• 1
  • 2
2007-06-26, 12:17
Medlem
Seamus Costellos avatar
Ja, lever man på enbart gåslever lär det nog få efterräkningar... och som Hank Williams sa "I'll never get out of this world alive"...
Citera
2007-06-26, 13:04
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Ja, lever man på enbart gåslever lär det nog få efterräkningar... och som Hank Williams sa "I'll never get out of this world alive"...
Sant

~Paul~
Citera
2007-06-26, 13:25
Medlem
Mysonoxens avatar
All överkonsumtion vad det än vara må är givetvis skadlig men det är ju alltid mycket roligare för pressen och vissa forskare att blåsa upp dessa rön och skapa rubriker

Winston Churchill som levde till han var 90 lär ha konsumerat tre flaskor Pol Roger om dagen + lite extra rödtjut, whisky och öl och han påstås ha sagt "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me." ,andra storkonsumenter kastar in handduken vid 35 ,så det hänger givetvis på var och ens individuella DNA-sammansättning också vad som är farligt oavsett det är alkohol eller mat såsom gåslever.

Så det är bara att njuta så länge man lever för det gör man bara en gång.
Citera
2007-06-26, 13:40
Medlem
xallos avatar
Personligen är jag villig att ta risken, precis som föregående talare så prioriterar jag hellre livskvalitet än hög ålder.
Citera
2007-06-26, 14:32
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
All överkonsumtion vad det än vara må är givetvis skadlig

Winston Churchill som levde till han var 90 lär ha konsumerat tre flaskor Pol Roger om dagen + lite extra rödtjut, whisky och öl
Självklart är genetiken allt. Men å andra sidan. Vi vet inte hur gammal W Churchill skulle ha blivit om han inte överkonsumerat alkohol och tobak . Vem vet, han hade kanske kunnat bli en bra bit över hundra...

~Paul~
Citera
2007-06-26, 14:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Personligen är jag villig att ta risken, precis som föregående talare så prioriterar jag hellre livskvalitet än hög ålder.
Håller med. Men rent frosseri, överkonsumtion av alkohol, rökning och liknande har inte direkt med livskvalité att göra, tycker jag.

~Paul~
Citera
2007-06-26, 17:44
Medlem
Typ som alkislever då eller?
Citera
2007-06-26, 18:00
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Typ som alkislever då eller?
Ja, precis. För mycket av det goda blir för mycket för kroppen.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in