2007-06-23, 18:26
Medlem
har ett cargard larm mod 905s och det bara jävlas med mig...går igång hela tiden och jag undrar kan jag slita ut de jävla larmet själv?? blir tokig snart..
Citera
2007-06-23, 20:01
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordmatlak
har ett cargard larm mod 905s och det bara jävlas med mig...går igång hela tiden och jag undrar kan jag slita ut de jävla larmet själv?? blir tokig snart..

Ja om du inte har tummen mitt i handen kan du det..
Se bara till att följa kablarna så att du kan återställa dom från tlåset så att du kan starta bilen efter du plockat ut skräpet.
Citera
2007-06-23, 20:41
Medlem
sisususis avatar
Ett mycket vanligt skäl till falsklarm är dåligt batteri alt korroderade anslutningar.
Citera
2007-06-23, 20:55
Medlem
Ok

Tack för svaren gubbs
Citera
2007-06-26, 20:30
Medlem
jah_man2s avatar
När det gäller äldre CarGuard larm,t.ex 950 och 950s räcker det med att man drar ur säkringen till larmet för att startspärren ska avaktiveras.

CarGuard menade på att om man ändå ,som tjuv, lyckats ta sig förbi huvkontakter,dörrkontakter eller glassensorn för att komma åt batteriet eller larmsäkringen så vore startspärren en enkel match att koppla förbi.

Hur det ligger till med CarGuard-larm med inbyggd eller kombinerad immobilizer eller batteribackup kan jag inte svara på.

Men när det gäller 950 och 950s så räcker det med att dra ut säkringen som sagt.
Citera
2007-06-26, 21:47
Medlem
ok

jag felsökte lite kablar och stötte på ett kabelbrott så det va det som låg och kortslöt antar jag...skönt att det va så enkelt iaf...tack för svaren gubbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in