2007-06-26, 17:42
Medlem
Sälklubbarns avatar
På samma sätt som man kan klistra en viktig tråd inom ett forum, så skulle man kunna ha en funktion så att man kan klistra ett viktigt inlägg inom en tråd. Ett exempel: I skvallerforumet, i en sån där tråd där man t. ex. försöker klura ut vem den kände världsartisten är som enligt Aftonbladet har blivit anklagad för våldtäkt, så kanske man har 30 sidor med inlägg, och själva avslöjandet av vem det är kanske görs i ett inlägg mitt på sidan 17. Då tycker jag att moderatorerna och kanske även trådskaparen skulle kunna klistra det avgörande inlägget som alla är intresserade av, eller kanske (ännu hellre) skapa nån sorts genväg dit. På så sätt skulle man, när man öppnar en sån tråd, kunna gå direkt till det intressanta inlägget och få reda på svaret, istället för att bläddra igenom en massa sidor i onödan. Det klistrade inlägget eller genvägen skulle kunna ligga överst i tråden, eller som nummer två, efter trådskaparens första inlägg. Det skulle kunna ha en annan färg, och bestå av en enda "rad", som - om man klickar på den - tar en till det intressanta inlägget, eller öppnar inlägget på plats (som nummer två eller överst), ungefär som spoilerfunktionen. Vad tycker ni?
Citera
2007-06-26, 18:00
Medlem
Heinzes avatar
Vi skvallermods brukar ändra rubriken när det är fastslaget vem det är även om jag gillar din idé.
Citera
2007-06-26, 18:04
Medlem
micaeles avatar
Det låter som en kalasidé, så man hittar svar på sina frågor tämligen omgående. Många onödiga extratrådar skulle slippas, och samtidigt användares irritation när de hänvisas till en 50 sidor lång tråd, eftersom svaret finns någonstans däri.
En aning mer jobb för modsen måhända, men dom har säkerligen ingenting emot att det blir mer lätt att hitta mot lite extra klick här och där.
Citera
2007-06-26, 18:06
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
På samma sätt som man kan klistra en viktig tråd inom ett forum, så skulle man kunna ha en funktion så att man kan klistra ett viktigt inlägg inom en tråd. Ett exempel: I skvallerforumet, i en sån där tråd där man t. ex. försöker klura ut vem den kände världsartisten är som enligt Aftonbladet har blivit anklagad för våldtäkt, så kanske man har 30 sidor med inlägg, och själva avslöjandet av vem det är kanske görs i ett inlägg mitt på sidan 17. Då tycker jag att moderatorerna och kanske även trådskaparen skulle kunna klistra det avgörande inlägget som alla är intresserade av, eller kanske (ännu hellre) skapa nån sorts genväg dit. På så sätt skulle man, när man öppnar en sån tråd, kunna gå direkt till det intressanta inlägget och få reda på svaret, istället för att bläddra igenom en massa sidor i onödan. Det klistrade inlägget eller genvägen skulle kunna ligga överst i tråden, eller som nummer två, efter trådskaparens första inlägg. Det skulle kunna ha en annan färg, och bestå av en enda "rad", som - om man klickar på den - tar en till det intressanta inlägget, eller öppnar inlägget på plats (som nummer två eller överst), ungefär som spoilerfunktionen. Vad tycker ni?

Tycker att det är en ypperlig ide!
Citera
2007-06-26, 18:13
Medlem
Kivans avatar
På vissa andra forum finns möjligheten för användare att välja att låta trådskaparens inlägg markeras, något som borde införas här också. Det skulle vara behändigt i många trådar.
Citera
2007-06-26, 18:40
Medlem
Sälklubbarns avatar
Bara ett (grovt och jättefult) exempel på hur jag tänker:

http://img19.imageshack.us/my.php?image=klistryo1.png

Dels en länk till det intressanta inlägget, och kanske också lite plats för mod/TS att lägga in lite vägledande text.
Citera
2007-06-26, 20:50
Medlem
Ghandis avatar
Tycker att en moderator editering i första posten o i rubriken vore bra. Aldrig orkat fundera över varför vissa rubriker ändras till namn, bara antagit att det var en dålig rubriksättning först.
Citera
2007-06-26, 20:57
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Tycker att en moderator editering i första posten o i rubriken vore bra. Aldrig orkat fundera över varför vissa rubriker ändras till namn, bara antagit att det var en dålig rubriksättning först.

Oftast brukas en ändring av en rubrik se ut på detta sätt:

Hjälp!! [mig hitta det billigaste abonnemanget] /MOD
Citera
2007-06-26, 21:00
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Oftast brukas en ändring av en rubrik se ut på detta sätt:

Hjälp!! [mig hitta det billigaste abonnemanget] /MOD
Då måste man ju ställa en följdfråga, som springer iväg en aning från ämnet.
Varför skrivs det /MOD efter en rubrikändring, som förfular och stör rubriken? Den förändras ju alltid till det bättre och att alltid meddela att det är en moderator som har gjort det känns onödigt, då det bara är modsen som kan ändra rubriker.
Citera
2007-06-26, 21:06
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Varför skrivs det /MOD efter en rubrikändring, som förfular och stör rubriken? Den förändras ju alltid till det bättre och att alltid meddela att det är en moderator som har gjort det känns onödigt, då det bara är modsen som kan ändra rubriker.

Tja, bra fråga... går av ren vana då allt man gör som mod undertecknas med /MOD
Citera
2007-06-26, 21:39
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Annars kan ju folk tro användaren är smart

För övrigt en mycket bra idé
Citera
2007-06-26, 21:43
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag skriver aldrig /Mod i rubriken. Men, jag tror det var Gerra eller möjligen Oggo eller Rubberman som började med detta.

Däremot skriver jag i tråden oftast om jag ändrar rubriken.

Att klistra inlägg, mja, många läser ju (uppenbarligen) tråden från sista sidan, så de skulle ändå inte se inlägget. Kan bli lite rörigt om samma inlägg ligger överst på varje sida i tråden.

Däremot kan ju vi mods lägga till i startinlägget, t ex en länk till ett avgörande inlägg. Om nu folk hade orkat läsa trådar från start.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in