Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-25, 01:12
  #1
Medlem
SNIFF2s avatar
Hejsan!

Min fars MacBook Pro har problemet att när jag vill högerklicka så kommer "tab-menyn" fram istället och det blir inget högerklick över huvud taget. Jag vet inte vad jag skall göra för att få bort det. Jag har aktiverat tvåfinger-högerklick och så vidare i inställningspanelen.

Hjälp.

//SNIFF
Citera
2007-06-25, 01:29
  #2
Medlem
SNIFF2s avatar
Okej jag löste det, jag kopplade till en mighty mouse och då dök det upp en ny meny som berättade vad olika knappar skulle ha för funktion. Var bara att ändra där. Illa av Apple att göra så att det inte går att ändra det där om man inte har en mighty mouse ansluten då en vanlig USB-mus inte gav samma meny.

Mod kan låsa och slänga tråden om åsikten faller så.
Citera
2007-06-25, 04:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Okej jag löste det, jag kopplade till en mighty mouse och då dök det upp en ny meny som berättade vad olika knappar skulle ha för funktion. Var bara att ändra där. Illa av Apple att göra så att det inte går att ändra det där om man inte har en mighty mouse ansluten då en vanlig USB-mus inte gav samma meny.

Mod kan låsa och slänga tråden om åsikten faller så.
Menyn kanske finns i settings eller liknande, hade du testat o kolla där innan?
Citera
2007-06-26, 09:29
  #4
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Menyn kanske finns i settings eller liknande, hade du testat o kolla där innan?

Menyn fanns inte i settings, eller jo den fanns i settings efter att man hade kopplat in en extern mus, men det var tvunget att vara en mighty mouse för att få upp just den menyn som jag ville ha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback