2007-06-26, 19:20
Medlem
Om du gräver ett hål i marken rakt ner genom jorden tills du når andra sidan, kommer du då ut med fötterna eller huvudet första?

http://img513.imageshack.us/img513/8660/jjjjjjjjqk8.png

Givetvis om man bortser från det här med lava i jordens´mitt etc
Citera
2007-06-26, 19:25
Medlem
exerds avatar
intressant. Jag tippar på huvudet först annars skulle det kännas skumt.
Citera
2007-06-26, 19:27
Medlem
Fittfittas avatar
Huvudet naturligtvis. Skojar du eller?
Citera
2007-06-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Huvudet naturligtvis. Skojar du eller?

I viulket läge vänder du då?
Citera
2007-06-26, 19:33
Medlem
JonnyWalkers avatar
Jag skulle tro att man kommer att sväva i mitten, eftersom graitationskraften trycker en neråt från bägge hållen kommer man att falla ner åt tills gravitationen från andra sidan tar vid, därför kommer man att fastna i mitten, grym bild för övrigt!
Citera
2007-06-26, 19:39
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule

Jag utgick ifrån att han grävde med huvudet först
Citera
2007-06-26, 19:51
Medlem
Krillws avatar
Eftersom gravitationen drar dig mot mitten, så kommer man från mitten av jorden bara kunna gräva uppåt. Detta görs nog lättast med med huvudet först.
Citera
2007-06-26, 19:54
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillw
Eftersom gravitationen drar dig mot mitten, så kommer man från mitten av jorden bara kunna gräva uppåt. Detta görs nog lättast med med huvudet först.

Japp, svaret borde isåfall bli med huvudet först i vilket fall som helst.
Citera
2007-06-26, 20:00
Medlem
internetnätets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule

Det är givetvis inte möjligt att gräva så, men om det vore det skulle det bero på hur du vänder dig. Fortsätter du gräva med fötterna nedåt hela vägen med och motstår allt vad gravitation och dylikt heter, kom du ut med fötterna först. Vänder du dig på vägen, kommer du ut med något annat först.

Hur kan detta ens vara en fråga? I sanning, sommarlovet har börjat på FB...
Citera
2007-06-26, 20:02
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetnätet
Det är givetvis inte möjligt att gräva så, men om det vore det skulle det bero på hur du vänder dig. Fortsätter du gräva med fötterna nedåt hela vägen med och motstår allt vad gravitation och dylikt heter, kom du ut med fötterna först. Vänder du dig på vägen, kommer du ut med något annat först.

Hur kan detta ens vara en fråga? I sanning, sommarlovet har börjat på FB...

Du kommer få jävligt mycket blod i skallen om du ska gräva upp och ner halva vägen...
Citera
2007-06-26, 20:12
Medlem
internetnätets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Du kommer få jävligt mycket blod i skallen om du ska gräva upp och ner halva vägen...

Ja, eller dö av en massa och lava och skit innan dess, och antagligen dö av törst långt innan dess. Men jag antar att tanken var att man inte tar hänsyn till sådana saker. Det enkla svaret är iaf att den sida man börjar med nedåt kommer ut först, förutsatt att man inte vänder sig. Då kommer något annat ut först.
Citera
2007-06-26, 20:16
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetnätet
Ja, eller dö av en massa och lava och skit innan dess, och antagligen dö av törst långt innan dess. Men jag antar att tanken var att man inte tar hänsyn till sådana saker.

Nej det gör man inte eftersom man omöjligt hade kunnat gräva hela vägen då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in