• 1
  • 2
2007-06-25, 22:58
Medlem
monkeybays avatar
Nä. Och kanske måste man nå sin absoluta personliga botten för att fatta.
Citera
2007-06-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkeybay
Nä. Och kanske måste man nå sin absoluta personliga botten för att fatta.

Det är ju högst individuellt, men det finns många olika faktorer som spelar in om det är bra med benso eller inte för personen det gäller.

Det är inte att jag försvarar benso på något vis, det är en ganska "farlig" medicin, då den är så starkt beroendeframkallande, både fysiskt och psykiskt.

Men ibland så behövs den, men klarar man sig utan benso, så är de det allra bäst. Men det är inte i alla lägen det är möjligt dessvärre. Så på det viset är det bra att den finns.

Men jaa, nu kanske inte diskussionen ska röra för/nackdelar med bensopreparat
Citera
2007-06-26, 00:02
Medlem
Fan, vad jag lider med dig. Du måste gå igenom ett helvete. Gå omkring och bara vänta på nästa gång det ska ske.

Inte för att det är någon tröst för dig, men det är väldigt svårt att ta livet av sig med benso och alkohol. Däremot kan man få hjärnskador, och det var väl inte riktigt meningen.

Nu ska jag frångå mina principer och lämna ut mig rejält. Jag har gjort precis samma sak som din mamma, tryckt i mig ett stort antal benso i avsikt att dö.
Kan idag inte förstå hur jag kunde göra det. Att skada min familj på det sättet. Men mår man dåligt tänker man inte rationellt. Härdsmälta i skallen helt enkelt.

Detta skedde för 4 år sedan och jag mår fortfarande skitdåligt när jag tänker på vad jag utsatte min familj för. Mina barn, dom undrade förstås om inte jag ville leva med som.

Jag är inte insatt i din situation, men jag har en känsla av att dessa upprepade intoxer är ett rop på hjälp.

Vad din mamma och syster behöver är professionell hjälp.
Det behöver du också. Du måste ju fara väldigt illa av det här. Om du blir erbjuden hjälp, ta emot den.

Du skrev att din mor är missbrukare, Mitt förslag i hennes fall är att operera in antabus och sedan se till att hon inte får ut tabletter för mer än 1 vecka i taget.

Du finns i mina tankar och jag hoppas att det löser sig för dig.
Citera
2007-06-26, 00:13
Medlem
Tinson, det är starkt av dig att berätta detta! När du själv upplevt det. För att hjälpa trådskaparen i det avseendet.

Var bara det jag ville skriva Kanske inte ett alltför Meningsfullt inlägg (då det inte tillför själva diskussionen något) , ville bara yttra dessa små meningar. Då det är oftast sådant som är verkningsfullt, när man läser om människor som själv upplevt de situationer, som är problematiska just för tillfället.
Citera
2007-06-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Fan, vad jag lider med dig. Du måste gå igenom ett helvete. Gå omkring och bara vänta på nästa gång det ska ske.

Inte för att det är någon tröst för dig, men det är väldigt svårt att ta livet av sig med benso och alkohol. Däremot kan man få hjärnskador, och det var väl inte riktigt meningen.

Nu ska jag frångå mina principer och lämna ut mig rejält. Jag har gjort precis samma sak som din mamma, tryckt i mig ett stort antal benso i avsikt att dö.
Kan idag inte förstå hur jag kunde göra det. Att skada min familj på det sättet. Men mår man dåligt tänker man inte rationellt. Härdsmälta i skallen helt enkelt.

Detta skedde för 4 år sedan och jag mår fortfarande skitdåligt när jag tänker på vad jag utsatte min familj för. Mina barn, dom undrade förstås om inte jag ville leva med som.

Jag är inte insatt i din situation, men jag har en känsla av att dessa upprepade intoxer är ett rop på hjälp.

Vad din mamma och syster behöver är professionell hjälp.
Det behöver du också. Du måste ju fara väldigt illa av det här. Om du blir erbjuden hjälp, ta emot den.

Du skrev att din mor är missbrukare, Mitt förslag i hennes fall är att operera in antabus och sedan se till att hon inte får ut tabletter för mer än 1 vecka i taget.

Du finns i mina tankar och jag hoppas att det löser sig för dig.

Tack för inlägget.

Vad det var för tabletter hon tog vet jag inte men jag tror inte det var benzo, de förra talarna i tråden kanske misstog sig för det.

Min syster ser någon psykolog i alla fall men min vet jag inte.

Faktiskt var det så att hon hade en person hon skulle gå till för att få medicinen och pricka av det så hon inte skulle missa. Men sen började hon ta dem på egen hand och till slut tänkte hon väl att hon inte behövde dem längre och ja... så blir man sugen på alkohol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in