2007-06-24, 23:00
Medlem
Commandantejrs avatar
Jag är mycket intreserad av krig i olika former. Men den elit styrka jag värkligen gillar bäst är Special Air Servis Det brittiska förbandet. Jag undrar om någon här har några riktigt filmade klipp under Räddnings operationen. "Operation Barras"
Citera
2007-06-26, 08:10
Medlem
torkeltuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commandantejr
Jag är mycket intreserad av krig i olika former. Men den elit styrka jag värkligen gillar bäst är Special Air Servis Det brittiska förbandet. Jag undrar om någon här har några riktigt filmade klipp under Räddnings operationen. "Operation Barras"

OJ?
/T
Citera
2007-06-26, 08:37
Moderator
vfs avatar
Jag trodde du hade det!
Citera
2007-06-26, 08:46
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag trodde du hade det!
Jag med... ett frågetecken i slutet av rubriken vore kankske att rekommendera.
Citera
2007-06-26, 11:51
Medlem
Ankdammsmans avatar
Till skillnad från amerikanerna verka britterna inte filma så mycket under sina uppdrag, eller åtminstone inte släppa filmerna på internet. De fokuserar väl på att lösa uppgiften eller nåt sånt konstigt...

Annars är Operation Barras helt klart intressant. Britterna har ju rykte om sig i militära sammanhang att vara ganska långsamma och hierarkiska, men små operationer av den typen verkar de klara jävligt bra. Man kan ju föreställa sig hur det kunde slutat i amerikansk version med gunships, flygbomber, stridsvagnar och fordonskolonner...

(Intressant detalj: i operationen deltog en Mi-24 som flögs av en sydafrikan, förmodligen legosoldat.)
Citera
2007-06-26, 23:56
Medlem
Commandantejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Jag med... ett frågetecken i slutet av rubriken vore kankske att rekommendera.

Du jag är hämst ledsen, var nog lite för trött när jag la in detta
Men var har edit knappen tagit vägen för att ändra tråden?
Fanns det inte en sådan brevid Citera knappen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in