• 2
  • 3
2007-06-28, 10:16
Bannlyst
Kan man lägga en burk i ett kylskåp?
Det blir inget kondens eller nåt?
Citera
2007-06-28, 10:29
Bannlyst
Inget att rekommendera. Kondens är ju ett problem samt att kylskåpet inte orkar kyla en hel dator. Maten kommer att bli härsken och elräkningen ökar, fast du kan ju slipa skridskor på elmätaren
Citera
2007-06-28, 11:07
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Jo, nu har jag uppdaterat drivrutinerna och dessutom kör jag med "öppen" burk. Det fungerar än så länge och temperaturen har sjunkit en aning.
Kör du med öppen burk får du sämre luftgenomströmning och mer värme.

Det låter som sagt som det är ett värmeproblem och då kan det bara vara något av följande komponenter:

* CPU, symptom: datorn "hänger" eller stängs av om "thresholdtemp" uppnått (ställs in i BIOS/CMOS).
* Grafikkortsprocessor, symptom: hängning eller skärmen slocknar. (Testa att dra ner detaljnivån i spelet och se om du kan spela längre tid då. Kan du det <-BINGO)
* PSU, symtom: PSU'n stänger ner datorn.

Blås rent fläktar, kylflänsar och PSU. Hjälper inte -byt ut PSU'n.
Citera
2007-06-28, 11:16
Medlem
zorc7251s avatar
Hade liknande problem. Så fort jag flög mount i WOW så hängde sig skiten. Öppnade chassit och kände på grafikkortsflänsen och den var glödhet. Drog ner detaljerna i spelet och aktiverade alla dinky-toy fläktar (4st) jag har i burken (jävla oväsen tyvärr) och sedan dess har det inte hänt igen.
Citera
2007-06-28, 12:33
Medlem
Ja, precis som andra har skrivit låter det som ett värmeproblem. Om ditt cpu har en temperatur på 62 grader vid idle (när den inte jobbar) så kan du räkna med att temperaturen är 10-20 grader högre vid 100% cpubelastning (när du spelar spel). Då börjar vi snacka cputemperatur uppåt en 80 grader.

Det är ganska vanligt att ha en autoshutdown på 70 eller 80 grader förinställd i biosen vilket skulle kunna förklara att din dator stänger ner sig efter en stunds spelande.

Om det inte fungerar så bra med de övriga bra värmerelaterade förslagen i den här tråden så kan du prova att klocka ner din processor genom att gå in i biosen och välja ett lägre antal mhz att köra cpun på, om du kan.

GL!
Citera
2007-07-23, 10:01
Bannlyst
Det har fortfarande inte löst sig. Temperaturen i grafikkortet är 75 grader och när jag stänger av datorn och sätter på den igen efter 5 - 6 timmar då det svalnat en del, så stiger den till 70-strecket efter 20 minuter.
Citera
2007-07-23, 10:04
Medlem
Flärps avatar
Testa att öppna lådan och låt en bordsfläkt blåsa in i burken.
Citera
2007-07-23, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Testa att öppna lådan och låt en bordsfläkt blåsa in i burken.

Sjukt, stod nyss att jag hade en temperatur på 108 grader i grafikkortet, det sjönk 30 grader på 1 minut. Jag har tidigare kört samma spel utan att jag haft problemet, det beror alltså inte på fläkten. Har rengört och kört igen men samma problem uppstår.
Citera
2007-07-23, 10:43
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Sjukt, stod nyss att jag hade en temperatur på 108 grader i grafikkortet, det sjönk 30 grader på 1 minut. Jag har tidigare kört samma spel utan att jag haft problemet, det beror alltså inte på fläkten. Har rengört och kört igen men samma problem uppstår.

Det borde ju vara grafikkortet som felar. Om du spelar nån halvtimme och sätter fingrarna på kortet, är det jättevarmt?

Du kan ju testa att köpa ny kylning till ditt grafikkort och montera på.
Citera
2007-07-23, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Det borde ju vara grafikkortet som felar. Om du spelar nån halvtimme och sätter fingrarna på kortet, är det jättevarmt?

Du kan ju testa att köpa ny kylning till ditt grafikkort och montera på.

Ja det är mycket varmt. Jag vill egentligen inte köpa då det fungerat tidigare med samma omständigheter.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in