2011-02-09, 20:55
Medlem
woosas avatar
Jag såg Caesars som förband till Oasis 2009 och har gillat Caesars sedan dess. Vet att de lagt ner bandet (tillfälligt eller för alltid?). Iaf var inne på spotify och blev så glad då jag såg att de släppt en EP från 2010 som jag missat. Men efter en lite lyssnade så kan det inte vara dem? På omslaget står det Caesars Palace som var deras tidigare namn..

Någon som vet något?

Ifall det inte är dem någon som har någon ny information om dem eller spelar de Teddybears detta år också?
Citera
2011-02-09, 23:30
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woosa
Jag såg Caesars som förband till Oasis 2009 och har gillat Caesars sedan dess. Vet att de lagt ner bandet (tillfälligt eller för alltid?). Iaf var inne på spotify och blev så glad då jag såg att de släppt en EP från 2010 som jag missat. Men efter en lite lyssnade så kan det inte vara dem? På omslaget står det Caesars Palace som var deras tidigare namn..

Någon som vet något?

Ifall det inte är dem någon som har någon ny information om dem eller spelar de Teddybears detta år också?
Det verkar vara ett indiskt bluesband från Bangalore

http://www.indianmusicrevolution.com...P-Out-Now.html

Vad gäller Caesars har jag dock ingen aning om vad de pysslar med, tyvärr.
Citera
2011-02-09, 23:42
Medlem
woosas avatar
Inte snällt att sno deras namn..
Hade ju inte vart fel med Caesars istället för Teddybears...
Citera
2011-09-26, 15:32
Medlem
c014s avatar
Bumpar denna.

Är det ingen som vet något om bandet? Är det nedlagt eller?

Deras album strawberry weed tycker jag att det var förvånansvärt tyst om när det kom.
Och det innehåller ju en hel del väldigt bra låtar.

Bandet har ingen hemsida.
Vilket skivbolag har de? dolores recordings verkar ju nedlagt.
Citera
2012-02-16, 17:40
Medlem
axebays avatar
Bump här med. Verkar vara stendött vad gäller Caesars?
Någon som vet hur det brukar gå till när band lägger ner, går de oftast ut officiellt eller rinner det bara ut i sanden?
Hoppas fortfarande man kan få se dem live en gång :/
Citera
2012-02-17, 07:13
Medlem
vorzons avatar
Bra fråga även om det är en gammal tråd.

Gjort många bra låtar. Gillar deras tidigaste skivor mest.

Over 'fore it started...
Citera
2012-02-17, 10:46
Medlem
woosas avatar
Enligt wikipedia har Jocke Åhlund berättat att bandet ligger på is tills vidare. Han och sin bror spelar ju nu i Teddybears och har väll gjort det i 2-3 år så snart borde han väl gå över till Caesars igen.
Citera
2012-10-18, 00:03
Medlem
U138s avatar
Synd att det inte är någon vidare aktivitet i bandet. Många riktigt bra låtar. Det blev som deras egna låt "Over 'Fore it started"
http://www.youtube.com/watch?v=2tjam9HzgYw
Senast redigerad av U138 2012-10-18 kl. 00:06.
Citera
2016-03-04, 21:28
Någon som har koll på dessa? Har de splittrats helt, eller har de startat ny grupp?
Citera
2016-03-04, 22:44
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Någon som har koll på dessa? Har de splittrats helt, eller har de startat ny grupp?

Jocke Åhlund är med i Teddybears som är i högsta grad aktiva, han är även aktiv som producent och låtskrivare åt olika artister.
Citera
2016-03-04, 23:11
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Jocke Åhlund är med i Teddybears som är i högsta grad aktiva, han är även aktiv som producent och låtskrivare åt olika artister.

Jocke åhlund, var det sångaren i caesars det?
Citera
2016-03-04, 23:31
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Jocke åhlund, var det sångaren i caesars det?

Jocke Åhlund var 2a sångare, César Vidal var 1a sångare (bandet döpt efter honom)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in