica/hybrid med så mycket g/w (gram per watt) som möjligt, high yield o gärna medel/hög THC halt. Planen är att denna strain ska jag ha för 80% av utrymmet i blom, och antagligen kommer jag göra THC-smör / hasch av hela skörden.

Strain2: Min rök-strain, behöver inte vara så super high yield men ändå ok. Hybrid, gärna indica dominant men är öppen för förslag! Helst ingen ren sativa dock. Denna kommer jag ha mer för nöjes skull, så nåt med intressanta smakterpener (är det rätt ord) vore intressant.

Strain3: Tar gärna övriga förslag om ni har ang. strains generellt! Finns det hjärterum finns det stjärterum

Mvh
Citera
2026-04-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joponen
Hejsan!

Jag hade tänkt sätta igång en odling, sakta men säkert (inte råd att köpa allting på en gång) så jag tänkte köpa 2 eller kanske 3 olika strains, att ha för moderplantor. Feminiserade alltså, pallar inte genlotteriet haha.

Egenskaper jag letar efter:
Strain1: Min "main production" strain, ska vara indica/hybrid med så mycket g/w (gram per watt) som möjligt, high yield o gärna medel/hög THC halt. Planen är att denna strain ska jag ha för 80% av utrymmet i blom, och antagligen kommer jag göra THC-smör / hasch av hela skörden.

Strain2: Min rök-strain, behöver inte vara så super high yield men ändå ok. Hybrid, gärna indica dominant men är öppen för förslag! Helst ingen ren sativa dock. Denna kommer jag ha mer för nöjes skull, så nåt med intressanta smakterpener (är det rätt ord) vore intressant.

Strain3: Tar gärna övriga förslag om ni har ang. strains generellt! Finns det hjärterum finns det stjärterum

Mvh
Själv har jag lyckats bra med 'permanent marker' från Zamnesia, men idag finns ju typ en miljon olika namn på strains så omöjligt att känna till alla.
Annars är det perfekt tid nu för att få igång en utomhusodling, och det finns bra skandinaviska odlare som säljer frön som passar vårt klimat.
Citera
2026-04-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Själv har jag lyckats bra med 'permanent marker' från Zamnesia, men idag finns ju typ en miljon olika namn på strains så omöjligt att känna till alla.
Annars är det perfekt tid nu för att få igång en utomhusodling, och det finns bra skandinaviska odlare som säljer frön som passar vårt klimat.

Tack för tipset! Nej jag bor i ett land i EU där det är lagligt att odla för eget bruk, lite mer söder om Sverige Men jag kommer köra i tält för att kunna köra hydro o helt enkelt för att kunna gömma det i skjulet i trädgården haha. Inte utomhus, då kommer väl grannungarna å röker upp skiten

Jag går till en seedbank lokalt finns många här, de kan nog ge mig bra tips

Tack för ditt svar oavsett!
Citera
2026-08-04, 20:51
Medlem
Någon som vet när de (få) svenska återförsäljarna brukar fylla på sina lager?

Söker även efter två strains, Blue dream och Harlequin. Inget auto eller fem. USA känns inte som man beställer ifrån?

På de svenska sidorna verkar enbart Northern light regular finnas (en av tre jag söker) men det är den som är slut på lager.
Citera
2026-08-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsKiss
Någon som vet när de (få) svenska återförsäljarna brukar fylla på sina lager?

Söker även efter två strains, Blue dream och Harlequin. Inget auto eller fem. USA känns inte som man beställer ifrån?

På de svenska sidorna verkar enbart Northern light regular finnas (en av tre jag söker) men det är den som är slut på lager.
Du ska nog inte sitta o hoppas att just dem 2 kommer in. Det man kan göra är ju att maila dom istället för att fråga på fb....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in