2007-10-17, 19:27
Medlem
Pr3sts avatar
Sativor brukar bli väldigt höga så har du lågt i tak så kör en hybrid. Vill du promt köra sativa så är nog AH#3 Klockren!!
Citera
2007-10-17, 19:38
Medlem
Salmons avatar
sammanfogar B0z tråd tips på lagom stor sativa planta med denna tråd.
B0z lär dig söka för satan! om du måste ha alla svar serverade på silverfat kan du väll åtminstone posta i en redan existerande tråd istället för att starta nya hela tiden.
Citera
2007-10-17, 21:02
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av festis77
någon som kört blueberry lr skywalker skulle vilja vet hur dom e attt odla

Blueberry är skitjobbig. Den har mongogener, man kan räkna med många freaks. Den växer inte som vanliga plantor, utan de flesta sidoskotten stannar liksom upp och växer vid stammen, som små tussar. Men det blir en ordentlig cola till slut ändå.
Citera
2007-10-18, 02:51
Bannlyst
Jag valde Hawaiian Snow som förstagångsstrain till min lilla odling. Nu vet jag inte om jag har tagit mig vatten över huvudet. Kräver denna strain mycket erfarenhet osv? Dunkar in lite fakta om sorten jag valt.

Hawaiian Snow (Greenhouse)
This strain is well known among heavy smokers that look for strong buds with spectacular THC concentration. Gives a sativa-high that creeps on you, followed by a blasting stoned feeling.

Awards: 1st prize HTCC 2003, 3rd prize Highlife 2006.
Genetics: Hawaiian, Laos.
Effect: Very well known between heavy smokers that look for strong buds. A sativa-high that creeps on you, followed by a blasting stoned feeling.
Flowering indoor:11 weeks with a yield up to 700 gr/sqm.
Flowering outdoor: Ready between October and November in the Northern hemisphere. In June in the Southern one. Voted best weed of 2003, a true Sativa champion for champion growers. Yield up to 1200 gr/plant.
THC: 23.7% CBD: 1.1% CBN: 0.8%
Citera
2007-10-18, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Blueberry är skitjobbig. Den har mongogener, man kan räkna med många freaks. Den växer inte som vanliga plantor, utan de flesta sidoskotten stannar liksom upp och växer vid stammen, som små tussar. Men det blir en ordentlig cola till slut ändå.

Har du testat "Top Shooter"?

Topshooter is a herbal mix of 52 biological herbs with a kaliumlike substance added. Which creates a reaction so molecules get closer together. So a bottle of this stuff weighs alot more then its normal volume. For instance 1 liter actually weight 1.3 kg the product is packed in a lightweight alumium bottle but its the density of the molecules that make the product heavy.

The process of making the reaction happen is costly and that why the product is more expensive.

Positive stress

Topshooter transports sugars from the leaf to the buds of the plants. Normally a plant does this at its own but topshooter helps the plant to do it alot better. Normally a lot of sugars are left behind or dont reach the top at all if the plant does it alone.

This doesnt only increase thc-production but also stimulates bloom development. Some strains dont develop much the last weeks of bloom, with the use of topshooter you will see that bloom production explodes.

Existing buds will grow harder and new buds on already existing buds will form. These new buds can grow into eachother forming a bigger bud.

A other thing you will notice is that lowerbuds will develop much better and be wortwhile to cut, no more fuzzy buds...

Because sugars are transported to the buds, the plants will become palegreen-yellow. Thats why we only use it the last three weeks. Every drop of sugars will be given to the buds to give maximum yield possible of the plant.

Warning: You need a circulationpump and dont use it together with pk13-14
Citera
2007-10-18, 07:58
Medlem
professor_knass avatar
Nej, alltså, tussarna blir till slut en del av colan, men man ser att generna är riktigt skumma, och det är inte lätt att ta sticklingar.

Rent spontant och ärligt tycker jag det låter som en bluff. Först massa trams om molekylerna när allt dom vill ha sagt är att det är hög densitet i vätskan. Sedan går dom ut och försöker förklara sig om varför produkten är så dyr, bara det är misstänkt. Men det konstigaste är att de goda effekterna som beskrivs av produkten är saker som ska hända naturligt, som gulnandet av bladen, att gamla buds exploderar (calyxerna som sväller) etc...

Och så tycker jag väl inte om det här med att man skulle strunta i PK13-14 heller...

Men om du använder den så får du gärna rapportera!
Citera
2007-10-18, 10:19
Medlem
erikps avatar
Till min nästa odling hade jag tänkt att köra Maui Wowie, är det någon som har odlat den? Kan tänka mig att det är USAs motsvarighet på white widdow och jack herrer. Är den svår att odla? Lite info vore najs, allstå personlig och inte sånt som jag hittar på google.
Citera
2007-10-18, 13:40
Medlem
IsgrimnuR: Det är precis samma effekt som man får av att använda sig av ex. maxicrop eller likvärdiga tångextrakt.
Det genererar en massa budbildning som aldrig upphör, massan fullkommligt exploderar, proffesson Knas[utgår attdet är smma person som på swecan.] har väl set hur det ger effekt i mina odlingar på swecan? Använd det inte de sista 3veckorna om ni vill ha fullt mogna buds eller efter att ni tillsatt Pk13/14.[Cannas iaf, vilken används på ett visst sätt dvs 5-6veckan beroende på plantans utveckling..som regel 3veckor innan skörd.]

Jag kan oxå bara hålla med om Blueberry, konstiga gener man kan säkert hitta en bra mamma att utgår ifrån men standard phenon är fan mysko, OK men inget extraordinärt och ganska jobbig att odla, det finns mycket roligare strains att odla och röka.

Må bäst...
Citera
2007-10-19, 09:07
Bannlyst
Proffesor Knas och Stoneroller: AHa! Då vet jag. Jo, jag ställde mig lite frågande till "top shooter". Jag blev lite misstänksam när dom lovordar och överöser med fakta om hur bra det är. Ärligt talat så vet jag inte ens vad pk13-14 är för något. Ska dra igång en liten odling snart, för eget bruk. Ska bli intressant och se utvecklingen.
Citera
2007-10-19, 09:11
Medlem
Denoms avatar
Hög blir man ju av Ak47, men hur hög blir den?
Citera
2007-10-19, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hög blir man ju av Ak47, men hur hög blir den?
114cm
Citera
2007-10-19, 12:05
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
114cm

Blir alla Ak47r exakt 114cm fan va nice!

Nae, men ungefär hur stor brukar den bli då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in