Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-24, 23:59
Medlem
Finns det någon IM-klient som klarar både ICQ och MSN samt kan visa det personliga meddelandet i MSN? Jag har inte hittat någon. Det skulle vara trevligt om det fanns någon lik Adium fast som klarar denna funktion.
Citera
2007-06-25, 00:14
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Personliga meddelanden? Vad är det?
Citera
2007-06-25, 00:47
Medlem
Det där meddelandet man kan skriva efter namnet. Det är där som lyssnar just nu information brukar ligga. I vanliga msn så ligger det mellan namnet och status medelandet t. ex.:

Person A - leker med en uppblåst ko (Away)

då är "leker med en uppblåst ko" det meddelandet jag syftar på.

Vet inte hur jag skall förklara det bättre.
Citera
2007-06-25, 00:49
Medlem
Devil_Ds avatar
Både GAIM och kopete klarar väl det har jag för mig
Citera
2007-06-25, 01:02
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Det är väl bara nått man skriver efter sitt nick? Det brukar jag göra i Adium iaf. Eller?
Citera
2007-06-25, 01:41
Medlem
nej det är en separat textxträng. får ta ett screenshoot på det imorgon då jag inte håller på att somna.
Citera
2007-06-25, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schangtil
nej det är en separat textxträng. får ta ett screenshoot på det imorgon då jag inte håller på att somna.
aMSN och Mercury Messenger klarar det, det är på väg till Adium också, finns en patchad version av det i deras forum. Dock väldigt ostabilt har jag hört, samt att det hamnar lite udda i själva programmet, aja :P
Citera
2007-06-25, 06:53
Medlem
Pallemans avatar
aMSN is the shit.
Citera
2007-06-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
aMSN is the shit.
Absolut inte! :P Tar Adium X före det vilken dag i veckan som helst... förutom när jag skall pilla med webcam/ha lite hastighet på filöverföringar, men förutom det är Adium före på allt, enligt mig
Citera
2007-06-25, 15:45
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Absolut inte! :P Tar Adium X före det vilken dag i veckan som helst... förutom när jag skall pilla med webcam/ha lite hastighet på filöverföringar, men förutom det är Adium före på allt, enligt mig

Ja, smaken är som baken.

Innan jag skaffade min MacBook letade jag en sjysst MSN-klient till mac och föll för aMSN direkt. Jag har dock provat Adium också, men gillade inte alls det..

Alla klagar på att aMSN är fult och blablabla, men det är ju skinbart som tusan, så det är inga problem att få det snyggt.
Citera
2007-06-25, 16:21
Medlem
Rizados avatar
Kopete klarar det, gaim klarar det, kmess klarar det, amsn klarar det. Finns det någon klient som inte klarar det?

EDIT: Äh var visst till mac ni pratade om. Men gaim lär väl fortfarande gälla.
Citera
2007-06-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Kopete klarar det, gaim klarar det, kmess klarar det, amsn klarar det. Finns det någon klient som inte klarar det?

EDIT: Äh var visst till mac ni pratade om. Men gaim lär väl fortfarande gälla.
Adium bygger på libgaim/libpurple som det heter nu, och där finns vad jag vet inget stöd för personliga meddelanden? Eller kanske webbkamera jag tänker på nu :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in